Az elnök miatt van válságban az F1?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.02. 10.30

Megindult a kampány: a korábbi FIA-elnök, Max Mosley az újraválasztásért küzdő utódját, Jean Todtot hibáztatja a Forma-1 pénzügyi válságáért.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt idei újraválasztása sokáig formalitásnak tűnt, azonban a múlt héten kiderült, hogy házon belüli kihívója akadt: az eddig az az FIA Foundationt irányító David Ward ringbe száll a posztért.
A Warddal szoros kapcsolatot ápoló korábbi elnök, Max Mosley azonnal be is szállt a kampányba, a német Welt am Sonntagnak nyilatkozva Todtot kritizálta.
Mosley még 2009-ben akart kiadási plafont bevezetni a Forma-1-ben, de ez a csapatok ellenállásán elbukott, az alakulatok végül egy saját költségcsökkentési programot fogadtak, el, ez viszont a bizalmatlanság, az ellenőrizhetetlenség miatt mára elhalt.
A Forma-1-ben mára már a középcsapatokat is a csőd réme fenyegeti, sokan küszködnek. Mosley úgy véli, ezért Todt a hibás, aki az elmúlt években nagyjából távol tartotta magát a sportágtól, és nem próbálta meg lejjebb szorítani a kiadásokat.
“Senki nem volt hajlandó csatlakozni a tervemhez, helyette a csapatok előálltak a saját költségcsökkentési programjukkal, de az sosem működött hatékonyan. Gyakorlatilag csak egy egyszerű, semmire sem kötelező szándéknyilatkozat volt, maszlag. Nem hatékony, részben azért sem, mert az utódom, Jean Todt nem rajong a költségkorlátozásokért. Mostanra viszont nagy bajba is került emiatt a Forma-1” – ítélte el Todtot az angol. 
Bár a csapatok évek óta nagyobb és nagyobb részesedést szeretnének az F1 bevételeiből (jelenleg 62 százalékot osztanak szét köztük az év végén), érdekes módon Mosley szerint a jogtulajdonos CVC csoport és az ügyeket intéző Bernie Ecclestone nem hibáztatható a sportág pénzügyi válságáért. 
“Nem hiszem, hogy Ecclestone pénzügyi gyakorlata jelentené a problémát. Ha a nagy csapatok több pénzt kapnának, akkor egyszerűen még többet is költenének” – visszahangozta Ecclestone érvét jó barátja.
“Ellenben az viszont nem változtatná meg alapvetően a Forma-1-et, ha kevesebb pénzt költene mindenki. A gond a csapatok pénzügyi hozzáállásával van. Ecclestone valójában nagyon is gazdaságosan gondolkodik, és hosszú évek óta nagyon sikeresen igazgatja a sportág gazdasági oldalát.”
“Ő hozza a pályákat, a szervezőket, a tévétársaságokat, azaz gazdaságilag ő tartja életben a Forma-1-et. Egyértelműen nem az ő hibája, hogy a csapatok túlnyújtózkodnak a lehetőségeiken. Épp ellenkezőleg, nélküle nagyon is rossz lenne a helyzet.”
A fentiek miatt Mosley úgy véli, hogy Ecclestone-tól nem lehet sajnálni a pénzt, amit az F1-gyel keres: “Miért is ne érdemelné meg? Ha valaki keményen dolgozik és sikeres, miért ne legyen haszna?”

Kommentek

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Két furgon nyolc parkolóhelyet foglalt

Győrben két elkanászodott furgon rabolt rá rendesen a rendelkezésre álló parkolóhelyekre.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.