Ferrari: Räikkönen jöhetne, Bianchi még nem

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.06. 17.20

A Ferrari második ülésének sorsa továbbra is nyitott, maradhat Felipe Massa, de Kimi Räikkönen, Nico Hülkenberg és Jules Bianchi is logikus jelölt. Ki lehet komoly esélyes?

Ugyan Felipe Massa továbbra is bízik benne, hogy a “családtag”-státusza, a nyolc éve tartó ferraris alkalmazása, plusz egy-két jobb eredmény elég lesz ahhoz, hogy 2014-re is megtartsa az ülését az olasz csapatnál, kívülről azért cseppet sem tűnik lejátszottnak az ügy.
A legerősebb, legbiztosabb jelölt természetesen Kimi Räikkönen lenne a brazil helyére, hiszen a finn a mai napig a Ferrari legutóbbi világbajnoka, a lotusos tárgyalásai elakadtak, és ő maga még azért sem neheztel, hogy 2009 végén egy évvel a szerződés lejárta előtt kidobták Maranellóból.
A Ferrari csapatfőnöke pár napja azt mondta, hogy számára továbbra is Massa a favorit, de pénteken Monzában azt sem titkolta, hogy örömmel látná viszont Räikkönent. A Sky Sports räikkönenes kérdésére simán annyival reagált, hogy “miért is ne?!”.

Kimi, gyere vissza Olaszországba, van borunk! - így üzennek Monzában a szurkolók

A Ferrari természetesen nem csak a már ismert, korábban/eddig alkalmazott versenyzők közül válogathat, a vörös autóba szinte bárki szívesen beülne. Räikkönen mellett logikus választás lehetne a maranellóiak saját neveltje, az idén a Marussiánál debütált, és újoncként meggyőzően is teljesítő Jules Bianchi. Domenicali azonban úgy véli, a francia tehetség még nem nőtt fel a feladathoz.
“Jules folyamatosan fejlődik, mi pedig közelről figyeljük is őt, személy szerint pedig remélem, hogy egyszer valóra is válthatja az álmát (hogy a Ferrarinál versenyezzen)” – mondta a főnök.  
“Azonban reálisan kell néznünk, a Ferrari hatalmas terhet jelentene egy fiatal pilótának, szóval nem szeretnénk nyomás alá helyezni őt azzal, hogy valamilyen határidőt tűzünk ki. Ő is tudja, hogy mi a tervünk vele, de kivárjuk a megfelelő időt” – tette hozzá, utalva arra, hogy a fiatal franciát előbb egy középcsapatnál, lehetőleg a Ferrari-szövetségesnek számító Saubernél szeretnék még csiszolgatni. 
Räikkönen és Bianchi között az arany középutat jelenthetné Nico Hülkenberg, aki az F1-be érkezése előtt sorra nyerte a bajnoki címeket az alsóbb kategóriákban, majd 2010-ben a Williamsnél, tavaly a Force Indiánál, idén pedig a küszködő Saubernél is kitett magáért. Ha Bianchit betolják a svájci csapathoz, már-már magától értetődő lenne, hogy Hülkenberget “felfelé buktassák”, neki adják Massa helyét.
A német pilóta Monzában semmit sem zárt ki, azt mondta, vannak “lehetőségei” 2014-re.
“Vannak még lehetőségek” – mondta Hülkenberg, aki a Ferrari mellett a Lotusnál is képben van, ő maga jelentkezett. 
“Volt egy kis mozgás, de vannak még szabad ülések. Azonban azt hiszem, még mindig korai, még sok minden nem végleges, nem dőlt el. Bízom benne, hogy sikerülhet versenyképes helyet találnom, persze a Forma-1-ben sosem vehetünk semmit biztosra – ezt a saját bőrömön tapasztaltam 2010-ben” – utalt a Williamstől történt elküldésére. “Ebben a tekintetben csakis annyit tehetek, hogy a maximumot nyújtom az autóval, jól megyek, és esetleg sikerül bizonyítanom mások előtt is.”
Hülkenbergnek egyenesen nekiszegezték azt is, hogy vajon szerinte jobban teljesíthetne-e, mint Felipe Massa teszi jelenleg.
“Övön aluli kérdés! De tényleg nehéz kívülről megítélni. Ha az ember nem ül az autóban, nem érzi maga a járgányt, akkor nagyon nehéz erről beszélni. De úgy gondolom, jól tudok versenyezni.”

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.