F1: Belga Nagydíj – stratégák rémálma

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.25. 08.30

Eső esetén bármi lehetséges, de ha véletlenül száraz lesz a délutáni Belga Nagydíj, akkor is füstöl majd az agya a csapatok háttérembereinek.

A Belga Nagydíj félig vizes időmérője már felvillantotta, mennyire nehéz a 7 kilométeres spái pályán megfelelő taktikai döntéseket hozni, a vasárnap délutáni 44 körös verseny pedig még komolyabb kihívást jelent majd ebből a szempontból. 
“A kvalifikáción megint előállt az a probléma, hogy a pálya egyes részei nedvesek maradtak, míg más szakaszok viszonylag gyorsan száradtak. A tapadás pillanatról pillanatra javult, a gumiválasztás időzítése kulcsfontosságú volt – ne feledjük, a pálya hossza miatt egy felvezető kör önmagában több mint két perc” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnök, Paul Hembery.
“Az első két szakaszban az intermediate-ek és a száraz gumik átbillenési pontjának eltalálása volt a kulcs, és erre valószínűleg a futamon is szükség lesz az előrejelzések alapján. A pilóták most mind a kedvük szerinti keveréken rajtolhatnak, így ezúttal még nagyobb tere lesz a stratégiának” – mondta a szakember.
A pálya 7 kilométeres hosszúsága, a kiszámíthatatlan időjárás, és a teljes mezőny szabad gumiválasztása miatt igen nehéz stratégiát jósolni. A Pirelli száraz körülmények mellett egy vagy két kiállást valószínűsít.
A kétkiállásos stratégia elvileg három másodperccel gyorsabb lehet egy teljesen sima versenyen, de akár egy rövid, 3-4 körös biztonsági autós szakasz esetén is érdemes lehet átállni egy kiállásra. 
Két kiállás esetén az ideális forgatókönyv a közepes-közepes-kemény sorrend a 13. és a 25. körben megejtett cserével. Egy kiállásnál az elvi optimum a közepes keveréken való rajt után a 19. körben érdemes a kemény keverékre váltani.

Kommentek

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.