Az elnök miatt van válságban az F1?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.09.02. 10.30

Megindult a kampány: a korábbi FIA-elnök, Max Mosley az újraválasztásért küzdő utódját, Jean Todtot hibáztatja a Forma-1 pénzügyi válságáért.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt idei újraválasztása sokáig formalitásnak tűnt, azonban a múlt héten kiderült, hogy házon belüli kihívója akadt: az eddig az az FIA Foundationt irányító David Ward ringbe száll a posztért.
A Warddal szoros kapcsolatot ápoló korábbi elnök, Max Mosley azonnal be is szállt a kampányba, a német Welt am Sonntagnak nyilatkozva Todtot kritizálta.
Mosley még 2009-ben akart kiadási plafont bevezetni a Forma-1-ben, de ez a csapatok ellenállásán elbukott, az alakulatok végül egy saját költségcsökkentési programot fogadtak, el, ez viszont a bizalmatlanság, az ellenőrizhetetlenség miatt mára elhalt.
A Forma-1-ben mára már a középcsapatokat is a csőd réme fenyegeti, sokan küszködnek. Mosley úgy véli, ezért Todt a hibás, aki az elmúlt években nagyjából távol tartotta magát a sportágtól, és nem próbálta meg lejjebb szorítani a kiadásokat.
“Senki nem volt hajlandó csatlakozni a tervemhez, helyette a csapatok előálltak a saját költségcsökkentési programjukkal, de az sosem működött hatékonyan. Gyakorlatilag csak egy egyszerű, semmire sem kötelező szándéknyilatkozat volt, maszlag. Nem hatékony, részben azért sem, mert az utódom, Jean Todt nem rajong a költségkorlátozásokért. Mostanra viszont nagy bajba is került emiatt a Forma-1” – ítélte el Todtot az angol. 
Bár a csapatok évek óta nagyobb és nagyobb részesedést szeretnének az F1 bevételeiből (jelenleg 62 százalékot osztanak szét köztük az év végén), érdekes módon Mosley szerint a jogtulajdonos CVC csoport és az ügyeket intéző Bernie Ecclestone nem hibáztatható a sportág pénzügyi válságáért. 
“Nem hiszem, hogy Ecclestone pénzügyi gyakorlata jelentené a problémát. Ha a nagy csapatok több pénzt kapnának, akkor egyszerűen még többet is költenének” – visszahangozta Ecclestone érvét jó barátja.
“Ellenben az viszont nem változtatná meg alapvetően a Forma-1-et, ha kevesebb pénzt költene mindenki. A gond a csapatok pénzügyi hozzáállásával van. Ecclestone valójában nagyon is gazdaságosan gondolkodik, és hosszú évek óta nagyon sikeresen igazgatja a sportág gazdasági oldalát.”
“Ő hozza a pályákat, a szervezőket, a tévétársaságokat, azaz gazdaságilag ő tartja életben a Forma-1-et. Egyértelműen nem az ő hibája, hogy a csapatok túlnyújtózkodnak a lehetőségeiken. Épp ellenkezőleg, nélküle nagyon is rossz lenne a helyzet.”
A fentiek miatt Mosley úgy véli, hogy Ecclestone-tól nem lehet sajnálni a pénzt, amit az F1-gyel keres: “Miért is ne érdemelné meg? Ha valaki keményen dolgozik és sikeres, miért ne legyen haszna?”

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Ilyen, amikor bosszút áll egy fa

Sivatag, közel-kelet, és egy útban lévő fatuskó. Utóbbit mifelénk is szokás autóval kirángatni, de mielőtt valaki neki állna a telken, nézze meg az alábbi videót.

Jelentős forgalomkorlátozások Budapesten

A kerékpáros közlekedésre hívja fel a figyelmet minden évben az I Bike nevű hatalmas bringás felvonulás, amely minden évben megbénítja útvonala mentén az autós közlekedést.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.