F1: Alonsót kirobbantani sem lehet a Ferrariból

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.06. 10.00

Hazai pályán, az Olasz Nagydíj előestéjén Fernando Alonso cáfolt minden távozását illető pletykát, újra hitet tett a Ferrari, “a világ legjobb csapata” mellett. Nemcsak a mostani szerződését akarja kitölteni, de még hosszabbítana is.

A külső szemlélők számára úgy tűnhetett, hogy idény nyáron a Ferrarinál negyedik évét töltő, a bajnoki címről újra és újra lemaradó Fernando Alonso és a maranellói csapat viszonyában valami megpattant, ugyanis a spanyol menedzsere a Red Bullnál tűnt fel, az elnök, Luca di Montezemolo pedig példátlanul éles hangnemben tolta le az első számú versenyzőjét.
Daniel Ricciardo Red Bull-os igazolásának bejelentéséig ott lebegett az átszerződés lehetősége, Alonsót korábbi csapatával, a ma már Lotusként futó enstone-i alakulattal is hírbe hozták, egyesek pedig az is felvetették, hogy az újabb bajnoki kudarc esetén spanyol jövőre kihagy egy évet.
Monzában, az Olasz Nagydíj előestéjén Alonso minden pletykát cáfolt, leszögezte, hogy nem csak a 2016-ig tartó jelenlegi szerződését akarja kitölteni a Ferrarinál, hanem még hosszabbítani is szeretne.
“Csakis szóbeszédek voltak. Pletykáltak a Red Bullról, és Olaszországban arról is, hogy kihagyok egy évet. Nagyon sok pletyka volt. Azonban nekem még további három és fél évem van a ferraris szerződésből, amit tiszteletben is fogok tartani, sőt remélhetőleg még meg is toldhatjuk majd. Szeretném a világ legjobb csapatánál, azaz a Ferrarinál befejezni a karrieremet” – mondta. 
 
“A pihenőév sosem volt opció. A pályafutásom legjobb szakaszában járok, megvan a tapasztalatom, és a csúcson teljesítek. Sosem hagynám ki a lehetőséget ebben a helyzetben. Tudom, hogy még legalább négy-öt évig csúcsformában leszek, addig pedig biztosan 100 százalékos lelkesedéssel viszem a versenyzői pályafutásomat.” 
“Majd ezután a négy-öt év után meglátom, hogy jól megy-e még, és ha nem, akkor esetleg meggondolom, hogyan tovább, de ahogy mondtam, a következő négy öt évben még 100 százalékosan elkötelezett leszek.”
Bár 2006 óta többször is közel került hozzá, a harmadik bajnoki siker nem jött össze Alonsónak, de reméli, hogy a 2014-es nagy szabályváltozások az elmúlt éveknél jobb esélyt biztosítanak számára:
“Pillanatnyilag nem hozzuk a vágyott eredményeket, de keményen dolgozunk. Jövőre teljesen új szabályok jönnek, amik lehetőséget adnak a többi csapatnak, hogy véget vessenek a Red Bull uralmának. Szóval nagyon bízunk a jövő évben!”
Alonso az utolsó európai futam, az Olasz Nagydíj előtt második a bajnokságban, 46 ponttal lemaradva Sebastian Vettel mögött. A Red Bull-os német tavaly hasonló állásból fordított, de igen valószínű, hogy a ferraris spanyol nem tudja ismételni ugyanezt, hiszen a Ferrari autója nemhogy erőfölényben, de még egy szinten sincs Vettelével. 
A Ferrari a monzai és a szingapúri verseny eredményei alapján dönt a fejlesztések folytatásáról, ha nem verik a Red Bullt, végleg átállnak a 2014-es projektre.

Kommentek

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelem részére. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Tudod miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

Százéves plug-in hibriddel ünnepel a Mitsubishi

Legelső autójának modern újraértelmezésével köszönti magát az idén száz esztendős Mitsubishi.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.