F1: Belga Nagydíj – stratégák rémálma

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.25. 08.30

Eső esetén bármi lehetséges, de ha véletlenül száraz lesz a délutáni Belga Nagydíj, akkor is füstöl majd az agya a csapatok háttérembereinek.

A Belga Nagydíj félig vizes időmérője már felvillantotta, mennyire nehéz a 7 kilométeres spái pályán megfelelő taktikai döntéseket hozni, a vasárnap délutáni 44 körös verseny pedig még komolyabb kihívást jelent majd ebből a szempontból. 
“A kvalifikáción megint előállt az a probléma, hogy a pálya egyes részei nedvesek maradtak, míg más szakaszok viszonylag gyorsan száradtak. A tapadás pillanatról pillanatra javult, a gumiválasztás időzítése kulcsfontosságú volt – ne feledjük, a pálya hossza miatt egy felvezető kör önmagában több mint két perc” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnök, Paul Hembery.
“Az első két szakaszban az intermediate-ek és a száraz gumik átbillenési pontjának eltalálása volt a kulcs, és erre valószínűleg a futamon is szükség lesz az előrejelzések alapján. A pilóták most mind a kedvük szerinti keveréken rajtolhatnak, így ezúttal még nagyobb tere lesz a stratégiának” – mondta a szakember.
A pálya 7 kilométeres hosszúsága, a kiszámíthatatlan időjárás, és a teljes mezőny szabad gumiválasztása miatt igen nehéz stratégiát jósolni. A Pirelli száraz körülmények mellett egy vagy két kiállást valószínűsít.
A kétkiállásos stratégia elvileg három másodperccel gyorsabb lehet egy teljesen sima versenyen, de akár egy rövid, 3-4 körös biztonsági autós szakasz esetén is érdemes lehet átállni egy kiállásra. 
Két kiállás esetén az ideális forgatókönyv a közepes-közepes-kemény sorrend a 13. és a 25. körben megejtett cserével. Egy kiállásnál az elvi optimum a közepes keveréken való rajt után a 19. körben érdemes a kemény keverékre váltani.

Kommentek

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

Eldőlt: ennyit fogsz fizetni a német sztrádáért

Jóváhagyta a német autópályákra vonatkozó “tisztességes és megkülönböztetéstől mentes” útdíj bevezetését az Európai Bizottság.

Olyan KRESZ-tábla lesz az M7-esen, mint még soha

Kihelyezik az első táblát az elektromos autók töltőpontjáról az M7-esen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.