F1: Gumiügy – ki lesz az erősebb kutya?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.29. 13.30

Bernie Ecclestone azt állítja, a Nemzetközi Automobil Szövetség nem erőltetheti be a Michelint a Forma-1-be. A szabályok mást mondanak. A csapatok a Pirellit szeretnék, de még mindig nem tudni, jövőre ki szállít gumikat.

Továbbra is teljesen bizonytalan a Forma-1 2014-es gumiellátása, hiszen hiába van a csapatok többségének szerződése a Pirellivel, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) továbbra sem hosszabbított az olasz céggel, az elnök, Jean Todt alig titkoltan a francia Michelin visszatérését szeretné.
A Michelin bejelentette, hogy készen is áll erre, de úgy tűnik, Todoton kívül senki nem várja őket. Az kereskedelmi ügyeit igazgató Bernie Ecclestone azt állítja, nem is számít, hogy a Pirelli végül kap-e szerződést az FIA-tól vagy sem.
“A FOM-nak (Formula One Management, azaz Ecclestone-ék – a szerk.) és a Pirellinek van szerződése. Szerintem nem kell az FIA-s szerződés is. Az FIA saját bevallása szerint is szabályalkotó, nekik a szabályokkal kell foglalkozniuk” – mondta a Speednek.
Az F1 urának kijelentése azonban finoman szólva is vitatható, ugyanis a Forma-1 Sportszabályzatának 25.1-es pontja feketén-fehéren azt mondja ki, hogy pályáztatás után az FIA választja ki az F1 hivatalos gumiszállítóját. 
Az ajtó tehát nyitva áll a Michelin előtt, más kérdés persze, hogy akarna-e velük dolgozni bárki is.
Ecclestone azt mondja, a csapatok nem kívánják a francia gyártó 2014-es visszatérését: “Nekem egyetlen csapat sem mondta, hogy ezt szeretnék. Nekem mindenki azt mondta, hogy elégedettek a Pirellivel, és azzal, ahogy az egyes problémákat megoldották.”
Az F1 ura még annak sem örülne, ha a Michelin a Pirelli mellé érkezne, és újból kitörne a gumiháború az F1-ben: “Akkor (gyártók) az általuk győztesnek vélt csapatokra hajtanának, még fizetnének is, hogy őket válasszák a másik helyett. De mindegy is, mert szerződésünk van a Pirellivel.” 
A csapatok egyébként Ecclestone és a Pirelli oldalán állnak a kérdésben, ilyen későn már lehetetlen lenne átállni a 2014-es autókkal egy új gumira. A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier határozottan az olasz cég maradását szeretné:
“Itt a Pirelli, együttműködünk vele, igyekszünk közösen előállni a lehető legjobb csomaggal. Így is nagyon nehéz lesz a téli időszak, szóval minél kevesebb a változás, annál jobb” – nyilatkozta az ESPN-nek.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.