F1: Vettel lazán nyert, Räikkönen elszállt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.25. 15.45

A Belga Nagydíjon Sebastian Vettel rutingyőzelemmel növelte tovább az előnyét, a 2. Fernando Alonso és a 3. Lewis Hamilton is messzebb került tőle a bajnokságban. Kimi Räikkönen kiesett, el is úsztak a remények.

Izgalmas kvalifikáció után lapos futam: a Belga Nagydíjat lazán nyerte meg Sebastian Vettel, miután rögtön az első kör elején megelőzte Lewis Hamiltont. Fernando Alonso szintén az első pár körben rendezte a helyzetét, a 2. helyre kapaszkodott, a pole-ból induló Hamilton végül a 3. helyet hozta.
A kerékcserék, eltérő frissességű gumik által generált előzések által dominált futamon Rosberg lett a 4., a szokásosan rossz rajttal kezdő Webber lett az 5. Button ott ért célba, ahonnan kezdett (6.), a további pontszerző helyeken Felipe Massa, Romain Grosjean, Adrian Sutil és Daniel Ricicardo osztozott. 
Kimi Räikkönen fékhiba miatt kiesett, lezárva ezzel a rekordhosszúságú, 27 futamos pontszerzési sorozatát.
A győzelemmel – az idei ötödik – Vettel újabb lépést tett a negyedik bajnoki címe felé, Alonso hátránya a második helye ellenére is nőtt, ahogy Hamilton és Räikkönen is messzebb került a némettől. A címvédő 31. futamgyőzelmével utolérte Nigel Mansellt, az örökranglistán a brit oroszlánnal megosztva az 5. helyen áll. A most második Alonso 32-vel áll előtte.
Hogyan zajlott a futam?
Az esős szombati időmérő után borús, de száraz időben, 19 fokos hőmérséklet mellett kezdődött a 2013-as Forma-1-es bajnokság 11. futama, a Belga Nagydíj. 
A rajtrácson folyó készülődés mellett párhuzamosan egy szokatlan incidens is zajlott, néhány Greenpeace-aktivista ejtőernyővel a célegyenes melletti lelátó tetejére ejtőernyőzött, valamilyen molinó leengedésére, kifeszítésére készültek. A rendőrök kosaras emelővel igyekeztek leszedni őket.
A top10-ben mindenki a lágyabb, közepes keveréket választotta a rajthoz. A pole-ból Lewis Hamilton indult, mögötte a két Red Bull, Nico Rosberg, Paul di Resta, Jenson Button, a két Lotus és a két Ferrari állt.
Hátrébb szokatlan – és ezért kockázatos – pozícióban a caterhames Giedo van der Garde (14.) és a két Marussia (15-16.) növelte a Spában amúgy is húzós rajtok nehézségét. A hab a tortán az első 11 rajthelyen mikrocsatornákkal felmart aszfalt volt.
Hamilton az első kanyarba még elsőként érkezett, de Vettel már a Kemmel egyenes felére megelőzte a Mercedest, miután szélárnyékot fogott az Eau Rouge-ban. Webbernek megint gyenge startja volt, a 6. helyre esett vissza, Hamilton, Rosberg, Button és Alonso is elé került. 
Paul di Resta a 7. pozíciót fogta, Nico Hülkenberg a 8. helyre kapaszkodott előre. Grosjean a La Source-nál kicsit kiszorította csapattársát, Räikkönent, a finn a 10. helyen állt az első kör végén, de gyorsan igyekezett előrébb jutni. Míg a marussiások gyorsan visszaestek a mezőny végére, van der Garde a rajtnál és az első pár körben megőrizte a 14. helyet.
Alonso a 4. körben előzte meg Buttont, a 4. helyre lépett előre, egy körrel később aztán Webber is elment a mclarenes mellett.
A 6. kör kezdetén a jó tempójú Alonso Rosberget is megelőzte, a sorrend ekkor Vettel, Hamilton, Alonso, Rosberg, Webber, Button, di Resta, Hülkenberg, Räikkönen és Grosjean volt a top10-ben.
Sergio Perez a 8. körben támadta Grosjeant a Kemmelen, a féktávon a francia ki is futott a Les Combes bukóterébe, két helyet veszített, Massa is elé került. Räikkönen viszont előre haladt, megelőzte Hülkenberget. Perezt Grosjean kitolása miatt a stewardok bokszutca-áthajtással büntették.
A kerékcseréket Paul di Resta kezdte, a 10. körben a 11. helyről ment ki, a közepes keveréket keményre cserélte. Hamilton a 12. körre cserélt, ő újabb közepes szettet vett fel – a 9. pozícióba tért vissza. Rosberg a következő körben követte csapattársát.
Hamilton a friss gumikon azonnal megelőzte Grosjeant, de a francia a kör későbbi szakaszán visszavette a helyet, de a mercedeses sem hagyta annyiban, a 14. körben visszaelőzött a Kemmelen.
Alonso és Webber a 14. körre váltott újabb gumikra. Alonso gyorsan maga mögé utasította Grosjeant, majd a 15. körben a La Source-ban hibázó Hamiltont is.
Button a 18. körben cserélt, a top10-ben már csak Grosjean maradt kint az első etapon. A kerékcserés helyezkedések után a sorrend Vettel, Alonso, Hamilton, Rosberg, Webber, Grosjean, Button, Massa, Räikkönen és Sutil volt a pontszerző helyeken. Grosjean pont a verseny felét teljesítette az első, közepes szettjén, a 23. körre cserélt, egyértelműen egy kiállásra játszott. A 13. helyre ért vissza.
Räikkönen a 23-26. körben igyekezett valahogy Massa elé kerülni, egyszer próbálkozott a 26. kör  végén a Buszmegállónál, de a fékei elfogytak, szinte egyenesen ment ki a bukótérbe, ahonnan már a bokszba vette az irányt és kiállt, kiesett a versenyből.
 
Közben Hamilton, Rosberg, Massa és Perez is kereket cserélt.
A 28. kör végén Esteban Gutierrez Pastor Maldonadóval csatázott, mögöttük közvetlenül a két Force India haladt. A Buszmegállónál Maldonado elfékezte magát, és amikor igyekezett visszahúzni a külső ívről, a sikán közepén hozzáért Sutilhoz, majd belement di Resta autójába. A skót kiesett, a williamses azonban bement a bokszba, új orrkúpot kapott.
Maldonadót a baleset okozásáért később 10 másodperces stop&go büntetéssel sújtották.
A 29-30. körben Alonso és a két Red Bull is megejtette a második kerékcseréjét, Button azonban még kitartott, nagy kérdés volt, hogy egy kiállással végigcsinálja-e vagy sem.
A sorrend 10 körrel a vége előtt Vettel, Alonso, Button, Hamilton, Rosberg, Webber, Grosjean, Massa, Ricciardo és Perez volt a top10-ben. A Toro Rossó-s ausztrál a következő körben ment ki, Perez előrébb lépett, Sutil pedig fellépett az utolsó pontszerző helyre, hogy aztán megelőzze a mclarenes mexikóit.
Button a 35. körig bírta, a harmadik etapjára kemény keveréket vett fel, a 6. helyre tért vissza.
Massa a 40. körben előzte meg Grosjeant, miután az Eau Rouge-nál egy kicsit levágta a pályát, pont akkor, amikor épp ezért osztottak ki büntetést Esteban Gutierreznek. Ricciardo a 41. körben gyűrte le Perezt, felért a 10. helyre.
További pozíciócsere már nem történt, így Vettel simán nyert, Alonso hozta a 2. helyet, Hamilton lett a 3.
A további pontszerző helyeken Nico Rosberg, Mark Webber, Jenson Button, Felipe Massa, Romain Grosjean, Adrian Sutil és Daniel Ricciardo ért be.
A bajnokság két hét múlva az utolsó európai versennyel, az Olasz Nagydíjjal folytatódik.
Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps, 2013.08.24.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.