A Belga Nagydíj félig vizes időmérője már felvillantotta, mennyire nehéz a 7 kilométeres spái pályán megfelelő taktikai döntéseket hozni, a vasárnap délutáni 44 körös verseny pedig még komolyabb kihívást jelent majd ebből a szempontból. 
“A kvalifikáción megint előállt az a probléma, hogy a pálya egyes részei nedvesek maradtak, míg más szakaszok viszonylag gyorsan száradtak. A tapadás pillanatról pillanatra javult, a gumiválasztás időzítése kulcsfontosságú volt – ne feledjük, a pálya hossza miatt egy felvezető kör önmagában több mint két perc” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnök, Paul Hembery.
“Az első két szakaszban az intermediate-ek és a száraz gumik átbillenési pontjának eltalálása volt a kulcs, és erre valószínűleg a futamon is szükség lesz az előrejelzések alapján. A pilóták most mind a kedvük szerinti keveréken rajtolhatnak, így ezúttal még nagyobb tere lesz a stratégiának” – mondta a szakember.
A pálya 7 kilométeres hosszúsága, a kiszámíthatatlan időjárás, és a teljes mezőny szabad gumiválasztása miatt igen nehéz stratégiát jósolni. A Pirelli száraz körülmények mellett egy vagy két kiállást valószínűsít.
A kétkiállásos stratégia elvileg három másodperccel gyorsabb lehet egy teljesen sima versenyen, de akár egy rövid, 3-4 körös biztonsági autós szakasz esetén is érdemes lehet átállni egy kiállásra. 
Két kiállás esetén az ideális forgatókönyv a közepes-közepes-kemény sorrend a 13. és a 25. körben megejtett cserével. Egy kiállásnál az elvi optimum a közepes keveréken való rajt után a 19. körben érdemes a kemény keverékre váltani.