Az év elején valószínűleg senki nem hitte volna, hogy a 2014-es gumispecifikációk rögzítésének eredeti határideje, szeptember 1-je előtt pár nappal még mindig nem lehet tudni, melyik gyártó szállítja majd az abroncsokat a következő évben.
Márpedig így van, ugyanis hiába kötött szerződéseket a csapatokkal a Pirelli, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) továbbra sem hosszabbított az olasz gyártóval. 
A háttérben az FIA elnöke, Jean Todt áll, aki köztudottan a francia Michelin visszatérését szeretné látni, a gumiszállítói téma amolyan hatalmi játszma közte és Bernie Ecclestone között. (Hasonló okból nincs még mindig Concorde Agreement sem.)
A 2006 végén kiszállt Michelin nem is tagadja, hogy visszajönne, igaz, feltételeik is vannak. Úgy tudni, középtávon az utcai autók szempontjából sokkal relevánsabb 18 colos méretre térnének át az F1-ben ma használt 13 colos átmérő helyett, még fontosabb, és már az első évükben alkalmazott változás lenne, hogy a környezettudatosság és a termékeik jó minőségének hangsúlyozására a a mai Pirelliknél jóval tartósabb gumikat szállítanának, amelyekkel versenyenként csak egy kerékcserére lenne szükség.
Egyre komolyabbnak látszik, hogy Todt a Michelin “kedvéért” hamarosan pályázatot ír ki a 2014-es gumiszállítói szerepre, és úgy tudni, immár Ecclestone is számol a francia gyártóval, a jövő héten tárgyal majd velük.
A spekulációkra a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery is reagált Belgiumban:
“Kérdezzék a Michelint! Nekünk aláírt szerződéseink vannak, és bízunk benne, hogy tiszteletben tartják majd őket. Sok aláírt szerződésünk van.” 
Hembery szerint egyszerűen nonszensz lenne az amúgy is óriási változásokat, új motorokat és aerodinamikai szabályokat hozó 2014 előtt ilyen későn szállítót cserélni. 
“Hogy őszinte legyek, nevetséges lenne szeptemberben pályázatot kiírni úgy, hogy januárban már pályára lépnek az autók. Ezzel tavaly szeptemberben kellett volna foglalkozni. Mindenkiből hülyét csinálnának ezzel most.”
A szakember hozzátette, hogy az elmúlt évekkel ellentétben 2014-re ők is igyekeznének visszavenni a gumik szerepét: “A jövő év az erőforrásokról szól majd, a stratégia is a hibrid rendszer és a fogyasztás körül forog majd. Jövőre nem a mi dolgunk további kihívásokat adni a gumikkal.”