F1: Ideális versenyidő Monzában

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.05. 17.40

Ugyan halvány esély van a vasárnapi csapadékra, de igen valószínű, hogy a hétvégi Olasz Nagydíj napos, meleg, száraz idővel kényezteti majd a Forma-1-eseket.

A hétvégi Olasz Nagydíjjal búcsúzik a Forma-1 Európától 2013-ra, és úgy tűnik, hogy az időjárás kegyes lesz a száguldó cirkuszhoz, meleg, száraz, ideális körülmények között folyhat a versenyzés Monzában.
Az előrejelzések szerint holnap, az első két szabadedzés napján egyértelműen derűs idő várható, a hőmérséklet 29 fokig emelkedhet, szombaton elszórtan felhősödés is előfordulhat, de a különbség ennyiben ki is merül. A pillanatnyi jóslatok alapján vasárnap délelőtt esetleg előfordulhat egy-két zápor a legendás olasz pályán, de ez inkább csak a GP2-eseket zavarhatja majd, a futam idejére már száraz idő, és 26-27 Celsius fok a valószínű.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) idén Monaco kivételével mindenütt két DRS-zónát jelölt ki, de ez Monzában nem jelent majd változást, ugyanis ott már 2011 óta ugyanez a gyakorlat. Az előzési zónák tehát ugyanott lesznek: az első a célegyenesre esik, ennek mérési pontja a Parabolica bejáratánál lesz, míg a másikhoz a második Lesmo kanyar előtt mérik a követési távolságot, a szárnyat pedig az Ascari sikánig vezető szakaszon nyithatják majd a pilóták. 
A pilótasteward az egykori Tyrrell-versenyző és Indy 500-as győztes Danny Sullivan lesz, aki korábban már négy alkalommal, az idei szezonnyitón, a 2012-es Magyar Nagydíjon és a 2010-es Német és Szingapúri Nagydíjon is betöltötte ezt a posztot. 

F1: Ideális versenyidő Monzában 1

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.