F1: Vettelé a pole, a Ferrari felsült otthon

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.07. 15.15

Az Olasz Nagydíj időmérő edzésén Sebastian Vettel és Mark Webber megszerezte az első rajtsort, a Ferrari otthoni örömét pedig még a sauberes Nico Hülkenberg is elrontotta. Az eddigi kvalifikációs ász, Lewis Hamilton valamint Kimi Räikkönen sem jutott a top10-be.

Véget ért Lewis Hamilton négy verseny óta tartó kvalifikációs uralma, a Forma-1-es Olasz Nagydíj időmérőjén ugyanis Sebastian Vettel már-már pimasz könnyedséggel szerezte meg az első rajtkockát Monzában. A címvédő pályafutása 40. pole-ját zsebelte be ezzel, míg a Red Bull sikerét Mark Webber második helye teljessé.
A Ferrari a hazai közönség előtt önmagát, még pontosabban Fernando Alonsót buktatta el azzal, hogy a szélárnyékkal akartak trükközni, még Felipe Massa is jobb eredményt ért el a spanyolnál (4-5. hely). Alonso ne volt eléggé közel csapattársához, hogy kihasználhassa Massa “túl gyors” volt.
A nap meglepetése a sauberes Nico Hülkenberg 3. helyezése lett, a német mindkét Ferrarit megverte az idén általában pocsék svájci autóval, amivel valószínűleg újabb érvet is adott az olasz csapatnak arra, hogy megfontolják őt Massa utódjaként.
Jól ment a Toro Rosso és McLaren is, a Mercedes becsületét pedig Nico Rosberg mentette valamelyest a 6. hellyel. Hamilton – a forgalom miatt – még a Q2-ben elvérzett, míg a Lotusnál valószínűleg a beállításokat nézték el, Kimi Räikkönen és Romain Grosjean sem jutott túl a második szakaszon.  
Érdemes megjegyezni, hogy míg a szombati kvalifikáció ragyogó nyári időben zajlott, egyre valószínűbb, hogy vasárnap már esni fog az olasz pályán, ez azonban nem szól Vettel ellen, hiszen a német F1-es pályafutása első futamát is a vizes monzai pályán nyerte a Toro Rossóval, még 2008-ban.
Hogyan zajlott az időmérő? 
Napos, száraz, meleg (30 fokos) időben kezdődött az 2013-as Forma-1-es idény utolsó európai fordulója, a Forma-1-es Olasz Nagydíj időmérője Monzában.
A Q1 első 10 percében a Toro Rosso jelentett meglepetést, ugyanis Jean-Eric Vergne a nagyobbak által sem megfogható időt autózott úgy, hogy csakis Sebastian Vettel nem futott kört a szakasz első felében.
Végül Lewis Hamilton törte meg Vergne uralmát öt perccel a vége előtt, azután Vettel még továbbio szűk háromtizedet faragott. A harmadik edzésen műszaki probléma kispadozó Nico Rosberg még felugrott a második pozícióba – igaz a lágyabb, közepes keveréken -, de Vettel elsősége megmaradt.
A Q1 nem hozott meglepetést, búcsúzott a két Marussia, a két Caterham, és két újonc, a williamses Valtteri Bottas és a sauberes Esteban Gutierrez.
A Q2 első felében Hamilton kis híján eldobta a Mercedest a Parabolica végén, megjárta a kavicságyat, miközben a ferrarisok az egyik Force Inda és Massa szélárnyékát kihasználva az első két helyre ugrottak, bár Rosberg gyorsan lejjebb tolta Massát.
Két perccel a vége előtt Vettel a hétvégén első ízben 1:24 alatti kört futva lépett az élre. A hajrá Hamilton számára volt izgalmas, ugyanis az utolsó gyors körén a 10. helyen állt csak, majd Sergio Perez ki is tolta, Jenson Button is továbbjutott, míg az eddig pole-okat halmozó angol mercis kiesett (Adrian Sutil feltartotta), ahogy a két Lotus sem tudott továbbjutni.
Hamiltonon, Räikkönenen és Grosjeanon kívül búcsúzott Pastor Maldonado, valamint a két Force India is. Meglepetésre Nico Hülkenberg továbblépett az utolsó szakaszba a Sauberrel, ahogy a két Toro Rosso-pilótának is sikerült ez.
A Q3 elején a két Ferrari rögtön formációban ment ki a pályára, a szélárnykos húzást igyekeztek megjátszani, Massa vezette fel Alonsót. Az első érdemi időt Webber futotta, egy századdal ő is 1:24 alá ment, amit Vettel még bő egytizeddel lejjebb srófolt.
A Ferrarinak elsőre egyáltalán nem jött be a szélárnyékozás, másodszorra pedig visszafelé sült el: Massa jobb kört futott Alosnónál. Sőt végül a kegyelemdöfést két német, a már az első gyors körével elért pole-időn “hobbiból” tovább javító Vettel, és a Sauberrel elképesztő tempót futó Nico Hülkenberg adta meg, aki a 3. lett.
Vettel Monzában megszerezte pályafutása 40. pole-ját, Webber lett a 2., Hülkenberg megint villantott. A két Ferrari a 4-5. helyen zárt, a top10 második felében Rosberg, Daniel Ricciardo, Perez, Button, és Vergne zárt.
Az Olasz Nagydíj vasárnap a hagyományos időpontban, délután 14 órakor kezdődik.
Olasz Nagydíj, kvalifikáció, 2013.09.07.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.