F1: Räikkönent a sisakfólia csinálta ki

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.25. 18.15

A Lotus igen gyenge futamot zárt a Belga Nagydíjon: Kimi Räikkönen egészen abszurd okból kiesett, és Romain Grosjeannak sem jött be a gumistratégia.

A Lotus csúnyán elhasalt Spában, a gyenge időmérő után a versenyen sem tudtak javítani. A rajtnál egymást akadályozta Kimi Räikkönen és Romain Grosjean, a finn pedig később fékhiba miatt ki is esett. 
Räikkönennek ezzel véget ért a 27 futamos pontszerzési rekordszériája, de ami még aggasztóbb lehet számára, az az, hogy Sebastian Vettel győzelmével újabb 25 ponttal nőtt a hátránya a bajnokságban, immár 63 ponttal van lemaradva a címvédőtől. Elúszni látszik az idény.
“A fékemnek vége volt, nem volt értelme folytatni. Mindketten jól jöttünk el a rajnál, de az első kanyarban nem volt elég hely, kimentem a kerékvetőre, időt veszítettem. Utána viszont nyomtam, ahogy csak bírtam. Már az elején gondok voltak a fékkel, de igyekeztem kezelni a dolgot, addig ment, amíg ki nem álltam. Sok futamon sikerült célba érnem, elég megbízható volt az autóm, de egyszer mindenképp elpártol a szerencse, nálam ma jött el ez a nap” – mondta a korábbi négyszeres spái győztes.
Grosjean a 7. helyről rajtolva egykiállásos stratégiával próbálkozott, de nem működött a dolog, még Räikkönen kiesésével együtt is egy helyet lépett hátra.
“Elég nehéz volt az első kör, veszítettem néhány helyet, aztán a Sergióval történt incidens után még kettőt. Egykiállásos stratégiát választottunk mára, és a friss gumikon minden korábbinál jobb is volt a tapadásom, de tudtam, hogy nehéz lesz visszahozni az elveszett időt. Megpróbáltunk valami eltérőt, hiszen sosem lehet tudni. Ha a futam felénél eleredt volna, nagyon jó helyzetbe kerülök. Bár nem épp a 8. helyet vártuk a hétvégétől, azért így is jó, hogy hiba nélkül célba értem. Kár, hogy Kiminek nem sikerült, de Monzába a jobb eredmény reményében megyünk.”
A csapatfőnök, Eric Boullier sem ugrott ki a bőréből:
“csalódást keltő hétvége, az időmérő is alulmúlta a várakozásainkat és a futam első köre is rosszul alakult. Kiminél elromlott a fék, ami természetesen aggasztó, bár úgy véljük, máris megtaláltuk az okot, persze még alaposan kivizsgáljuk majd, hogy ne fordulhasson elő újra. Romain a nyolcadik lett, nyilván nem ezt reméltük. Ma nem volt meg a tempónk, lehet, hogy az alacsonyabb hőmérséklet is belejátszott. Az idei tanulságokat felhasználva jövőre jobbak lehetünk az ilyen közepes leszorítóerejű pályákon.”
A Lotus egyébként arra jutott, hogy Räikkönen kiesését az F1-es felszerelés legeslegegyszerűbb darabja, egy letépett sisakrostély-fólia okozhatta, ami bejutott az egyik fékhűtő nyílásba. A fóliát a bokszkiállásnál eltávolították, de addigra az érintett féktárcsa már kritikusan túlmelegedett, menthetetlen volt.
“Ha a túlmelegedés mindkét féken jelentkezett volna, akkor felvetődhetne, hogy a hűtésünk volt rossz, de csak az egyik volt érintett” – mondta Boullier az Autosportnak.

Kommentek

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.