F1: Monzában tojást lehetne sütni a gumikon

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.03. 12.30

A Pirelli számára az Olasz Nagydíj nem csak a hazai verseny, de egyben a szezon egyik legnagyobb kihívása is. A legendás pályát csak a legtartósabb keverékek bírják.

Monza a versenynaptár leggyorsabb pályája, amelyen az autók a legalacsonyabb leszoríterőt használják az idény során, így az aerodinamikai helyett a mechanikai tapadás kap hangsúlyt, azaz más helyszíneknél is nagyobb szerepet játszanak a gumik.
A gyors, nagy oldalirányú terhelést adó kanyarok – a Parabolicában 3,7 g húzza balra, a külső ívre az autókat – és az egyeneseket megtörő, komoly fékezéseket kikényszerítő sikánok – az célegyenes végén 340-ről 80 km/órára lassítanak 150 méteren – nagyon is igénybe veszik a gumikat. A terhelések miatt a melegedés tekintetében is az olasz pálya a rekord az idényben, az abroncsok akár a 130 Celsius fokos hőmérsékletet is elérhetik. 
A Pirelli Belgium után ezúttal is a két legstrapabíróbb keverékét, a közepest (fehér) és a keményet (narancs) szállítja.
“Monza a hazai versenyünk, alig félórányira a milánói központunktól. Könnyű belátni, miért is nevezik a sebesség szentélyének, hiszen valóban az idény leggyorsabb pályája, a hosszú egyenesek és a gyors kanyarok pedig keményen megterhelik a gumikat. A túlmelegedés és a szemcsésedés probléma lehet, ha nem figyelnek oda, azaz a megfelelő gumikezelés fontos tényező lesz a versenyen, a stratégia tekintetében, erre figyelmet is fordítanak majd a csapatok a pénteki edzéseken” – mondja a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“Nem csak a gumik teljesítménye, hanem a tartóssága is próbára lesz téve, ugyanis jó néhány nagy sebességű kerékvetős találkozás van a körön, ami szintén fontos jellemzője Monzának. A futam az idény egyik legnépszerűbb versenye a tifosók seregeivel, alig várjuk!”
Tavaly az első két helyezett – Lewis Hamilton és Sergio Perez – is egy kiállással ért célba, de míg a mclarenes a közepes keveréken kezdett és a keményen fejezte be, a sauberes mexikói épp fordított stratégiával ment. Kétkiállásos stratégiával Michael Schumacher jutott a legmagasabbra, a hétszeres bajnok a 6. helyen zárt a Mercedesszel.   

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.