F1: Időmérős gumikat gyártana a Pirelli

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.07. 11.10

Bár a csapatokkal és Bernie Ecclestone-nal már megegyeztek, a Pirellinél továbbra is várják, hogy az FIA elismerje őket hivatalos szállítóként. Ha megvan az ámen, új ötletek is megvalósulhatnak.

Bár a Pirelli mostanra az összes Forma-1-es csapattal és a sportág kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone-nal is megegyezett a folytatásról, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) – melynek elnöke, Jean Todt szeretné a francia Michelint visszacsábítani – továbbra is a levegőben lógatja az olasz gyártót.
A milánói cég motorsportfőnöke, Paul Hembery a hazai futam előtt újra jelezte, hogy az idő egyre fogy, így nagyon várják az FIA-s szerződést.
“Mostanra megvan a szerződésünk az összes csapattal és a szervezővel is. Jó ideje dolgozunk már a 2014-es és az azon túli projekten. Két hét múlva elvileg le kell adnunk a jövő évi gumispecifikációt, három hét múlva pedig a szélcsatornás makettet is. Eddig senki nem jelezte (az FIA-tól), hogy probléma lenne a szállítói szerződéssel” – nyilatkozta a szakember, majd kitért a Michelin-témára is.
“Más cégeknek is megvolt a lehetősége a beszállásra. Az is köztudott volt, hogy hároméves szerződésről van szó, de a többséget nem érdekelte a dolog. Az önök által említett cég (a Michelin) májusban még azt mondta, nem érdekli őket az F1, szóval fura, hogy most, ilyen későn gondolták meg magukat. Nekünk viszont mindenképp haladnunk kell. Már szeptember van, úgyhogy teljes gőzzel dolgozunk a csapatokkal. Ami minket illet, mi tesszük a dolgunkat, azt pedig nem is igazán értjük, honnan ered ez a (Michelin-)téma.”
Mivel a kéréseknek megfelelően kevésbé tartós Pirelli-abroncsokkal általában a szabadedzéseken és az időmérőn is taktikázni, spórolni kell, ezért az olasz gyártó újra jelezte, hogy nagyon szívesen gyártanának  kimondott kvalifikációs gumikat, ha van rá igény.
“Számos alkalommal mondtuk már, hogy nekünk tetszik az időmérős gumik ötlete. Szeretjük az izgalmat, azok pedig előhoznák a gladiátort a pilótákból. Azok, akik valaha használtak még ilyeneket, mind nagyon szerették.  Senkivel sem találkoztam még, akinek ne tetszett volna a dolog, de nem rajtunk múlik. Ha akarják, mi megcsináljuk!” – magyarázta Hembery.

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.