Az elnök miatt van válságban az F1?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.02. 10.30

Megindult a kampány: a korábbi FIA-elnök, Max Mosley az újraválasztásért küzdő utódját, Jean Todtot hibáztatja a Forma-1 pénzügyi válságáért.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt idei újraválasztása sokáig formalitásnak tűnt, azonban a múlt héten kiderült, hogy házon belüli kihívója akadt: az eddig az az FIA Foundationt irányító David Ward ringbe száll a posztért.
A Warddal szoros kapcsolatot ápoló korábbi elnök, Max Mosley azonnal be is szállt a kampányba, a német Welt am Sonntagnak nyilatkozva Todtot kritizálta.
Mosley még 2009-ben akart kiadási plafont bevezetni a Forma-1-ben, de ez a csapatok ellenállásán elbukott, az alakulatok végül egy saját költségcsökkentési programot fogadtak, el, ez viszont a bizalmatlanság, az ellenőrizhetetlenség miatt mára elhalt.
A Forma-1-ben mára már a középcsapatokat is a csőd réme fenyegeti, sokan küszködnek. Mosley úgy véli, ezért Todt a hibás, aki az elmúlt években nagyjából távol tartotta magát a sportágtól, és nem próbálta meg lejjebb szorítani a kiadásokat.
“Senki nem volt hajlandó csatlakozni a tervemhez, helyette a csapatok előálltak a saját költségcsökkentési programjukkal, de az sosem működött hatékonyan. Gyakorlatilag csak egy egyszerű, semmire sem kötelező szándéknyilatkozat volt, maszlag. Nem hatékony, részben azért sem, mert az utódom, Jean Todt nem rajong a költségkorlátozásokért. Mostanra viszont nagy bajba is került emiatt a Forma-1″ – ítélte el Todtot az angol. 
Bár a csapatok évek óta nagyobb és nagyobb részesedést szeretnének az F1 bevételeiből (jelenleg 62 százalékot osztanak szét köztük az év végén), érdekes módon Mosley szerint a jogtulajdonos CVC csoport és az ügyeket intéző Bernie Ecclestone nem hibáztatható a sportág pénzügyi válságáért. 
“Nem hiszem, hogy Ecclestone pénzügyi gyakorlata jelentené a problémát. Ha a nagy csapatok több pénzt kapnának, akkor egyszerűen még többet is költenének” – visszahangozta Ecclestone érvét jó barátja.
“Ellenben az viszont nem változtatná meg alapvetően a Forma-1-et, ha kevesebb pénzt költene mindenki. A gond a csapatok pénzügyi hozzáállásával van. Ecclestone valójában nagyon is gazdaságosan gondolkodik, és hosszú évek óta nagyon sikeresen igazgatja a sportág gazdasági oldalát.”
“Ő hozza a pályákat, a szervezőket, a tévétársaságokat, azaz gazdaságilag ő tartja életben a Forma-1-et. Egyértelműen nem az ő hibája, hogy a csapatok túlnyújtózkodnak a lehetőségeiken. Épp ellenkezőleg, nélküle nagyon is rossz lenne a helyzet.”
A fentiek miatt Mosley úgy véli, hogy Ecclestone-tól nem lehet sajnálni a pénzt, amit az F1-gyel keres: “Miért is ne érdemelné meg? Ha valaki keményen dolgozik és sikeres, miért ne legyen haszna?”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.