F1: A Michelin kiiktatná a gumistratégiát?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.25. 12.05

Hihetetlen, de még mindig nem tudni, ki lesz a Forma-1 gumiszállítója 2014-ben. A Pirellit a levegőben lógatják, a háttérben készülődik a Michelin.

Az év elején valószínűleg senki nem hitte volna, hogy a 2014-es gumispecifikációk rögzítésének eredeti határideje, szeptember 1-je előtt pár nappal még mindig nem lehet tudni, melyik gyártó szállítja majd az abroncsokat a következő évben.
Márpedig így van, ugyanis hiába kötött szerződéseket a csapatokkal a Pirelli, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) továbbra sem hosszabbított az olasz gyártóval. 
A háttérben az FIA elnöke, Jean Todt áll, aki köztudottan a francia Michelin visszatérését szeretné látni, a gumiszállítói téma amolyan hatalmi játszma közte és Bernie Ecclestone között. (Hasonló okból nincs még mindig Concorde Agreement sem.)
A 2006 végén kiszállt Michelin nem is tagadja, hogy visszajönne, igaz, feltételeik is vannak. Úgy tudni, középtávon az utcai autók szempontjából sokkal relevánsabb 18 colos méretre térnének át az F1-ben ma használt 13 colos átmérő helyett, még fontosabb, és már az első évükben alkalmazott változás lenne, hogy a környezettudatosság és a termékeik jó minőségének hangsúlyozására a a mai Pirelliknél jóval tartósabb gumikat szállítanának, amelyekkel versenyenként csak egy kerékcserére lenne szükség.
Egyre komolyabbnak látszik, hogy Todt a Michelin “kedvéért” hamarosan pályázatot ír ki a 2014-es gumiszállítói szerepre, és úgy tudni, immár Ecclestone is számol a francia gyártóval, a jövő héten tárgyal majd velük.
A spekulációkra a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery is reagált Belgiumban:
“Kérdezzék a Michelint! Nekünk aláírt szerződéseink vannak, és bízunk benne, hogy tiszteletben tartják majd őket. Sok aláírt szerződésünk van.” 
Hembery szerint egyszerűen nonszensz lenne az amúgy is óriási változásokat, új motorokat és aerodinamikai szabályokat hozó 2014 előtt ilyen későn szállítót cserélni. 
“Hogy őszinte legyek, nevetséges lenne szeptemberben pályázatot kiírni úgy, hogy januárban már pályára lépnek az autók. Ezzel tavaly szeptemberben kellett volna foglalkozni. Mindenkiből hülyét csinálnának ezzel most.”
A szakember hozzátette, hogy az elmúlt évekkel ellentétben 2014-re ők is igyekeznének visszavenni a gumik szerepét: “A jövő év az erőforrásokról szól majd, a stratégia is a hibrid rendszer és a fogyasztás körül forog majd. Jövőre nem a mi dolgunk további kihívásokat adni a gumikkal.”

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.