F1: Kovalainen pénz nélkül keres ülést

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.29. 10.40

A Caterhamtől 2012 végén ejtett Heikki Kovalainen jövőre nagyon szeretne újra versenyezni a Forma-1-ben, de az ülésért fizetni továbbra sem hajlandó, belőle nem lesz fizetős pilóta.

Heikki Kovalainen a McLarentől való elküldése után az egyik 2010-ben érkezett kiscsapathoz, a Lotus Racinghez – ma már Caterham – szerződött, az első három évüket végigküzdötte, 2012 végén viszont távoznia kellett, mert már jelentkezőkkel ellentétben ő nem hajtott fel szponzorokat. 
A finn pilóta helyét a fizetős Giedo van der Garde kapta, de Kovalainen is visszakerült a csapathoz, fejlesztő/tesztpilótaként több szabadedzésen is vezetett már. Többször felmerült, hogy akár idén, akár jövőre visszakapja a versenyzői állást, amit természetesen szeretne is, de a pénz kérdésében hajthatatlan: fizetni nem fog azért, hogy alkalmazzák, mondta egy friss interjúban:
“Úgy gondolom, hogy fontos visszatérni a versenyzésbe, egyértelműen ez a célom, de fogalmam sincs, hogy milyen esélyeim vannak. Az az igazság, hogy én nem viszek pénzt, ezt mindenki tudja, szóval ha újra ez lesz az akadály, akkor tehetetlen vagyok.” 
“Nagy lehetőséget kaptam a McLarennél (2008-09-ben), és nem hoztam ki belőle a maximumot, de egyelőre még nem vagyok hajlandó lemondani a Forma-1-ről. Dolgozom rajta, hogy újra ott legyek és bizonyíthassak.”
“Nem izgatom magam amiatt, hogy más pilóták pénzt is tudnak vinni és elveszik a helyeket. Én megpróbálok más módot találni, más módon igyekszem meggyőzni az embereket, a teljesítménnyel, a munkámmal, a munkamódszeremmel. Hogy ez működni fog-e vagy sem, azt nem tudom.” 
“Tudjuk, hogy miért kellett elhagynom a Forma-1-et, én pedig továbbra sem vagyok hajlandó arra az útra lépni, én nem fogok pénzt felhajtani a csapatoknak. Azonban így is sikerült megmaradnom a paddockban, és úgy gondolom, a csapatot is sikerült segítenem.” 
Köztudott, hogy Kovalainen hajthatatlansága miatt 2012 végére megromlott a viszony közte és a Caterham vezetése között, de a finn azt mondja, ez már a múlt, minden rendben.
“Ilyen-olyan okokból talán egy kicsit elhidegültünk a vége felé, de azt hiszem, azóta sikerült helyreállítani a kapcsolatot a csapattal, ez pedig mindenképp pozitív dolog a jövő tekintetében.”

Kommentek

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.