F1: Szingapúrtól szigorúbb szabályok a bokszban

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.30. 13.30

A Szingapúri Nagydíjtól kezdve módosított kerékrögzítéseket kell alkalmazniuk a csapatoknak.

Mark Webber a nürburgringi bokszban lerepülő és egy operatőrt kiütő kereke indította el azt a vizsgálatot, amelynek eredményeként a Szingapúri Nagydíjtól kezdve minden csapatnak kötelező módosítani a kerékrögzítéseken. A technikai szabályzat 14.7-es pontja jelenleg is rögzíti, hogy az autóknak muszáj rendelkeznie olyan eszközzel, amely meggátolja a kerekek elszabadulását, de a pontos részletek nincsenek meghatározva.

Az FIA vizsgálata kiderítette, hogy a jelenleg használt szimpa kerékrögzítők csak abban az esetben nyújtanak védelmet, ha a kerék megfelelően rögzített pozíciójából mozdul el. Sok esetben azonban, mint például Webbernél is, a kerék elmozdulása eleve nem megfelelően rögzített pozícióból történik, és az ilyen balesetek ellen jelenleg nincs védelem.

Szingapúrtól kötelező a dupla védelmi rendszer alkalmazása: az első továbbra is akkor segít, ha a kerék megfelelően rögzített állapotából mozdulna el, a második az egyéb helyzetekből történő elszabadulásokat gátolja meg. Az FIA a nyári szünetben már tájékoztatta a csapatokat, hogy az Olasz Nagydíj után csak akkor felelnek meg a technikai szabályzat 14.7-es pontjának, ha dupla védelmi rendszert alkalmaznak.

“A pénteki belgiumi edzéseken már kipróbáltuk a rendszert, és valószínűleg Monzában is gyakorolunk vele” – mondta Sam Michael, a McLaren sportigazgatója. “Egy kicsit más, mint a korábbi rendszer, és amikor két másodperc körüli bokszkiállásokat csinálunk, a legkisebb módosítás is nagy eltérést okozhat. Egy apró módosítás is megzavarhatja a szerelőket és a rutinmozdulataikat.”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.