Ferrari: Räikkönen jöhetne, Bianchi még nem

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.06. 17.20

A Ferrari második ülésének sorsa továbbra is nyitott, maradhat Felipe Massa, de Kimi Räikkönen, Nico Hülkenberg és Jules Bianchi is logikus jelölt. Ki lehet komoly esélyes?

Ugyan Felipe Massa továbbra is bízik benne, hogy a “családtag”-státusza, a nyolc éve tartó ferraris alkalmazása, plusz egy-két jobb eredmény elég lesz ahhoz, hogy 2014-re is megtartsa az ülését az olasz csapatnál, kívülről azért cseppet sem tűnik lejátszottnak az ügy.
A legerősebb, legbiztosabb jelölt természetesen Kimi Räikkönen lenne a brazil helyére, hiszen a finn a mai napig a Ferrari legutóbbi világbajnoka, a lotusos tárgyalásai elakadtak, és ő maga még azért sem neheztel, hogy 2009 végén egy évvel a szerződés lejárta előtt kidobták Maranellóból.
A Ferrari csapatfőnöke pár napja azt mondta, hogy számára továbbra is Massa a favorit, de pénteken Monzában azt sem titkolta, hogy örömmel látná viszont Räikkönent. A Sky Sports räikkönenes kérdésére simán annyival reagált, hogy “miért is ne?!”.

Kimi, gyere vissza Olaszországba, van borunk! - így üzennek Monzában a szurkolók

A Ferrari természetesen nem csak a már ismert, korábban/eddig alkalmazott versenyzők közül válogathat, a vörös autóba szinte bárki szívesen beülne. Räikkönen mellett logikus választás lehetne a maranellóiak saját neveltje, az idén a Marussiánál debütált, és újoncként meggyőzően is teljesítő Jules Bianchi. Domenicali azonban úgy véli, a francia tehetség még nem nőtt fel a feladathoz.
“Jules folyamatosan fejlődik, mi pedig közelről figyeljük is őt, személy szerint pedig remélem, hogy egyszer valóra is válthatja az álmát (hogy a Ferrarinál versenyezzen)” – mondta a főnök.  
“Azonban reálisan kell néznünk, a Ferrari hatalmas terhet jelentene egy fiatal pilótának, szóval nem szeretnénk nyomás alá helyezni őt azzal, hogy valamilyen határidőt tűzünk ki. Ő is tudja, hogy mi a tervünk vele, de kivárjuk a megfelelő időt” – tette hozzá, utalva arra, hogy a fiatal franciát előbb egy középcsapatnál, lehetőleg a Ferrari-szövetségesnek számító Saubernél szeretnék még csiszolgatni. 
Räikkönen és Bianchi között az arany középutat jelenthetné Nico Hülkenberg, aki az F1-be érkezése előtt sorra nyerte a bajnoki címeket az alsóbb kategóriákban, majd 2010-ben a Williamsnél, tavaly a Force Indiánál, idén pedig a küszködő Saubernél is kitett magáért. Ha Bianchit betolják a svájci csapathoz, már-már magától értetődő lenne, hogy Hülkenberget “felfelé buktassák”, neki adják Massa helyét.
A német pilóta Monzában semmit sem zárt ki, azt mondta, vannak “lehetőségei” 2014-re.
“Vannak még lehetőségek” – mondta Hülkenberg, aki a Ferrari mellett a Lotusnál is képben van, ő maga jelentkezett. 
“Volt egy kis mozgás, de vannak még szabad ülések. Azonban azt hiszem, még mindig korai, még sok minden nem végleges, nem dőlt el. Bízom benne, hogy sikerülhet versenyképes helyet találnom, persze a Forma-1-ben sosem vehetünk semmit biztosra – ezt a saját bőrömön tapasztaltam 2010-ben” – utalt a Williamstől történt elküldésére. “Ebben a tekintetben csakis annyit tehetek, hogy a maximumot nyújtom az autóval, jól megyek, és esetleg sikerül bizonyítanom mások előtt is.”
Hülkenbergnek egyenesen nekiszegezték azt is, hogy vajon szerinte jobban teljesíthetne-e, mint Felipe Massa teszi jelenleg.
“Övön aluli kérdés! De tényleg nehéz kívülről megítélni. Ha az ember nem ül az autóban, nem érzi maga a járgányt, akkor nagyon nehéz erről beszélni. De úgy gondolom, jól tudok versenyezni.”

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.