F1: Mindenki dobja a csúcstehetséget

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.05. 08.35

A holland Robin Frijnsről egy éve még azt hihettük, hogy 2014-ben már F1-es autóban ülhet, ehelyett idén előbb a GP2-es csapata, majd a Sauber is dobta. Pénz nélkül nem ér semmit a tehetség.

Tavaly ősszel úgy tűnt, hogy Robin Frijns előtt fényes – F1-es – jövő áll, hiszen három szezon alatt bezsebelte a Formula BMW, a Formula Renault 2.0 Eurocup, majd a Formula Renault 3.5 bajnoki címét is.
A holland pilóta visszautasította a Red Bull utánpótlásprogramjának általában “halálos ölelését”, és 2013-ra a Sauberhez csatlakozott tesztpilótaként, az alsóbb kategóriás szereplését pedig a Forma-1 előtti utolsó logikus lépcsővel, a GP2-vel folytatta.
A 22 éves pilóta mindössze második GP2-es versenyhétvégéjén futamot is nyert az újonc Hilmer Motorsport csapatának, azonban a Magyar Nagydíjra ejtették. Belgiumra visszavették ugyan, de közben a Saubernél jelentek meg az orosz befektetők, akik a saját versenyzőjüket, az alig 18 éves Szergej Szirotkint tolják. Az új ifjonc Monzától már a hivatalosan a svájci csapat tagja, míg a tehetséggel bőven, de pénzzel szűkösen álló Frijns kikerült az alakulattól.
“Nem tudom, mi lesz most. Annyit tudok, hogy míg mindenki más megy Monzába, én csak itthon ülök. Szabad vagyok. Nem hibáztatom a Saubert, nekik is a felszínen kell maradniuk valahogy, megértem ezt. Nagy múltjuk van a fiatal tehetségek F1-be juttatásában, de köztudott, milyen a pénzügyi helyzetük, és erre nincs befolyásom” – nyilatkozta rezignáltan az Autosportnak.
“Nagyon összejött ez az év. Bosszantó, de nem tudok mit tenni. A Hilmer Motorsportnak segítettem megszerezni az első GP2-es győzelmüket, amire büszke vagyok, de ezen kívül pocsék ez az év számomra. Pillanatnyilag nincs tervünk, a lényeg, hogy szabad vagyok, azt csinálok, amit akarok. Remélhetőleg valaki lehetőséget ad majd, hogy megmutassam, mit tudok” – tette hozzá.
Frijns egyébként elég korlátozott szerepben dolgozott a Saubernél, az eleve nem egészen F1-kész, de pénzes újonc, Esteban Gutierrez alkalmazása mellett nem tehették meg, hogy akár a mexikóitól, akár az ütőképes Nico Hülkenbergtől elvegyék a fejlesztésekre szoruló autót a pénteki szabadedzéseken, így a holland csak a szimulátoron gyakorolt, mindössze a silverstone-i ifjoncteszten vezethette a C32-est.

Kommentek

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.