F1: A Mercedes megkapaszkodna a második helyen

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.04. 12.40

A Mercedesnél nem voltak teljesen elégedettek a belgiumi formával, de remélik, hogy az újabb aerodinamikai csomaggal Monzában megerősíthetik a bajnokságban elért pozíciójukat.

Bár papíron a Mercedesnek állt a zászló a Belga Nagydíjon, a csapat “mindössze” Lewis Hamilton ragyogó pole-ját tudta felmutatni végül, a 3-4. hely, a Red Bull és a Ferrari számukra érinthetetlen tempója alulmúlta a várakozásokat.
Ezzel együtt a bajnokságban sikerült a 2. helyre kapaszkodniuk, elvileg pedig a hétvégi Olasz Nagydíj is kedvezhet nekik, a monzai pálya épp az ezüst nyílnak való, így bizakodva állnak a hétvégéhez.
“Monza mindig az egyik kedvenc futamom az évben. Imádok ezen az egyedi, gyors, alacsony leszorítóerős pályán vezetni. Az idény utolsó versenyének amúgy is mindig különleges a hangulata, az olasz szurkolók pedig imádják a Forma-1-et. Örülök, hogy tudok olaszul, mert így kommunikálni is tudok velük. Fantasztikus abban a tudatban menni Monzába, hogy gyors autónk van, remélem, hogy a belgiumihoz hasonló erős eredményt érünk majd el!” – mondta Nico Rosberg a csapat beharangozójában.
Lewis Hamilton is hasonló lelkesedéssel beszélt az Olasz Nagydíjról:
“Monza egy igazán lenyűgöző pálya, óriási érzés csúcssebességgel hajtani ott. A vonalvezetés és a hangulat is nagyon különleges, az ember érzi, hogy a Forma-1 gyökereihez tér vissza Monzában. Az autó is teljesen egyedi aerodinamikai csomagot kap, nagyon alacsony leszorítóerővel, hogy a maximumot hozhassuk ki a négy hosszú egyenesből. Tavaly első ízben tudtam győzni Olaszországban, és nagyszerű érzés volt. Belgiumban erős hétvégénk volt, így kell folytatnunk az idény további részében is.”
Bár a pilóták dicsérték a spái eredményt, a csapat azért keményen dolgozott, hogy Olaszországban ne a dobogó alja, hanem a győzelem lehessen a tét.
“Lewis és Nico talán a legkiegyensúlyozottabb páros az F1-ben, a tempójuk és az egyenletes teljesítményük pedig a konstruktőri bajnokság második helyére emelt minket mostanra – a cél egyértelműen az, hogy ezt meg is tartsuk a következő futamokon. Monzában a Spában bemutatott alacsony leszorítóerejű csomag tovább csiszolt változatát használjuk. Reméljük, hogy a belgiumi tanulságokra építve javulhat a tempónk” – mondta a motorsportfőnök-vezérigazgató, Toto Wolff.
A csapatfőnök, Ross Brawn nyíltan elégedetlen volt a Belga Nagydíjon látott versenyképességgel, így nagyon bízik benne, hogy az új aerodinamikai csomag előrelépést hoz.
“Azt hiszem, Belgiumban nem találtuk el az autót. Nagyjából megvoltunk, de nem tűnt olyan ütőképesnek, mint a megelőző futamokon. Hogy ez a beállítások miatt volt, vagy valami más módosítás miatt, azt még le kell ellenőriznünk. Az aerodinamikai csomag működött, de az első szektorban, főképp az Eau Rouge-ban gyengén ment az autó. A gyors kanyarokban azonban összességében jó volt a tapadásunk, szóval fura volt.” 

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.