F1: Kovalainen pénz nélkül keres ülést

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.29. 10.40

A Caterhamtől 2012 végén ejtett Heikki Kovalainen jövőre nagyon szeretne újra versenyezni a Forma-1-ben, de az ülésért fizetni továbbra sem hajlandó, belőle nem lesz fizetős pilóta.

Heikki Kovalainen a McLarentől való elküldése után az egyik 2010-ben érkezett kiscsapathoz, a Lotus Racinghez – ma már Caterham – szerződött, az első három évüket végigküzdötte, 2012 végén viszont távoznia kellett, mert már jelentkezőkkel ellentétben ő nem hajtott fel szponzorokat. 
A finn pilóta helyét a fizetős Giedo van der Garde kapta, de Kovalainen is visszakerült a csapathoz, fejlesztő/tesztpilótaként több szabadedzésen is vezetett már. Többször felmerült, hogy akár idén, akár jövőre visszakapja a versenyzői állást, amit természetesen szeretne is, de a pénz kérdésében hajthatatlan: fizetni nem fog azért, hogy alkalmazzák, mondta egy friss interjúban:
“Úgy gondolom, hogy fontos visszatérni a versenyzésbe, egyértelműen ez a célom, de fogalmam sincs, hogy milyen esélyeim vannak. Az az igazság, hogy én nem viszek pénzt, ezt mindenki tudja, szóval ha újra ez lesz az akadály, akkor tehetetlen vagyok.” 
“Nagy lehetőséget kaptam a McLarennél (2008-09-ben), és nem hoztam ki belőle a maximumot, de egyelőre még nem vagyok hajlandó lemondani a Forma-1-ről. Dolgozom rajta, hogy újra ott legyek és bizonyíthassak.”
“Nem izgatom magam amiatt, hogy más pilóták pénzt is tudnak vinni és elveszik a helyeket. Én megpróbálok más módot találni, más módon igyekszem meggyőzni az embereket, a teljesítménnyel, a munkámmal, a munkamódszeremmel. Hogy ez működni fog-e vagy sem, azt nem tudom.” 
“Tudjuk, hogy miért kellett elhagynom a Forma-1-et, én pedig továbbra sem vagyok hajlandó arra az útra lépni, én nem fogok pénzt felhajtani a csapatoknak. Azonban így is sikerült megmaradnom a paddockban, és úgy gondolom, a csapatot is sikerült segítenem.” 
Köztudott, hogy Kovalainen hajthatatlansága miatt 2012 végére megromlott a viszony közte és a Caterham vezetése között, de a finn azt mondja, ez már a múlt, minden rendben.
“Ilyen-olyan okokból talán egy kicsit elhidegültünk a vége felé, de azt hiszem, azóta sikerült helyreállítani a kapcsolatot a csapattal, ez pedig mindenképp pozitív dolog a jövő tekintetében.”

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.