F1: Räikkönenék végig szenvedtek

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.07. 18.00

A Lotusnál a pocsék monzai időmérő után feltették a kezüket, egyszerűen hiányzott a tempó. A futamtól sem remélnek sokat.

Úgy tűnik, Kimi Räikkönen idei bajnoki esélyeinek végképp lőttek, a spái kiesés után az Olasz Nagydíj időmérőjén csak a 11. helyet szerezte meg, míg az éllovas Sebatian Vettel a pole-ból rajtolhat majd.
Bár pénteken még megvillant a Lotus, szombaton már a szabadedzésen is elveszettnek tűnt a csapat, a kvalifikáción pedig Räikkönen és Romain Grosjean is búcsúzott a Q2-ben (11. és 13. hely). A finn azt mondja, ez van, az autónak nem fekszik a pálya:
“Egyszerűen nem voltunk ma elég gyorsak. Egész hétvégén küszködtünk egy kicsit, ma is ez volt. Ez nem a mi pályánk, nem fekszik az autónak az alacsony leszorítóerejű vonalvezetés. Nagyjából jól viselkedett, de egyszerűen nem volt meg a leszorítóerő a gyors kanyarokban. Remélhetőleg holnap jobb lesz, de nem várok meglepetést. Azért így is mindent beleadok majd” – nyilatkozta.
A Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane sem mondott semmi pozitívat:
“Nem ment túl jól, nem titok, hogy egész hétvégén nem találtuk a tempót Monzában. Elég rosszul esett, hogy nem sikerült a top10-be jutni, de Monza tényleg egyedi kihívást jelent, ahol borulhat az erősorrend, ma is ezt láthattuk. Nem épp a 11. és 13. helyet szerettük volna, az pedig főleg nem öröm, hogy egy nyerő autó választja el a mieinket” – utalt a szakember Lewis Hamilton Mercedesére.
A szakember halványan az esőben reménykedik, de az esetleges eredményekről egy szót sem ejtett:
“Ha száraz futam lesz, bármelyik keveréket használhatjuk a rajtnál, nem köt minket a top10-re vonatkozó szabály. Azonban az előrejelzés esőt valószínűsít, ami mindent megváltoztathat. Mi is ugyanannyira figyeljük majd az eget, mint az ellenfelek.”

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.