F1: Jövőre minden borulhat?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.30. 08.30

A Ferrari csapatfőnöke szerint a 2014-es változások “óriási meglepetéseket” hozhatnak a erősorrendben.

Köztudott, hogy a Forma-1-esek jövőre 1,6 literes turbós V6-os motorokra, még pontosabban az ilyen belsőégésű motorokkal párosított, komplex hibrid erőforrásokra állnak át a ma használt 2,4 V8-asokról, emellett pedig az aerodinamikai csomag is változni fog.
2009-ben, amikor az akkori változtatásokkal véget vetettek az előző években már követhetetlenül burjánzó aerodinamikai fejlesztéseknek, alaposan megváltoztak az erőviszonyok: a már-már élcsapattá váló BMW összeesett, a McLaren és a Ferrari tragaccsal állt elő az év elején, miközben megkezdődött a Red Bull csúcsra jutása, az egyéni és a konstruktőri címeket pedig a Honda romjain, a sírból Brawn GP néven visszatérő brackley-i csapat szerezte meg.   
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali 2014-ben is hasonló felfordulásra számít:
“Az összes élcsapat tisztában van vele, hogy ha 2014-ben is tényezők szeretnének lenni, akkor most már nagyon hamarosan át kell csoportosítani az erőforrásaikat, ugyanis nagyon összetett feladatról van szó. Én azt gyanítom, hogy óriási meglepetéseket is hozhat a jövő évi erősorrend. Úgy gondolom, hogy ameddig vissza tudok emlékezni, ez lesz a legnagyobb változás a Forma-1-ben a csapatok számára. Bele kell találni, különben elvesztünk” – mondta az olasz szakember.
A technikai főnök, Pat Fry után Domenicali is megerősítette, hogy szeptemberben megkezdik a teljes átállást a jövő évi projektre.
“Alapvetően szeptemberben kezdjük az átállást, a 2014-es program ugyanis nagyon komplex. Szeptember végére – természetesen a bajnokság állásától is függően – már mindent és mindenkit arra állítunk át.”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.