F1: Lehet még bajnok Alonso?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.26. 12.30

A Belga Nagydíj után a Ferrarinál bíznak benne, hogy újra sínen van a csapat, és kemény munkával még eséllyel küzdhet a bajnoki címért Fernando Alonso.

Bár a szabadedzések és az időmérő nem mutatott túl sokat a Ferrari részéről Spában, a futamon Fernando Alonso majdnem megcsinálta, amit szeretett volna: a 9. helyről rajtolva másodikként ért be a Belga Nagydíjon.
Az eredmény fényét egy kicsit lehomályosítja, hogy a címvédő éllovas, Sebastian Vettel győzött, így Alonso hátránya tovább nőtt, de Maranellóban úgy vélik, a 46 pont talán még ledolgozható, ha lendületben maradnak.
“Azt hiszem, nagyon fontos volt ez, nem is csak Fernando számára – aki tényleg gyors autót érdemel -, hanem az egész csapat számára is, hiszen mindenki keményen dolgozik, hogy a bajnokság végéig versenyben maradjunk. A július rossz volt, úgyhogy örülök, hogy újra sínen vagyunk, de még mindig nem elég” – magyarázta a csapatfőnök, Stefano Domenicali.
“Egy újabb lépésre van még szükség az autó teljesítménye tekintetében, ezt várom a csapattól, és igazán mindenki bele is ad mindent, hogy így legyen. Fontos, hogy ezen az úton maradjunk. Láthattuk, hogy a Red Bull is fejlődött, szóval mindenképp így kell folytatnunk, hiszen jobb fejlesztésekkel legyőzhetjük őket, és akkor is ott kell lennünk, ha épp valami gondjuk akad, és adódik valami lehetőség.”
Domenicali a Belga Nagydíj egyik fő pozitívumának azt látta, hogy a korábbi szélcsatornás korrelációs gondok után Spában a pályán is beváltak az új fejlesztéseik: “Normálisan ment a dolog, ez nagyon fontos volt.”
Alonso szintén erőt merített a spái eredményből.
“Elégedett vagyok a hétvégével, elégedett vagyok az ide hozott alkatrészekkel. Ne feledjük, az első öt futamon nagyon is versenyképes volt a csapat, két versenyt megnyertünk, és minden alkalommal esélyünk volt a dobogóra. Akkor alig pár pontnyira voltunk az éllovastól. Aztán volt pár futam, amelyen visszaestünk, és irányt veszítettünk az autóval, de megértettük a problémát, mindent kielemeztünk, és most már az elvárásoknak megfelelően működnek a fejlesztéseink. Vissztérhetünk a jó formánkhoz.”
“Persze van még mit behozni, a pole-ért is küzdeni kellene, de hosszú még az év, és ahogy már mondtam, ott a tavalyi év példája. Ha az autó versenyképes, és sikerül sorozatban négy-öt futamot nyerni, ahogy Sebastian tette tavaly, akkor gyorsan fel lehet zárkózni. Monza után még 41 ponttal vezettem előtte, Texasba már 15 pont hátránnyal érkeztem, szóval tényleg gyorsan fordulhatnak a dolgok. Reméljük, hogy sikerül tovább javítani a teljesítményünket, és megismételhetjük a tavalyi évet, de az ellenkező előjellel!”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.