F1: Ha nem nyer a Lotus, leléphet a tulaj

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.04. 15.30

A Lotus többségi tulajdonosa, a Genii Capital egyelőre nem akar kiszállni az F1-ből, de sok függ a csapat szereplésétől.

Gerard Lopez, a Lotus többségi tulajdonosának, a Genii Capitalnek a vezetője az elmúlt hetekben többször is jelentéktelennek nevezte, hogy a csapat adóssága elérte a 120 millió eurót. Az összeg “nem fontos” a Genii számára, és amíg a körülmények kedvezőek, az F1-ből sem tervezi a kilépést a cég.

“Már többször elmondtam, hogy addig maradunk a Forma-1-ben, amíg érdekes számunkra” – fogalmazott Lopez. “Így volt két évvel ezelőtt, tavaly szintén, és azóta nem változott semmi. Ugyanakkor nem minden múlik rajtunk. Fogalmam sincs, milyen lesz az F1 három vagy öt év múlva, de az biztos, hogy az érdeklődésünk nagyban múlik azon, hogy a bajnokság legjobb csapatai között vagyunk-e. Nyerni és a legjobbak ellen küzdeni, ez marasztal minket.”

Lopez szerint a Lotus nem hasonlítható a Ferrarihoz vagy a Mercedeshez, mert a Genii nem árul autókat. “Egy befektetési cég számára az F1 egy platform, nem pedig hirdetési felület. Alapvetően egy Forma-1-es csapat birtoklása nem olyan projekt, amely nyereséget hoz. Nekünk az is elég, hogy a csapat éppen nem veszteséges.”

Erre tekintettel a Lotus nem eladó, de Lopez várja az új partnereket. “Soha nem csináltunk titkot belőle, hogy keressük az új együttműködéseket, nyíltan beszélünk ezekről. De ez nem jelenti azt, hogy a csapat eladó lenne.”

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.