F1: Alonso századokra Hamiltontól

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.06. 12.15

Az Olasz Nagydíj első szabadedzésén az élmezőny szoros eredményekkel zárt. A leggyorsabb a mercedeses Lewis Hamilton lett, de a hazai hős, Fernando Alonso közvetlenül ott volt a nyakán.

Napos, száraz, meleg (26 fokos) időben kezdődött az idei utolsó európai versenyhétvége, az Olasz Nagydíj első szabadedzése Monzában.
A gyakorlás kezdetén a mclarenesek voltak az élen, de amikor a félidő tájékán az igazán gyors körökre került sor, már Lewis Hamilton vette át a vezetést a Mercedesszel. A helyi hős, Fernando Alonso pár perccel később visszavágott, de a tavalyi győztes Hamilton még tovább tudott gyorsulni, sőt a szektoridők alapján még hagyott is a körben valamennyit.
Az angol végül 35 ezredes előnnyel érte el a délelőtti csúcsidőt a spanyol előtt.
Harmadikként Nico Rosberg zárt a másik ezüst nyíllal, a negyedik pedig a címvédő Sebastian vettel volt a Red Bull-lal, nagyjából kéttizedes hátránnyal, Kimi Räikkönen már nagyjából dupla ekkora lemaradással zárta a top5-öt.
A McLarennél Jenson Button a hátsó szárnnyal, még pontosabban a DRS mechanizmusával küszködött, de a csapat viszonylag gyorsan javította a hibát, végül Sergio Perezzel a 6-7. idővel végeztek.
A top10-be befért még a Mark Webber, a williamses Pastor Maldonado és a Toro Rossó-s Jean Eric Vergne.
A Force Indiánál bemutatkozott az új tartalékos, az angol James Calado, a Caterham az idén fejlesztőként alkalmazott Heikki Kovalainent küldte pályára, míg a Marussia a venezuelai tesztpilótáját, Rodolfo Gonzalezt gyakoroltatta az egyik állandó versenyző helyett.
 
Komolyabb incidens nem történt az edzésen, de szokás szerint szinte mindenki mért el itt-ott féktávot, a sikánok pontos “belövése” már csak ezzel jár a hétvége kezdetén Monzában. A leglátványosabb kalandja Maldonadónak volt, ő a sóderágyat is megjárta az Ascariban, de folytatni tudta a munkát.
Olasz Nagydíj, 1. szabadedzés, Monza, 2013.09.06.

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.