F1: Vettelé a pole, a Ferrari felsült otthon

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.07. 15.15

Az Olasz Nagydíj időmérő edzésén Sebastian Vettel és Mark Webber megszerezte az első rajtsort, a Ferrari otthoni örömét pedig még a sauberes Nico Hülkenberg is elrontotta. Az eddigi kvalifikációs ász, Lewis Hamilton valamint Kimi Räikkönen sem jutott a top10-be.

Véget ért Lewis Hamilton négy verseny óta tartó kvalifikációs uralma, a Forma-1-es Olasz Nagydíj időmérőjén ugyanis Sebastian Vettel már-már pimasz könnyedséggel szerezte meg az első rajtkockát Monzában. A címvédő pályafutása 40. pole-ját zsebelte be ezzel, míg a Red Bull sikerét Mark Webber második helye teljessé.
A Ferrari a hazai közönség előtt önmagát, még pontosabban Fernando Alonsót buktatta el azzal, hogy a szélárnyékkal akartak trükközni, még Felipe Massa is jobb eredményt ért el a spanyolnál (4-5. hely). Alonso ne volt eléggé közel csapattársához, hogy kihasználhassa Massa “túl gyors” volt.
A nap meglepetése a sauberes Nico Hülkenberg 3. helyezése lett, a német mindkét Ferrarit megverte az idén általában pocsék svájci autóval, amivel valószínűleg újabb érvet is adott az olasz csapatnak arra, hogy megfontolják őt Massa utódjaként.
Jól ment a Toro Rosso és McLaren is, a Mercedes becsületét pedig Nico Rosberg mentette valamelyest a 6. hellyel. Hamilton – a forgalom miatt – még a Q2-ben elvérzett, míg a Lotusnál valószínűleg a beállításokat nézték el, Kimi Räikkönen és Romain Grosjean sem jutott túl a második szakaszon.  
Érdemes megjegyezni, hogy míg a szombati kvalifikáció ragyogó nyári időben zajlott, egyre valószínűbb, hogy vasárnap már esni fog az olasz pályán, ez azonban nem szól Vettel ellen, hiszen a német F1-es pályafutása első futamát is a vizes monzai pályán nyerte a Toro Rossóval, még 2008-ban.
Hogyan zajlott az időmérő? 
Napos, száraz, meleg (30 fokos) időben kezdődött az 2013-as Forma-1-es idény utolsó európai fordulója, a Forma-1-es Olasz Nagydíj időmérője Monzában.
A Q1 első 10 percében a Toro Rosso jelentett meglepetést, ugyanis Jean-Eric Vergne a nagyobbak által sem megfogható időt autózott úgy, hogy csakis Sebastian Vettel nem futott kört a szakasz első felében.
Végül Lewis Hamilton törte meg Vergne uralmát öt perccel a vége előtt, azután Vettel még továbbio szűk háromtizedet faragott. A harmadik edzésen műszaki probléma kispadozó Nico Rosberg még felugrott a második pozícióba – igaz a lágyabb, közepes keveréken -, de Vettel elsősége megmaradt.
A Q1 nem hozott meglepetést, búcsúzott a két Marussia, a két Caterham, és két újonc, a williamses Valtteri Bottas és a sauberes Esteban Gutierrez.
A Q2 első felében Hamilton kis híján eldobta a Mercedest a Parabolica végén, megjárta a kavicságyat, miközben a ferrarisok az egyik Force Inda és Massa szélárnyékát kihasználva az első két helyre ugrottak, bár Rosberg gyorsan lejjebb tolta Massát.
Két perccel a vége előtt Vettel a hétvégén első ízben 1:24 alatti kört futva lépett az élre. A hajrá Hamilton számára volt izgalmas, ugyanis az utolsó gyors körén a 10. helyen állt csak, majd Sergio Perez ki is tolta, Jenson Button is továbbjutott, míg az eddig pole-okat halmozó angol mercis kiesett (Adrian Sutil feltartotta), ahogy a két Lotus sem tudott továbbjutni.
Hamiltonon, Räikkönenen és Grosjeanon kívül búcsúzott Pastor Maldonado, valamint a két Force India is. Meglepetésre Nico Hülkenberg továbblépett az utolsó szakaszba a Sauberrel, ahogy a két Toro Rosso-pilótának is sikerült ez.
A Q3 elején a két Ferrari rögtön formációban ment ki a pályára, a szélárnykos húzást igyekeztek megjátszani, Massa vezette fel Alonsót. Az első érdemi időt Webber futotta, egy századdal ő is 1:24 alá ment, amit Vettel még bő egytizeddel lejjebb srófolt.
A Ferrarinak elsőre egyáltalán nem jött be a szélárnyékozás, másodszorra pedig visszafelé sült el: Massa jobb kört futott Alosnónál. Sőt végül a kegyelemdöfést két német, a már az első gyors körével elért pole-időn “hobbiból” tovább javító Vettel, és a Sauberrel elképesztő tempót futó Nico Hülkenberg adta meg, aki a 3. lett.
Vettel Monzában megszerezte pályafutása 40. pole-ját, Webber lett a 2., Hülkenberg megint villantott. A két Ferrari a 4-5. helyen zárt, a top10 második felében Rosberg, Daniel Ricciardo, Perez, Button, és Vergne zárt.
Az Olasz Nagydíj vasárnap a hagyományos időpontban, délután 14 órakor kezdődik.
Olasz Nagydíj, kvalifikáció, 2013.09.07.

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.