Bár a Pirelli mostanra az összes Forma-1-es csapattal és a sportág kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone-nal is megegyezett a folytatásról, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) – melynek elnöke, Jean Todt szeretné a francia Michelint visszacsábítani – továbbra is a levegőben lógatja az olasz gyártót.
A milánói cég motorsportfőnöke, Paul Hembery a hazai futam előtt újra jelezte, hogy az idő egyre fogy, így nagyon várják az FIA-s szerződést.
“Mostanra megvan a szerződésünk az összes csapattal és a szervezővel is. Jó ideje dolgozunk már a 2014-es és az azon túli projekten. Két hét múlva elvileg le kell adnunk a jövő évi gumispecifikációt, három hét múlva pedig a szélcsatornás makettet is. Eddig senki nem jelezte (az FIA-tól), hogy probléma lenne a szállítói szerződéssel” – nyilatkozta a szakember, majd kitért a Michelin-témára is.
“Más cégeknek is megvolt a lehetősége a beszállásra. Az is köztudott volt, hogy hároméves szerződésről van szó, de a többséget nem érdekelte a dolog. Az önök által említett cég (a Michelin) májusban még azt mondta, nem érdekli őket az F1, szóval fura, hogy most, ilyen későn gondolták meg magukat. Nekünk viszont mindenképp haladnunk kell. Már szeptember van, úgyhogy teljes gőzzel dolgozunk a csapatokkal. Ami minket illet, mi tesszük a dolgunkat, azt pedig nem is igazán értjük, honnan ered ez a (Michelin-)téma.”
Mivel a kéréseknek megfelelően kevésbé tartós Pirelli-abroncsokkal általában a szabadedzéseken és az időmérőn is taktikázni, spórolni kell, ezért az olasz gyártó újra jelezte, hogy nagyon szívesen gyártanának  kimondott kvalifikációs gumikat, ha van rá igény.
“Számos alkalommal mondtuk már, hogy nekünk tetszik az időmérős gumik ötlete. Szeretjük az izgalmat, azok pedig előhoznák a gladiátort a pilótákból. Azok, akik valaha használtak még ilyeneket, mind nagyon szerették.  Senkivel sem találkoztam még, akinek ne tetszett volna a dolog, de nem rajtunk múlik. Ha akarják, mi megcsináljuk!” – magyarázta Hembery.