F1: Belga Nagydíj – stratégák rémálma

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.25. 08.30

Eső esetén bármi lehetséges, de ha véletlenül száraz lesz a délutáni Belga Nagydíj, akkor is füstöl majd az agya a csapatok háttérembereinek.

A Belga Nagydíj félig vizes időmérője már felvillantotta, mennyire nehéz a 7 kilométeres spái pályán megfelelő taktikai döntéseket hozni, a vasárnap délutáni 44 körös verseny pedig még komolyabb kihívást jelent majd ebből a szempontból. 
“A kvalifikáción megint előállt az a probléma, hogy a pálya egyes részei nedvesek maradtak, míg más szakaszok viszonylag gyorsan száradtak. A tapadás pillanatról pillanatra javult, a gumiválasztás időzítése kulcsfontosságú volt – ne feledjük, a pálya hossza miatt egy felvezető kör önmagában több mint két perc” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnök, Paul Hembery.
“Az első két szakaszban az intermediate-ek és a száraz gumik átbillenési pontjának eltalálása volt a kulcs, és erre valószínűleg a futamon is szükség lesz az előrejelzések alapján. A pilóták most mind a kedvük szerinti keveréken rajtolhatnak, így ezúttal még nagyobb tere lesz a stratégiának” – mondta a szakember.
A pálya 7 kilométeres hosszúsága, a kiszámíthatatlan időjárás, és a teljes mezőny szabad gumiválasztása miatt igen nehéz stratégiát jósolni. A Pirelli száraz körülmények mellett egy vagy két kiállást valószínűsít.
A kétkiállásos stratégia elvileg három másodperccel gyorsabb lehet egy teljesen sima versenyen, de akár egy rövid, 3-4 körös biztonsági autós szakasz esetén is érdemes lehet átállni egy kiállásra. 
Két kiállás esetén az ideális forgatókönyv a közepes-közepes-kemény sorrend a 13. és a 25. körben megejtett cserével. Egy kiállásnál az elvi optimum a közepes keveréken való rajt után a 19. körben érdemes a kemény keverékre váltani.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.