Mark Webber a nürburgringi bokszban lerepülő és egy operatőrt kiütő kereke indította el azt a vizsgálatot, amelynek eredményeként a Szingapúri Nagydíjtól kezdve minden csapatnak kötelező módosítani a kerékrögzítéseken. A technikai szabályzat 14.7-es pontja jelenleg is rögzíti, hogy az autóknak muszáj rendelkeznie olyan eszközzel, amely meggátolja a kerekek elszabadulását, de a pontos részletek nincsenek meghatározva.

Az FIA vizsgálata kiderítette, hogy a jelenleg használt szimpa kerékrögzítők csak abban az esetben nyújtanak védelmet, ha a kerék megfelelően rögzített pozíciójából mozdul el. Sok esetben azonban, mint például Webbernél is, a kerék elmozdulása eleve nem megfelelően rögzített pozícióból történik, és az ilyen balesetek ellen jelenleg nincs védelem.

Szingapúrtól kötelező a dupla védelmi rendszer alkalmazása: az első továbbra is akkor segít, ha a kerék megfelelően rögzített állapotából mozdulna el, a második az egyéb helyzetekből történő elszabadulásokat gátolja meg. Az FIA a nyári szünetben már tájékoztatta a csapatokat, hogy az Olasz Nagydíj után csak akkor felelnek meg a technikai szabályzat 14.7-es pontjának, ha dupla védelmi rendszert alkalmaznak.

“A pénteki belgiumi edzéseken már kipróbáltuk a rendszert, és valószínűleg Monzában is gyakorolunk vele” – mondta Sam Michael, a McLaren sportigazgatója. “Egy kicsit más, mint a korábbi rendszer, és amikor két másodperc körüli bokszkiállásokat csinálunk, a legkisebb módosítás is nagy eltérést okozhat. Egy apró módosítás is megzavarhatja a szerelőket és a rutinmozdulataikat.”