F1: Jövőre minden borulhat?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.30. 08.30

A Ferrari csapatfőnöke szerint a 2014-es változások “óriási meglepetéseket” hozhatnak a erősorrendben.

Köztudott, hogy a Forma-1-esek jövőre 1,6 literes turbós V6-os motorokra, még pontosabban az ilyen belsőégésű motorokkal párosított, komplex hibrid erőforrásokra állnak át a ma használt 2,4 V8-asokról, emellett pedig az aerodinamikai csomag is változni fog.
2009-ben, amikor az akkori változtatásokkal véget vetettek az előző években már követhetetlenül burjánzó aerodinamikai fejlesztéseknek, alaposan megváltoztak az erőviszonyok: a már-már élcsapattá váló BMW összeesett, a McLaren és a Ferrari tragaccsal állt elő az év elején, miközben megkezdődött a Red Bull csúcsra jutása, az egyéni és a konstruktőri címeket pedig a Honda romjain, a sírból Brawn GP néven visszatérő brackley-i csapat szerezte meg.   
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali 2014-ben is hasonló felfordulásra számít:
“Az összes élcsapat tisztában van vele, hogy ha 2014-ben is tényezők szeretnének lenni, akkor most már nagyon hamarosan át kell csoportosítani az erőforrásaikat, ugyanis nagyon összetett feladatról van szó. Én azt gyanítom, hogy óriási meglepetéseket is hozhat a jövő évi erősorrend. Úgy gondolom, hogy ameddig vissza tudok emlékezni, ez lesz a legnagyobb változás a Forma-1-ben a csapatok számára. Bele kell találni, különben elvesztünk” – mondta az olasz szakember.
A technikai főnök, Pat Fry után Domenicali is megerősítette, hogy szeptemberben megkezdik a teljes átállást a jövő évi projektre.
“Alapvetően szeptemberben kezdjük az átállást, a 2014-es program ugyanis nagyon komplex. Szeptember végére – természetesen a bajnokság állásától is függően – már mindent és mindenkit arra állítunk át.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.