F1: Hamilton szeretné, ha kifütyülnék

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.06. 11.10

Míg Sebastian Vettel a fújoló szurkolókra panaszkodik, Lewis Hamilton cseppet sem bánná, ha 2012 után idén is ez lenne a sorsa a monzai dobogó tetején.

Sebastian Vettel épp csütörtökön panaszolta, hogy igazán rosszul esik neki, amikor a helyszíni nézők fújolással “üdvözlik”, akár nyer, akár kiesik, de nem ő az egyetlen, akinek kijut ebből. 
Az olasz Ferrari-szurkolók, a tifosók a 2007-es mclarenes Alonso-háború miatt majdnem annyira utálják Hamiltont, mint a spanyol “kollégáik”, így amikor tavaly az angol pilóta megnyerte az Olasz Nagydíjat bőven kapott a huhogásból. Az idén már a Mercedesben ülő 2008-as bajnok azonban cseppet sem bánná, ha idén újra ezt kellene hallgatnia.
“Imádnám, ha idén is ilyen élményem lenne! Ha a dobogón állva fújolnak, az azt jelenti, hogy győztem, azt pedig nagyon szeretném! Talán meglepő, de azért Mercedes-szurkolóból is sok van itt. A Ferrari-szurkolók persze biztosan nem változtatnak véleményt mostanában, de ez természetes” – mondta csütörtökön. 
Bár Hamilton legutóbb, Belgiumban is megszerezte a pole-t, a futamon már nem volt annyira versenyképes, csak a 3. lett végül. A csapat Monzára tovább csiszolgatta az alacsony leszorítóerejű csomagját. 
Az angol versenyzőnek Spában fékproblémái is voltak, Monza pedig szintén nem kíméletes ebben a tekintetben, kevés, de brutális lassulások vannak a pályán. Hamilton reméli, hogy ezt is megoldották mostanra.
“A csapat nagyon alaposan kielemezte és megpróbálta megérteni a spái problémákat, és azt hiszem, sikerült is. Hogy ezen a hétvégén is lesznek-e gondok vagy sem, majd meglátjuk, mindenesetre jobb hétvégét remélek.”
“Az aerodinamikai csomag a legfontosabb. Elég trükkös a pálya, fontos a jó kerékvető-kezelés és a fékezési stabilitás, de még lényegesebb, hogy megfelelő legyen a sebességi fokozatok kiosztása, hogy meglegyen a csúcssebesség az egyeneseken. Azt hiszem, a fékekkel még mindig nem vagyunk kint a vízből egészen, számítok rá, hogy akadhat gond most is. A McLaren mindig erős volt itt ebben a tekintetben, a fékekkel tényleg nagyon sokat lehet nyerni. De a csapat azt mondta, hogy elboldogulunk, szóval remélem, hogy erősek lehetünk!”
Hamilton pillanatnyilag harmadik az egyéni bajnokságban, az éllovas címvédő Sebastian Vetteltől 58, a hozzá hasonlóan üldözői pozícióban lévő Fernando Alonsótól 12 pontra van.

Kommentek

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.