F1: Vettel szerint szoros lesz, Alonso nem örül

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.09.07. 08.00

Sebastian Vettel szerint nagyon szoros lesz a monzai időmérő és a verseny, kicsit még csúszkál a Red Bull. Fernando Alonsónak se jó, se rossz nem volt a péntek. Válogatás az első napi nyilatkozatokból.

Sebastian Vettel (4./1.): “Nagyon szoros lesz ez a hétvége, ahogy az első szabadedzésen is látható volt. Nem lesznek nagy különbségek az időmérőn, több autó is néhány századon belül van. Van még néhány dolog, amin javítanunk kellene, két-három kanyarban is többet csúszkálunk, mint szeretnénk. Összességében pozitív nap volt, de csak a pénteken vagyunk túl.”

Mark Webber (8./2.):
“Ugyan még csak a péntek volt meg, de úgy tűnik, rendben vagyunk. Spában is remekül sikerült az első nap, aztán a harmadik szabadedzésen mindenki a nyakunkon volt. Az autó jónak érződik, de van még tennivalónk a versenyig, szóval meglátjuk.”

Kimi Räikkönen (5./3.):
“Az autó tulajdonképpen rendben volt ma, majd megnézzük az adatokat, hogy a mai vagy a régebbi specifikációt használjuk a továbbiakban” – utalt a finn a hosszabb tengelytávú új modellre. “Én nem érzek nagy különbséget, szóval tényleg az adatokon múlik majd. Egy kicsit meglepett, hogy a harmadik leggyorsabb voltam, de így is messze vagyunk még a legjobbaktól. Lehet még javítani pár dolgon, remélhetőleg gyorsulunk majd holnapra!”

Kimi, gyere vissza Olaszországba, van borunk! - így üzennek Monzában a szurkolók

Romain Grosjean (12./4.): “Termékeny napunk volt. Az eredmények azt mutatták, hogy nagyon közel voltunk egymáshoz Kimivel, ez azonban nem jelent sokat” – mondta a francia az ezredre egyező idő kapcsán. “Kimi az új, hosszabb tengelytávú autót tesztelte, az adatokat továbbítjuk a gyárba. Aztán majd megnézzük, mit mond az elemzés. De nehéz összehasonlítani a két autót, ugyanis az új ugyan jobb fékstabilitást nyújthat, ami nagyon fontos Monzában, azonban minden versenyzőnek megvan a maga fékezési stílusa.”

Lewis Hamilton (1./6.): “Egész jó volt ma az autó. Az egyensúly rendben van, sima napunk volt, jobb, mint amilyeneken mostanában túl vagyunk. Bár elég versenyképesek vagyunk, a gyorsaságunk még nem az igazi, megnézzük, hol tudunk javítani. Természetesen nem tudjuk, hogy a többiek mennyi üzemanyaggal mentek, azzal viszont tisztában vagyunk, hogy egy kicsit még dolgoznunk kell.”

Nico Rosberg (3./7.):
“Ahogy péntekenként szokásos, kicsit el vagyunk maradva a legjobb időktől, de sokat tanultunk. Gyakorlatilag minden egyes körrel értékes információkat szereztünk, és azt hiszem, az autó ismét jó. Keményen kell dolgoznunk este, mert a Red Bullok ismét nagyon gyorsak.”

Fernando Alonso (2./5.): “Silverstone-ban csak azért sikerült csökkenteni a hátrányt, mert Vettel kiesett. Ezen változtatnunk kell, csak akkor lehetünk elégedettek, ha itt és Szingapúrban is előtte végzünk. A legyőzése pedig legalább a dobogós helyezést kell jelentse. Ha nem sikerül előtte végezni, és újabb pontokat veszítünk, akkor már a 2014-es projektre kell koncentrálni, mert hat-hét futam alatt nem lehet behozni a hátrányt. De ahogy tavaly, természetesen idén is az utolsó futamig szeretnénk küzdeni a címért. Hisszük, hogy sikerülhet, most kell belehúzni” – mondta a spanyol még a hétvége kezdetén.

A ferraris az edzéseket követően így értékelt: “Ugyanaz, mint minden péntek után, se elbizakodottak, se túl elégedetlenek nem vagyunk a teljesítménnyel, tisztább képet csak az időmérőn kapunk. A Red Bull megint nagyon erősnek tűnik, az időmérőig még sok dolgunk lesz, hogy előbányásszuk a hiányzó tizedeket. A mostanra hozott fejlesztések egy része nagyon jól működik, míg néhány dolog további elemzést kíván. De a hazai közönség előtt ki kell majd hoznunk a maximumot a csomagból az időmérőn és a versenyen is. Bízzunk benne, hogy az időjárás mellénk áll – vasárnapra zivatarokat jósolnak, szóval azért mindenre fel kell készülünk. A gumik itt alig kopnak, szóval kevesebb kiállás lesz, mint a többi futamon.”

Jenson Button (7./9.):
“Az első edzés elején a DRS beragadt. Az alacsony leszorítóerő miatt itt teljesen más DRS-t használunk, volt egy hiba, de a srácok gyorsan kijavították. Ennek ellenére is jobb volt az első edzés a másodiknál, amikor nem voltunk igazán versenyképesek. Úgy érzem, egy kicsivel több tempó van az autóban, remélem, ki tudjuk majd hozni belőle, és ott leszünk a Q3-ban. Sokat változtattunk, tudjuk, hogy mi működik és mi nem, az autó megértése szempontjából nagyon pozitív nap volt.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.