Bár a szabadedzések és az időmérő nem mutatott túl sokat a Ferrari részéről Spában, a futamon Fernando Alonso majdnem megcsinálta, amit szeretett volna: a 9. helyről rajtolva másodikként ért be a Belga Nagydíjon.
Az eredmény fényét egy kicsit lehomályosítja, hogy a címvédő éllovas, Sebastian Vettel győzött, így Alonso hátránya tovább nőtt, de Maranellóban úgy vélik, a 46 pont talán még ledolgozható, ha lendületben maradnak.
“Azt hiszem, nagyon fontos volt ez, nem is csak Fernando számára – aki tényleg gyors autót érdemel -, hanem az egész csapat számára is, hiszen mindenki keményen dolgozik, hogy a bajnokság végéig versenyben maradjunk. A július rossz volt, úgyhogy örülök, hogy újra sínen vagyunk, de még mindig nem elég” – magyarázta a csapatfőnök, Stefano Domenicali.
“Egy újabb lépésre van még szükség az autó teljesítménye tekintetében, ezt várom a csapattól, és igazán mindenki bele is ad mindent, hogy így legyen. Fontos, hogy ezen az úton maradjunk. Láthattuk, hogy a Red Bull is fejlődött, szóval mindenképp így kell folytatnunk, hiszen jobb fejlesztésekkel legyőzhetjük őket, és akkor is ott kell lennünk, ha épp valami gondjuk akad, és adódik valami lehetőség.”
Domenicali a Belga Nagydíj egyik fő pozitívumának azt látta, hogy a korábbi szélcsatornás korrelációs gondok után Spában a pályán is beváltak az új fejlesztéseik: “Normálisan ment a dolog, ez nagyon fontos volt.”
Alonso szintén erőt merített a spái eredményből.
“Elégedett vagyok a hétvégével, elégedett vagyok az ide hozott alkatrészekkel. Ne feledjük, az első öt futamon nagyon is versenyképes volt a csapat, két versenyt megnyertünk, és minden alkalommal esélyünk volt a dobogóra. Akkor alig pár pontnyira voltunk az éllovastól. Aztán volt pár futam, amelyen visszaestünk, és irányt veszítettünk az autóval, de megértettük a problémát, mindent kielemeztünk, és most már az elvárásoknak megfelelően működnek a fejlesztéseink. Vissztérhetünk a jó formánkhoz.”
“Persze van még mit behozni, a pole-ért is küzdeni kellene, de hosszú még az év, és ahogy már mondtam, ott a tavalyi év példája. Ha az autó versenyképes, és sikerül sorozatban négy-öt futamot nyerni, ahogy Sebastian tette tavaly, akkor gyorsan fel lehet zárkózni. Monza után még 41 ponttal vezettem előtte, Texasba már 15 pont hátránnyal érkeztem, szóval tényleg gyorsan fordulhatnak a dolgok. Reméljük, hogy sikerül tovább javítani a teljesítményünket, és megismételhetjük a tavalyi évet, de az ellenkező előjellel!”