Köztudott, hogy a Forma-1-esek jövőre 1,6 literes turbós V6-os motorokra, még pontosabban az ilyen belsőégésű motorokkal párosított, komplex hibrid erőforrásokra állnak át a ma használt 2,4 V8-asokról, emellett pedig az aerodinamikai csomag is változni fog.
2009-ben, amikor az akkori változtatásokkal véget vetettek az előző években már követhetetlenül burjánzó aerodinamikai fejlesztéseknek, alaposan megváltoztak az erőviszonyok: a már-már élcsapattá váló BMW összeesett, a McLaren és a Ferrari tragaccsal állt elő az év elején, miközben megkezdődött a Red Bull csúcsra jutása, az egyéni és a konstruktőri címeket pedig a Honda romjain, a sírból Brawn GP néven visszatérő brackley-i csapat szerezte meg.   
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali 2014-ben is hasonló felfordulásra számít:
“Az összes élcsapat tisztában van vele, hogy ha 2014-ben is tényezők szeretnének lenni, akkor most már nagyon hamarosan át kell csoportosítani az erőforrásaikat, ugyanis nagyon összetett feladatról van szó. Én azt gyanítom, hogy óriási meglepetéseket is hozhat a jövő évi erősorrend. Úgy gondolom, hogy ameddig vissza tudok emlékezni, ez lesz a legnagyobb változás a Forma-1-ben a csapatok számára. Bele kell találni, különben elvesztünk” – mondta az olasz szakember.
A technikai főnök, Pat Fry után Domenicali is megerősítette, hogy szeptemberben megkezdik a teljes átállást a jövő évi projektre.
“Alapvetően szeptemberben kezdjük az átállást, a 2014-es program ugyanis nagyon komplex. Szeptember végére – természetesen a bajnokság állásától is függően – már mindent és mindenkit arra állítunk át.”