F1: Vettel szerint szoros lesz, Alonso nem örül

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.09.07. 08.00

Sebastian Vettel szerint nagyon szoros lesz a monzai időmérő és a verseny, kicsit még csúszkál a Red Bull. Fernando Alonsónak se jó, se rossz nem volt a péntek. Válogatás az első napi nyilatkozatokból.

Sebastian Vettel (4./1.): “Nagyon szoros lesz ez a hétvége, ahogy az első szabadedzésen is látható volt. Nem lesznek nagy különbségek az időmérőn, több autó is néhány századon belül van. Van még néhány dolog, amin javítanunk kellene, két-három kanyarban is többet csúszkálunk, mint szeretnénk. Összességében pozitív nap volt, de csak a pénteken vagyunk túl.”

Mark Webber (8./2.):
“Ugyan még csak a péntek volt meg, de úgy tűnik, rendben vagyunk. Spában is remekül sikerült az első nap, aztán a harmadik szabadedzésen mindenki a nyakunkon volt. Az autó jónak érződik, de van még tennivalónk a versenyig, szóval meglátjuk.”

Kimi Räikkönen (5./3.):
“Az autó tulajdonképpen rendben volt ma, majd megnézzük az adatokat, hogy a mai vagy a régebbi specifikációt használjuk a továbbiakban” – utalt a finn a hosszabb tengelytávú új modellre. “Én nem érzek nagy különbséget, szóval tényleg az adatokon múlik majd. Egy kicsit meglepett, hogy a harmadik leggyorsabb voltam, de így is messze vagyunk még a legjobbaktól. Lehet még javítani pár dolgon, remélhetőleg gyorsulunk majd holnapra!”

Kimi, gyere vissza Olaszországba, van borunk! - így üzennek Monzában a szurkolók

Romain Grosjean (12./4.): “Termékeny napunk volt. Az eredmények azt mutatták, hogy nagyon közel voltunk egymáshoz Kimivel, ez azonban nem jelent sokat” – mondta a francia az ezredre egyező idő kapcsán. “Kimi az új, hosszabb tengelytávú autót tesztelte, az adatokat továbbítjuk a gyárba. Aztán majd megnézzük, mit mond az elemzés. De nehéz összehasonlítani a két autót, ugyanis az új ugyan jobb fékstabilitást nyújthat, ami nagyon fontos Monzában, azonban minden versenyzőnek megvan a maga fékezési stílusa.”

Lewis Hamilton (1./6.): “Egész jó volt ma az autó. Az egyensúly rendben van, sima napunk volt, jobb, mint amilyeneken mostanában túl vagyunk. Bár elég versenyképesek vagyunk, a gyorsaságunk még nem az igazi, megnézzük, hol tudunk javítani. Természetesen nem tudjuk, hogy a többiek mennyi üzemanyaggal mentek, azzal viszont tisztában vagyunk, hogy egy kicsit még dolgoznunk kell.”

Nico Rosberg (3./7.):
“Ahogy péntekenként szokásos, kicsit el vagyunk maradva a legjobb időktől, de sokat tanultunk. Gyakorlatilag minden egyes körrel értékes információkat szereztünk, és azt hiszem, az autó ismét jó. Keményen kell dolgoznunk este, mert a Red Bullok ismét nagyon gyorsak.”

Fernando Alonso (2./5.): “Silverstone-ban csak azért sikerült csökkenteni a hátrányt, mert Vettel kiesett. Ezen változtatnunk kell, csak akkor lehetünk elégedettek, ha itt és Szingapúrban is előtte végzünk. A legyőzése pedig legalább a dobogós helyezést kell jelentse. Ha nem sikerül előtte végezni, és újabb pontokat veszítünk, akkor már a 2014-es projektre kell koncentrálni, mert hat-hét futam alatt nem lehet behozni a hátrányt. De ahogy tavaly, természetesen idén is az utolsó futamig szeretnénk küzdeni a címért. Hisszük, hogy sikerülhet, most kell belehúzni” – mondta a spanyol még a hétvége kezdetén.

A ferraris az edzéseket követően így értékelt: “Ugyanaz, mint minden péntek után, se elbizakodottak, se túl elégedetlenek nem vagyunk a teljesítménnyel, tisztább képet csak az időmérőn kapunk. A Red Bull megint nagyon erősnek tűnik, az időmérőig még sok dolgunk lesz, hogy előbányásszuk a hiányzó tizedeket. A mostanra hozott fejlesztések egy része nagyon jól működik, míg néhány dolog további elemzést kíván. De a hazai közönség előtt ki kell majd hoznunk a maximumot a csomagból az időmérőn és a versenyen is. Bízzunk benne, hogy az időjárás mellénk áll – vasárnapra zivatarokat jósolnak, szóval azért mindenre fel kell készülünk. A gumik itt alig kopnak, szóval kevesebb kiállás lesz, mint a többi futamon.”

Jenson Button (7./9.):
“Az első edzés elején a DRS beragadt. Az alacsony leszorítóerő miatt itt teljesen más DRS-t használunk, volt egy hiba, de a srácok gyorsan kijavították. Ennek ellenére is jobb volt az első edzés a másodiknál, amikor nem voltunk igazán versenyképesek. Úgy érzem, egy kicsivel több tempó van az autóban, remélem, ki tudjuk majd hozni belőle, és ott leszünk a Q3-ban. Sokat változtattunk, tudjuk, hogy mi működik és mi nem, az autó megértése szempontjából nagyon pozitív nap volt.”

Kommentek

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.