F1: A Michelin kiiktatná a gumistratégiát?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.25. 12.05

Hihetetlen, de még mindig nem tudni, ki lesz a Forma-1 gumiszállítója 2014-ben. A Pirellit a levegőben lógatják, a háttérben készülődik a Michelin.

Az év elején valószínűleg senki nem hitte volna, hogy a 2014-es gumispecifikációk rögzítésének eredeti határideje, szeptember 1-je előtt pár nappal még mindig nem lehet tudni, melyik gyártó szállítja majd az abroncsokat a következő évben.
Márpedig így van, ugyanis hiába kötött szerződéseket a csapatokkal a Pirelli, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) továbbra sem hosszabbított az olasz gyártóval. 
A háttérben az FIA elnöke, Jean Todt áll, aki köztudottan a francia Michelin visszatérését szeretné látni, a gumiszállítói téma amolyan hatalmi játszma közte és Bernie Ecclestone között. (Hasonló okból nincs még mindig Concorde Agreement sem.)
A 2006 végén kiszállt Michelin nem is tagadja, hogy visszajönne, igaz, feltételeik is vannak. Úgy tudni, középtávon az utcai autók szempontjából sokkal relevánsabb 18 colos méretre térnének át az F1-ben ma használt 13 colos átmérő helyett, még fontosabb, és már az első évükben alkalmazott változás lenne, hogy a környezettudatosság és a termékeik jó minőségének hangsúlyozására a a mai Pirelliknél jóval tartósabb gumikat szállítanának, amelyekkel versenyenként csak egy kerékcserére lenne szükség.
Egyre komolyabbnak látszik, hogy Todt a Michelin “kedvéért” hamarosan pályázatot ír ki a 2014-es gumiszállítói szerepre, és úgy tudni, immár Ecclestone is számol a francia gyártóval, a jövő héten tárgyal majd velük.
A spekulációkra a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery is reagált Belgiumban:
“Kérdezzék a Michelint! Nekünk aláírt szerződéseink vannak, és bízunk benne, hogy tiszteletben tartják majd őket. Sok aláírt szerződésünk van.” 
Hembery szerint egyszerűen nonszensz lenne az amúgy is óriási változásokat, új motorokat és aerodinamikai szabályokat hozó 2014 előtt ilyen későn szállítót cserélni. 
“Hogy őszinte legyek, nevetséges lenne szeptemberben pályázatot kiírni úgy, hogy januárban már pályára lépnek az autók. Ezzel tavaly szeptemberben kellett volna foglalkozni. Mindenkiből hülyét csinálnának ezzel most.”
A szakember hozzátette, hogy az elmúlt évekkel ellentétben 2014-re ők is igyekeznének visszavenni a gumik szerepét: “A jövő év az erőforrásokról szól majd, a stratégia is a hibrid rendszer és a fogyasztás körül forog majd. Jövőre nem a mi dolgunk további kihívásokat adni a gumikkal.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.