F1: Gumiügy – ki lesz az erősebb kutya?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.29. 13.30

Bernie Ecclestone azt állítja, a Nemzetközi Automobil Szövetség nem erőltetheti be a Michelint a Forma-1-be. A szabályok mást mondanak. A csapatok a Pirellit szeretnék, de még mindig nem tudni, jövőre ki szállít gumikat.

Továbbra is teljesen bizonytalan a Forma-1 2014-es gumiellátása, hiszen hiába van a csapatok többségének szerződése a Pirellivel, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) továbbra sem hosszabbított az olasz céggel, az elnök, Jean Todt alig titkoltan a francia Michelin visszatérését szeretné.
A Michelin bejelentette, hogy készen is áll erre, de úgy tűnik, Todoton kívül senki nem várja őket. Az kereskedelmi ügyeit igazgató Bernie Ecclestone azt állítja, nem is számít, hogy a Pirelli végül kap-e szerződést az FIA-tól vagy sem.
“A FOM-nak (Formula One Management, azaz Ecclestone-ék – a szerk.) és a Pirellinek van szerződése. Szerintem nem kell az FIA-s szerződés is. Az FIA saját bevallása szerint is szabályalkotó, nekik a szabályokkal kell foglalkozniuk” – mondta a Speednek.
Az F1 urának kijelentése azonban finoman szólva is vitatható, ugyanis a Forma-1 Sportszabályzatának 25.1-es pontja feketén-fehéren azt mondja ki, hogy pályáztatás után az FIA választja ki az F1 hivatalos gumiszállítóját. 
Az ajtó tehát nyitva áll a Michelin előtt, más kérdés persze, hogy akarna-e velük dolgozni bárki is.
Ecclestone azt mondja, a csapatok nem kívánják a francia gyártó 2014-es visszatérését: “Nekem egyetlen csapat sem mondta, hogy ezt szeretnék. Nekem mindenki azt mondta, hogy elégedettek a Pirellivel, és azzal, ahogy az egyes problémákat megoldották.”
Az F1 ura még annak sem örülne, ha a Michelin a Pirelli mellé érkezne, és újból kitörne a gumiháború az F1-ben: “Akkor (gyártók) az általuk győztesnek vélt csapatokra hajtanának, még fizetnének is, hogy őket válasszák a másik helyett. De mindegy is, mert szerződésünk van a Pirellivel.” 
A csapatok egyébként Ecclestone és a Pirelli oldalán állnak a kérdésben, ilyen későn már lehetetlen lenne átállni a 2014-es autókkal egy új gumira. A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier határozottan az olasz cég maradását szeretné:
“Itt a Pirelli, együttműködünk vele, igyekszünk közösen előállni a lehető legjobb csomaggal. Így is nagyon nehéz lesz a téli időszak, szóval minél kevesebb a változás, annál jobb” – nyilatkozta az ESPN-nek.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.