Mark Webber ma 37 éves!

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.08.27. 17.30

Mark Webber a Red Bull jelenlegi fekete báránya a mai napon tölti be 37. életévét. Év végi visszavonulásának tükrében ez az alkalom jó ürügynek tűnik arra, hogy összeszedjünk pár tényt, eredményt, érdekességet az ausztrál pilótával kapcsolatban.

Mark Webber, a Red Bull jelenlegi “fekete báránya” a mai napon tölti be 37. életévét. Év végi visszavonulásának tükrében ez az alkalom jó ürügynek tűnik arra, hogy összeszedjünk pár tényt, eredményt, érdekességet az ausztrál pilótával kapcsolatban.

– Tudja, milyen nagyot zakózni! Minden pilóta bukik, de Webber neve mellett különösen nagy esések szerepelnek. Már az F1 előtt, pályafutása kezdetén sikerült olyan balesetet túlélnie, ami után én egy csendes sarokban, térdem az államhoz húzva hintáztam volna hónapokig. A Le Mans-i 24 órás futamon történt horrorszerű repülés nem Webber hibája volt, a Mercedes hibás aerodinamikai tervezése okozta a bajt.


Tizenegy évvel később Valenciában, már a Red Bull pilótájaként élt túl pár karcolással hasonló balesetet.


– Imádja a csokit. Ha Kimit jégkrémrajongónak tartjuk, akkor Webber kiköpött Gombóc Artúr, mivel megőrül a csokiért, főképp a magas kakaótartalmú étcsokoládét kedveli, de nem veti meg a tejjel, egyéb gyümölcsökkel ízesített változatokat sem. Egy igazi őrült osztrák rajongó igyekszik kielégíteni Webber étvágyát, a futamokra rendszeresen küldött neki egy tisztes adag édességet a csapattal.

Mark Webber ma 37 éves! 1

– Kutyás.
Imádja két ebét, Simba és Shadow családtagnak számítanak. Ha nyer, ha veszít, hazaérve első program, hogy velük foglalkozzon, bármilyen borús is legyen a hangulat, a négylábú kettős mindig jókedvre deríti Webbert.

– Vettel a nemezise.  Webber egyenletes ívben, bár lassan emelkedő karrierje szép jövőt sejtetett. A Minardi-Jaguar-Williams hármasnál eltöltött szűkös esztendők után 2007-ben a Red Bull-csapathoz került. Bár erre kevesen fogadtak volna akkor, a színfalak mögött már gőzerővel készült a világbajnoki címeket szalagon szállító gépezet, és ennek Webber is részese volt.


Ebben az évben még David Coulthard csapattársaként küzdött, de nem kerülhette el a sorsszerű találkozást az ifjú némettel. Az esős Japán Nagydíjon 2007-ben a biztonsági autós szakasz alatt Vettel hátulról nekiütközve ütötte ki a második helyen álló Webbert a versenyből. Lehet, hogy Lewis Hamilton hibázott, de ez Webbert kevésbé vigasztalta, a futam után dühében így nyilatkozott: “Ilyenek a kölykök, nemde? Ezek a srácok kevés tapasztalattal jót cselekednek, majd mindent elbasznak”.

Az ekkor még bocsánatot kérő, a futam után a bokszban sírva fakadó Vettel 2009-ben már csapattársként tört borsot Webber orra alá, megszerezve a Red Bull első győzelmét. A további történet még elevenen él, mindenki emlékszik a 2010-es Török Nagydíjra, ahol a győzeleméhes Vettel ütközésig forszírozta a harcot, ezzel végleg elmérgesítve kettejük viszonyát. Így jött el az adok-kapok kora, Webber panaszkodott a csapatsorrendre, de megragadta az alkalmat, mikor feltarthatta a harmadik VB-címre hajtó csapattársát a Brazil Nagydíjon.


Az idei Maláj Nagydíjat pedig említeni sem kell, a csapatutasítás ellenére Webbert megelőző német ezzel a manőverrel utolérte Schumachert a könyörtelen győzni akarás terén (Multi 21:).


– Üldözi a balszerencse Mondhatnánk másképp, de ez a helyzet. Neki sosem adta ki igazán. Küzdött a Red Bull ramaty éveiben, majd mikor ütőképes lett a technika, nyakába kapott egy győzelemre tenyésztett német zsenit. 2009-ben kerékpározás közben elszenvedett lábtörése hátráltatta, majd valahogy mindig vele babrált ki a technika ördöge, lehalt a KERS, szétesett a váltó, bénáztak a szerelők (gondoljunk csak a Német Nagydíjon operatőrt taroló abroncsra, az is Webber Red Bulljáról származott.)


– Újra próbát tesz Le Mans-ban. Elhagyva az F1 világát, újra a hosszútávú versenyzésben próbálja ki magát, ezúttal a Porsche pilótájaként. Nincs kétségünk afelől, hogy komoly eséllyel indulnak a legendás 24 órás futamot uraló Audi ellen, és Webber tehetsége, vezetési tudása sokat nyom majd a latba. Csak ne legyen német csapattársa!

+1 kép Mark Webberről a hölgyolvasóknak.

 
Mark Webber ma 37 éves! 2

Nem Webber az egyedüli F1-es születésnapos: ugyancsak ma ünnepel az egykori Benetton-, Ferrari- és McLaren-pilóta, a Toro Rosso későbbi csapatfőnöke, Gerhard Berger, valamint ma töltötte be 18. évét a Saubernél jövőre bemutatkozó orosz ifjonc, Szergej Szirotkin.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.