F1: Jövőre minden borulhat?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.30. 08.30

A Ferrari csapatfőnöke szerint a 2014-es változások “óriási meglepetéseket” hozhatnak a erősorrendben.

Köztudott, hogy a Forma-1-esek jövőre 1,6 literes turbós V6-os motorokra, még pontosabban az ilyen belsőégésű motorokkal párosított, komplex hibrid erőforrásokra állnak át a ma használt 2,4 V8-asokról, emellett pedig az aerodinamikai csomag is változni fog.
2009-ben, amikor az akkori változtatásokkal véget vetettek az előző években már követhetetlenül burjánzó aerodinamikai fejlesztéseknek, alaposan megváltoztak az erőviszonyok: a már-már élcsapattá váló BMW összeesett, a McLaren és a Ferrari tragaccsal állt elő az év elején, miközben megkezdődött a Red Bull csúcsra jutása, az egyéni és a konstruktőri címeket pedig a Honda romjain, a sírból Brawn GP néven visszatérő brackley-i csapat szerezte meg.   
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali 2014-ben is hasonló felfordulásra számít:
“Az összes élcsapat tisztában van vele, hogy ha 2014-ben is tényezők szeretnének lenni, akkor most már nagyon hamarosan át kell csoportosítani az erőforrásaikat, ugyanis nagyon összetett feladatról van szó. Én azt gyanítom, hogy óriási meglepetéseket is hozhat a jövő évi erősorrend. Úgy gondolom, hogy ameddig vissza tudok emlékezni, ez lesz a legnagyobb változás a Forma-1-ben a csapatok számára. Bele kell találni, különben elvesztünk” – mondta az olasz szakember.
A technikai főnök, Pat Fry után Domenicali is megerősítette, hogy szeptemberben megkezdik a teljes átállást a jövő évi projektre.
“Alapvetően szeptemberben kezdjük az átállást, a 2014-es program ugyanis nagyon komplex. Szeptember végére – természetesen a bajnokság állásától is függően – már mindent és mindenkit arra állítunk át.”

Kommentek

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.