F1: A McLaren már dobogókkal is beérné

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.29. 12.30

A McLaren a gyárban már csak a 2014-es felkészüléssel foglalkozik, de az idei évet sem hagyja veszni, a cél, hogy legalább a dobogóra felérjenek valamikor a maradék nyolc futamon.

A McLaren idén alaposan mellényúlt az autójával, a wokingi csapat versenyképtelenségét jól mutatja, hogy sokáig csak a Force India mögött, a konstruktőri bajnokság 6. helyén álltak. Fordítani csak az elmúlt pár futamon sikerült, mert míg a silverstone-iak csak két pontot gyűjtöttek a Brit Nagydíj óta, a McLarennek 28 jött össze, Spában végre az 5. helyre kapaszkodott az alakulat.
Magasabbra szinte biztosan nem jutnak, hiszen a Lotus előnye 122 pont, de ez nem is cél, egyszerűen csak szeretnének legalább a dobogóra feljutni az idény hajrájában, mondja a csapatfőnök, Martin Whitmarsh.
“A bajnokság állásával igazán nem foglalkozunk, csak szeretnénk eredményeket elérni. Egyszerűen szeretnénk javulni. Spában hoztuk a Mercedesek és az egyik Red Bull tempóját, és gyorsabbak voltunk az egyik Ferrarinál. A cél egyértelműen a dobogó kell, hogy legyen.” 
 
A fejlődés persze nem könnyű, ugyanis a csapat Wokingban már a 2014-es autó fejlesztésére fordítja az erőforrásokat, az idei munkát a pályán kell elvégezni, a versenyhétvégéken tesztelnek mindent a pilóták.
“A versenyzőknek nem könnyű ez, de látható, hogy az aerodinamikai munka nagy részét pénteken és szombaton élesben, a pályán végezzük, ami nyilván nem ideális a versenyre való felkészülés szempontjából. De kénytelenek vagyunk ezt tenni, ugyanis a szélcsatornás, a CFD (számítógépes áramlástani szimuláció – a szerk.) és az aerodinamikai fejlesztési erőforrásainkat már jövőbeli programokra összpontosítjuk.” 
“Azonban mivel, vérbeli versenyzők vagyunk, most is javulni akarunk, és sikerült is fejlődnünk valamennyit ezzel a módszerrel. A fejlesztési erőforrások tekintetében hatékony, de a versenyhétvégéken valóban terhes egy kicsit.”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.