F1: A Mercedes megkapaszkodna a második helyen

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.04. 12.40

A Mercedesnél nem voltak teljesen elégedettek a belgiumi formával, de remélik, hogy az újabb aerodinamikai csomaggal Monzában megerősíthetik a bajnokságban elért pozíciójukat.

Bár papíron a Mercedesnek állt a zászló a Belga Nagydíjon, a csapat “mindössze” Lewis Hamilton ragyogó pole-ját tudta felmutatni végül, a 3-4. hely, a Red Bull és a Ferrari számukra érinthetetlen tempója alulmúlta a várakozásokat.
Ezzel együtt a bajnokságban sikerült a 2. helyre kapaszkodniuk, elvileg pedig a hétvégi Olasz Nagydíj is kedvezhet nekik, a monzai pálya épp az ezüst nyílnak való, így bizakodva állnak a hétvégéhez.
“Monza mindig az egyik kedvenc futamom az évben. Imádok ezen az egyedi, gyors, alacsony leszorítóerős pályán vezetni. Az idény utolsó versenyének amúgy is mindig különleges a hangulata, az olasz szurkolók pedig imádják a Forma-1-et. Örülök, hogy tudok olaszul, mert így kommunikálni is tudok velük. Fantasztikus abban a tudatban menni Monzába, hogy gyors autónk van, remélem, hogy a belgiumihoz hasonló erős eredményt érünk majd el!” – mondta Nico Rosberg a csapat beharangozójában.
Lewis Hamilton is hasonló lelkesedéssel beszélt az Olasz Nagydíjról:
“Monza egy igazán lenyűgöző pálya, óriási érzés csúcssebességgel hajtani ott. A vonalvezetés és a hangulat is nagyon különleges, az ember érzi, hogy a Forma-1 gyökereihez tér vissza Monzában. Az autó is teljesen egyedi aerodinamikai csomagot kap, nagyon alacsony leszorítóerővel, hogy a maximumot hozhassuk ki a négy hosszú egyenesből. Tavaly első ízben tudtam győzni Olaszországban, és nagyszerű érzés volt. Belgiumban erős hétvégénk volt, így kell folytatnunk az idény további részében is.”
Bár a pilóták dicsérték a spái eredményt, a csapat azért keményen dolgozott, hogy Olaszországban ne a dobogó alja, hanem a győzelem lehessen a tét.
“Lewis és Nico talán a legkiegyensúlyozottabb páros az F1-ben, a tempójuk és az egyenletes teljesítményük pedig a konstruktőri bajnokság második helyére emelt minket mostanra – a cél egyértelműen az, hogy ezt meg is tartsuk a következő futamokon. Monzában a Spában bemutatott alacsony leszorítóerejű csomag tovább csiszolt változatát használjuk. Reméljük, hogy a belgiumi tanulságokra építve javulhat a tempónk” – mondta a motorsportfőnök-vezérigazgató, Toto Wolff.
A csapatfőnök, Ross Brawn nyíltan elégedetlen volt a Belga Nagydíjon látott versenyképességgel, így nagyon bízik benne, hogy az új aerodinamikai csomag előrelépést hoz.
“Azt hiszem, Belgiumban nem találtuk el az autót. Nagyjából megvoltunk, de nem tűnt olyan ütőképesnek, mint a megelőző futamokon. Hogy ez a beállítások miatt volt, vagy valami más módosítás miatt, azt még le kell ellenőriznünk. Az aerodinamikai csomag működött, de az első szektorban, főképp az Eau Rouge-ban gyengén ment az autó. A gyors kanyarokban azonban összességében jó volt a tapadásunk, szóval fura volt.” 

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.