F1: Gumiügy – ki lesz az erősebb kutya?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.29. 13.30

Bernie Ecclestone azt állítja, a Nemzetközi Automobil Szövetség nem erőltetheti be a Michelint a Forma-1-be. A szabályok mást mondanak. A csapatok a Pirellit szeretnék, de még mindig nem tudni, jövőre ki szállít gumikat.

Továbbra is teljesen bizonytalan a Forma-1 2014-es gumiellátása, hiszen hiába van a csapatok többségének szerződése a Pirellivel, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) továbbra sem hosszabbított az olasz céggel, az elnök, Jean Todt alig titkoltan a francia Michelin visszatérését szeretné.
A Michelin bejelentette, hogy készen is áll erre, de úgy tűnik, Todoton kívül senki nem várja őket. Az kereskedelmi ügyeit igazgató Bernie Ecclestone azt állítja, nem is számít, hogy a Pirelli végül kap-e szerződést az FIA-tól vagy sem.
“A FOM-nak (Formula One Management, azaz Ecclestone-ék – a szerk.) és a Pirellinek van szerződése. Szerintem nem kell az FIA-s szerződés is. Az FIA saját bevallása szerint is szabályalkotó, nekik a szabályokkal kell foglalkozniuk” – mondta a Speednek.
Az F1 urának kijelentése azonban finoman szólva is vitatható, ugyanis a Forma-1 Sportszabályzatának 25.1-es pontja feketén-fehéren azt mondja ki, hogy pályáztatás után az FIA választja ki az F1 hivatalos gumiszállítóját. 
Az ajtó tehát nyitva áll a Michelin előtt, más kérdés persze, hogy akarna-e velük dolgozni bárki is.
Ecclestone azt mondja, a csapatok nem kívánják a francia gyártó 2014-es visszatérését: “Nekem egyetlen csapat sem mondta, hogy ezt szeretnék. Nekem mindenki azt mondta, hogy elégedettek a Pirellivel, és azzal, ahogy az egyes problémákat megoldották.”
Az F1 ura még annak sem örülne, ha a Michelin a Pirelli mellé érkezne, és újból kitörne a gumiháború az F1-ben: “Akkor (gyártók) az általuk győztesnek vélt csapatokra hajtanának, még fizetnének is, hogy őket válasszák a másik helyett. De mindegy is, mert szerződésünk van a Pirellivel.” 
A csapatok egyébként Ecclestone és a Pirelli oldalán állnak a kérdésben, ilyen későn már lehetetlen lenne átállni a 2014-es autókkal egy új gumira. A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier határozottan az olasz cég maradását szeretné:
“Itt a Pirelli, együttműködünk vele, igyekszünk közösen előállni a lehető legjobb csomaggal. Így is nagyon nehéz lesz a téli időszak, szóval minél kevesebb a változás, annál jobb” – nyilatkozta az ESPN-nek.

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.