F1: Alonso kiakadt, lehülyézte a Ferrarit

Minden nagyon szép, minden nagyon jó - vagy mégsem?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.07. 16.15

Fernando Alonsót ugyan rendesen pofára ejtette a Ferrari az Olasz Nagydíj időmérőjén, de a spanyol nyilvánosan “tökéletesnek” nevezte a visszafelé elsült szélárnyékos taktikázást.

A Ferrari mindent megtett, hogy a lehető legjobb eredményt – pontosabban a lehető legkisebb verést – hozza a hazai verseny, az Olasz Nagydíj időmérőjén, ám a Monzában megvalósítható, de rizikós szélárnyékos húzás visszafelé sült el számukra.
Ahogy a korábbi években, Felipe Massa most is “felvezette” Fernando Alonsót a pályán, de a Q3-ban épp a kívánt eredmény ellenkezőjét hozták: a brazil a 4., a spanyol csak az 5. lett a tifosók előtt.
Úgy tudni, hogy a csapatrádión Alonso komolyan ki is fakadt az eredmény miatt, a Gazzetta dello Sport szerint, majd a később megjelent felvételek alapján így kiabált: “Srácok, idióták vagytok! Teljesen hülyék vagytok! Anyám! Tönkretettétek az időmérőmet! Massa túl messze van!”, később pedig egyértelműen gúnyosan “zseniknek” bélyegezte a pit wallon ülőket.  
 
Utólag, a nyilvánosságnak nyilatkozva már a szokásos kincstári hurráoptimizmussal beszélt, azt állította, hogy “tökéletes” volt a stratégia.
“Tökéletes volt. Úgy terveztük, hogy Massa egy kicsit előttem lesz, segített az egyenesekben. Legalább egy tized neki köszönhető” – ismerte el nem szándékoltan, hogy tulajdonképpen még lassabb is lehetett volna a brazilnál.
 
“Jó időmérő volt ez számunkra. Néhány gyengébb kvalifikáció után most végre az élmenőkkel küzdöttünk. Spában is jó előérzetünk volt már, de aztán megérkezett az eső és nem alakultak jól a dolgok. A mai nap jobb volt, az élmezőnyben végeztünk.” 
A kétszeres világbajnok egy későbbi nyilatkozatban tovább finomított:
“A Q3-ban előttünk volt Vergne a 4-es kanyar közepén. Készültem, hogy Vergne szélárnyékát használjam, mert úgy tűnt, ő Felipét akarja követni. Szóval készültem a gumikkal, de aztán elengedett, és nem volt senki előttem. Akkor mondtam a rádión, hogy Felipe túl messze van ahhoz, hogy kihasználjuk. Akkor szóltak neki, hogy lassítson, ő pedig bevárt a Parabolicában, rendes volt tőle. Köszönöm a csapatnak és Felipének is. Ezt már nem játszották be a rádión, de akkor is megköszöntem. Hosszú idő után most először láthatom majd a Red Bullok hátsó szárnyát a rajtnál, és támadhatok az első körben. Nagyon-nagyon jó időmérő volt ez!”
“Holnap nem lesz előttünk Hamilton, Kimi, Grosjean, akik általában lassíthatnak minket a futam elején, amikor jó szokott lenni a tempónk. Persze Vettel egész hétvégén gyors volt, szóval nem lesz könnyű. Azt hiszem, jól jönnének a változékony körülmények, egy kis eső, mert anélkül tényleg nagyon nehéz lesz elkapni a Red Bullt, nagyon erősek.”
A tervet felülírva a 4. helyen végző Massa utólag jelezte, hogy vasárnap félreáll majd:
“Az Ascari-sikában veszítettem egy kis időt, túlizgultam a kört. Nem tudom, talán harmadik is lehettem volna, de mindenképp jó kör volt, igyekeztem mindent kihozni az autóból. A verseny holnap jön, igyekszünk majd akkor is a maximumot hozni. Tudjuk, hogy az előttünk lévő autók gyorsak, de jó lenne egy szép versenyt futni a szurkolók kedvéért. Fernando a bajnoki címért küzd, én nem, szóval mindent megteszek majd a csapat érdekében.” 
Alonso valószínűleg nem csak Massa előzékenységére számíthat majd, hiszen a 3. helyről a sauberes Nico Hülkenberg rajtol, aki nem bánná, ha a Ferrari a brazil helyére ültetné jövőre, Sergio Perez pedig már korábban elárulta, hogy a maranellói csapat néha szívességet kért a Saubertől, amikor Alonsóra kellett figyelni.

Kommentek

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.