F1: Időmérős gumikat gyártana a Pirelli

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.07. 11.10

Bár a csapatokkal és Bernie Ecclestone-nal már megegyeztek, a Pirellinél továbbra is várják, hogy az FIA elismerje őket hivatalos szállítóként. Ha megvan az ámen, új ötletek is megvalósulhatnak.

Bár a Pirelli mostanra az összes Forma-1-es csapattal és a sportág kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone-nal is megegyezett a folytatásról, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) – melynek elnöke, Jean Todt szeretné a francia Michelint visszacsábítani – továbbra is a levegőben lógatja az olasz gyártót.
A milánói cég motorsportfőnöke, Paul Hembery a hazai futam előtt újra jelezte, hogy az idő egyre fogy, így nagyon várják az FIA-s szerződést.
“Mostanra megvan a szerződésünk az összes csapattal és a szervezővel is. Jó ideje dolgozunk már a 2014-es és az azon túli projekten. Két hét múlva elvileg le kell adnunk a jövő évi gumispecifikációt, három hét múlva pedig a szélcsatornás makettet is. Eddig senki nem jelezte (az FIA-tól), hogy probléma lenne a szállítói szerződéssel” – nyilatkozta a szakember, majd kitért a Michelin-témára is.
“Más cégeknek is megvolt a lehetősége a beszállásra. Az is köztudott volt, hogy hároméves szerződésről van szó, de a többséget nem érdekelte a dolog. Az önök által említett cég (a Michelin) májusban még azt mondta, nem érdekli őket az F1, szóval fura, hogy most, ilyen későn gondolták meg magukat. Nekünk viszont mindenképp haladnunk kell. Már szeptember van, úgyhogy teljes gőzzel dolgozunk a csapatokkal. Ami minket illet, mi tesszük a dolgunkat, azt pedig nem is igazán értjük, honnan ered ez a (Michelin-)téma.”
Mivel a kéréseknek megfelelően kevésbé tartós Pirelli-abroncsokkal általában a szabadedzéseken és az időmérőn is taktikázni, spórolni kell, ezért az olasz gyártó újra jelezte, hogy nagyon szívesen gyártanának  kimondott kvalifikációs gumikat, ha van rá igény.
“Számos alkalommal mondtuk már, hogy nekünk tetszik az időmérős gumik ötlete. Szeretjük az izgalmat, azok pedig előhoznák a gladiátort a pilótákból. Azok, akik valaha használtak még ilyeneket, mind nagyon szerették.  Senkivel sem találkoztam még, akinek ne tetszett volna a dolog, de nem rajtunk múlik. Ha akarják, mi megcsináljuk!” – magyarázta Hembery.

Kommentek

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.