Monza morzsái – A finn bajnok sírva fakadt

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.08.31. 11.30

Hiába volt ő a címvédő, hiába dolgozott alatta ütőképes technika, és duplázott végül a szezon végén, ott akkor, abban a pillanatban Hakkinen összeroppant a vállait nyomó hatalmas teher alatt

Egy sportág akkor lehet csúcskategória, ha a résztvevőknek, a versenyzőknek, mindig tökéletesen a maximumot kell hozni. Az F1 pedig teljes mértékben megfelel ennek a kritériumnak. Itt aki évente 4-5 apró hibát elkövet, az már nem álmodhat világbajnoki címről. Viszont aki bajnok akar lenni, főleg egy gyengébb képességű autóval, annak kockáztatnia kell. Állandóan bedobni a tétet, és bízni a tehetségében, no meg a körülmények alakulásában.

Ezért aki pengeélen táncolva halad az élen, halad a VB cím felé, és ekkor hibázik, az hatalmas lelki teher. Mika Häkkinen Monzában élte át, milyen érzés egy megcsúszás miatt eldobni a biztos előnyszerzés lehetőségét. 1999-ben egy pont előnnyel érkezett az Olasz Nagydíjra, megszerezte az első rajtkockát, elrajtolt, simán vezetett, zsebében érezhette a tíz pontot. Ezzel jelentősen leszakította volna a Schumacher lábtörése után világbajnoki aspiránssá előlépő Irvine-t.


Mika Häkkinen – Monza 1999 (Matti Kyllönen, MTV3) by jayjayletho

Ám a harmincadik körben a célegyenes végi brutális féktávon, a Rettifilo síkánban eggyel többet váltott vissza, egyesben kitört az autó fara, és a kavicságyban, az örömtől őrjöngő tifosik előtt ért véget a finn versenye.

Hiába volt ő a címvédő, hiába dolgozott alatta ütőképes technika, és duplázott végül a szezon végén, ott akkor, abban a pillanatban Häkkinen összeroppant a vállait nyomó hatalmas teher alatt. A hűvös északiakról kialakult előítéletekre cáfolva zokogott, sok tévénézőt, rajongót rádöbbentve ezzel, mennyire emberi az F-1, illetve mennyire az volt még 14 évvel ezelőtt.

 Monza morzsái – A finn bajnok sírva fakadt 1

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.