F1: Alonso kiakadt, lehülyézte a Ferrarit

Minden nagyon szép, minden nagyon jó - vagy mégsem?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.07. 16.15

Fernando Alonsót ugyan rendesen pofára ejtette a Ferrari az Olasz Nagydíj időmérőjén, de a spanyol nyilvánosan “tökéletesnek” nevezte a visszafelé elsült szélárnyékos taktikázást.

A Ferrari mindent megtett, hogy a lehető legjobb eredményt – pontosabban a lehető legkisebb verést – hozza a hazai verseny, az Olasz Nagydíj időmérőjén, ám a Monzában megvalósítható, de rizikós szélárnyékos húzás visszafelé sült el számukra.
Ahogy a korábbi években, Felipe Massa most is “felvezette” Fernando Alonsót a pályán, de a Q3-ban épp a kívánt eredmény ellenkezőjét hozták: a brazil a 4., a spanyol csak az 5. lett a tifosók előtt.
Úgy tudni, hogy a csapatrádión Alonso komolyan ki is fakadt az eredmény miatt, a Gazzetta dello Sport szerint, majd a később megjelent felvételek alapján így kiabált: “Srácok, idióták vagytok! Teljesen hülyék vagytok! Anyám! Tönkretettétek az időmérőmet! Massa túl messze van!”, később pedig egyértelműen gúnyosan “zseniknek” bélyegezte a pit wallon ülőket.  
 
Utólag, a nyilvánosságnak nyilatkozva már a szokásos kincstári hurráoptimizmussal beszélt, azt állította, hogy “tökéletes” volt a stratégia.
“Tökéletes volt. Úgy terveztük, hogy Massa egy kicsit előttem lesz, segített az egyenesekben. Legalább egy tized neki köszönhető” – ismerte el nem szándékoltan, hogy tulajdonképpen még lassabb is lehetett volna a brazilnál.
 
“Jó időmérő volt ez számunkra. Néhány gyengébb kvalifikáció után most végre az élmenőkkel küzdöttünk. Spában is jó előérzetünk volt már, de aztán megérkezett az eső és nem alakultak jól a dolgok. A mai nap jobb volt, az élmezőnyben végeztünk.” 
A kétszeres világbajnok egy későbbi nyilatkozatban tovább finomított:
“A Q3-ban előttünk volt Vergne a 4-es kanyar közepén. Készültem, hogy Vergne szélárnyékát használjam, mert úgy tűnt, ő Felipét akarja követni. Szóval készültem a gumikkal, de aztán elengedett, és nem volt senki előttem. Akkor mondtam a rádión, hogy Felipe túl messze van ahhoz, hogy kihasználjuk. Akkor szóltak neki, hogy lassítson, ő pedig bevárt a Parabolicában, rendes volt tőle. Köszönöm a csapatnak és Felipének is. Ezt már nem játszották be a rádión, de akkor is megköszöntem. Hosszú idő után most először láthatom majd a Red Bullok hátsó szárnyát a rajtnál, és támadhatok az első körben. Nagyon-nagyon jó időmérő volt ez!”
“Holnap nem lesz előttünk Hamilton, Kimi, Grosjean, akik általában lassíthatnak minket a futam elején, amikor jó szokott lenni a tempónk. Persze Vettel egész hétvégén gyors volt, szóval nem lesz könnyű. Azt hiszem, jól jönnének a változékony körülmények, egy kis eső, mert anélkül tényleg nagyon nehéz lesz elkapni a Red Bullt, nagyon erősek.”
A tervet felülírva a 4. helyen végző Massa utólag jelezte, hogy vasárnap félreáll majd:
“Az Ascari-sikában veszítettem egy kis időt, túlizgultam a kört. Nem tudom, talán harmadik is lehettem volna, de mindenképp jó kör volt, igyekeztem mindent kihozni az autóból. A verseny holnap jön, igyekszünk majd akkor is a maximumot hozni. Tudjuk, hogy az előttünk lévő autók gyorsak, de jó lenne egy szép versenyt futni a szurkolók kedvéért. Fernando a bajnoki címért küzd, én nem, szóval mindent megteszek majd a csapat érdekében.” 
Alonso valószínűleg nem csak Massa előzékenységére számíthat majd, hiszen a 3. helyről a sauberes Nico Hülkenberg rajtol, aki nem bánná, ha a Ferrari a brazil helyére ültetné jövőre, Sergio Perez pedig már korábban elárulta, hogy a maranellói csapat néha szívességet kért a Saubertől, amikor Alonsóra kellett figyelni.

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.