F1: Räikkönennek nagyon kéne a győzelem

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.02. 08.40

Kimi Räikkönen Belgiumban nullázott, így az Olasz Nagydíjon egyértelműen győzni szeretne, igaz, az esélyekkel kapcsolatban bizonytalan.

Kimi Räikkönen Belgiumban korábban négyszer győzött, de legutóbb célba sem sikerült érnie. A hétvégén az idei utolsó európai verseny, az Olasz Nagydíj következik, amelyet még sosem nyert meg a finn, a spái nullázás után nagyon szeretné, ha most végre sikerülne neki.
“Tény, hogy sosem győztem még Olaszországban. Ilyen-olyan okokból, valamiért sosem jött össze, de ez nem jelenti azt, hogy ne tudnék jól vezetni azon a pályán. Az, hogy korábban nem nyertem, még nem jelenti, hogy nem is fogok, vagy nem lesz jó eredményem a jövőben. Volt már pár erős hétvégén, egyszer-kétszer közel jártam a győzelemhez, egyszerűen csak nem jött ki valami. Remélhetőleg ezúttal valós esélyem lesz a győzelemre!”
“Monza egy nagy múltú és egyedi vonalvezetésű pálya, amelyen hatalmas sebességgel megyünk. Ez nagy kihívás mindannyiunk számára, de nagyszerű érzés is az autóban ülve. Monza a tifosók otthona, de sok finn szurkoló is lesz. A hangulattal egyetlen másik verseny sem vetekedhet.”
Ahogy mindig, a finn most sem mer jósolni, de reménykedik, hogy a Lotus új, meghosszabbított tengelytávú autójának fekszik majd az olasz helyszín:
“Monza mindig nagy kihívás, nagyon más, mint a modern pályák, így az autót is egészen másképp kell beállítani. Hatékony aerodinamika, stabilitás a kerékvetőkön, és erős motor kell, hiszen szinte végig padlógázon megyünk.”
 
“Mindenki a legkisebb leszorítóerőt használja majd. Ez korábban nem volt az autónk erőssége, de a gyárban keményen dolgoztak, hogy az autó módosításával növeljük a sebességet és a stabilitást.  Majd meglátjuk, hogy megy a péntek délelőtt, utána jobb képünk lesz róla, mit érhetünk el.”
Räikkönen visszatekintett a belgiumi kiesésre is, amely lezárta 27 futamos pontszerzési sorozatát:
“Nyilván nem ez volt az első és nem is az utolsó kiesésem. Persze azért vagyok itt, hogy célba érjek, szóval a Spában történtek nem jöttek jól, a bajnokság szempontjából sem. Már a futam elején gond volt a fékkel, de kezelni tudtam. Tudtuk, hogy túlmelegedett, látni lehetett a füstöt is, de ettől még tudtam fékezni, egészen addig, amíg teljesen meg nem adta magát.”  
“Tudtam, hogy eljön majd, amikor megszakad a sorozat. Nagyon sokáig kiváló volt a megbízhatóságunk, szóval természetes volt, hogy egyszer elpártol tőlünk a szerencse.”

Kommentek

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.