F1: A Mercedes megkapaszkodna a második helyen

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.04. 12.40

A Mercedesnél nem voltak teljesen elégedettek a belgiumi formával, de remélik, hogy az újabb aerodinamikai csomaggal Monzában megerősíthetik a bajnokságban elért pozíciójukat.

Bár papíron a Mercedesnek állt a zászló a Belga Nagydíjon, a csapat “mindössze” Lewis Hamilton ragyogó pole-ját tudta felmutatni végül, a 3-4. hely, a Red Bull és a Ferrari számukra érinthetetlen tempója alulmúlta a várakozásokat.
Ezzel együtt a bajnokságban sikerült a 2. helyre kapaszkodniuk, elvileg pedig a hétvégi Olasz Nagydíj is kedvezhet nekik, a monzai pálya épp az ezüst nyílnak való, így bizakodva állnak a hétvégéhez.
“Monza mindig az egyik kedvenc futamom az évben. Imádok ezen az egyedi, gyors, alacsony leszorítóerős pályán vezetni. Az idény utolsó versenyének amúgy is mindig különleges a hangulata, az olasz szurkolók pedig imádják a Forma-1-et. Örülök, hogy tudok olaszul, mert így kommunikálni is tudok velük. Fantasztikus abban a tudatban menni Monzába, hogy gyors autónk van, remélem, hogy a belgiumihoz hasonló erős eredményt érünk majd el!” – mondta Nico Rosberg a csapat beharangozójában.
Lewis Hamilton is hasonló lelkesedéssel beszélt az Olasz Nagydíjról:
“Monza egy igazán lenyűgöző pálya, óriási érzés csúcssebességgel hajtani ott. A vonalvezetés és a hangulat is nagyon különleges, az ember érzi, hogy a Forma-1 gyökereihez tér vissza Monzában. Az autó is teljesen egyedi aerodinamikai csomagot kap, nagyon alacsony leszorítóerővel, hogy a maximumot hozhassuk ki a négy hosszú egyenesből. Tavaly első ízben tudtam győzni Olaszországban, és nagyszerű érzés volt. Belgiumban erős hétvégénk volt, így kell folytatnunk az idény további részében is.”
Bár a pilóták dicsérték a spái eredményt, a csapat azért keményen dolgozott, hogy Olaszországban ne a dobogó alja, hanem a győzelem lehessen a tét.
“Lewis és Nico talán a legkiegyensúlyozottabb páros az F1-ben, a tempójuk és az egyenletes teljesítményük pedig a konstruktőri bajnokság második helyére emelt minket mostanra – a cél egyértelműen az, hogy ezt meg is tartsuk a következő futamokon. Monzában a Spában bemutatott alacsony leszorítóerejű csomag tovább csiszolt változatát használjuk. Reméljük, hogy a belgiumi tanulságokra építve javulhat a tempónk” – mondta a motorsportfőnök-vezérigazgató, Toto Wolff.
A csapatfőnök, Ross Brawn nyíltan elégedetlen volt a Belga Nagydíjon látott versenyképességgel, így nagyon bízik benne, hogy az új aerodinamikai csomag előrelépést hoz.
“Azt hiszem, Belgiumban nem találtuk el az autót. Nagyjából megvoltunk, de nem tűnt olyan ütőképesnek, mint a megelőző futamokon. Hogy ez a beállítások miatt volt, vagy valami más módosítás miatt, azt még le kell ellenőriznünk. Az aerodinamikai csomag működött, de az első szektorban, főképp az Eau Rouge-ban gyengén ment az autó. A gyors kanyarokban azonban összességében jó volt a tapadásunk, szóval fura volt.” 

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.