F1: Nem lehet megfogni a Red Bullt?

A defektek miatt nem kell aggódni

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.08.24. 08.00

A belgiumi versenyhétvége nagy kérdése, hogy a Red Bull pénteki fölénye megmarad-e az időmérőre és a versenyre is. A defekteket valószínűleg nem a gumik konstrukciós hibája okozta. Válogatás a pénteki nyilatkozatokból.

Sebastian Vettel (6./1.): “Nem tudjuk, mi történt, amikor a második szabadedzésen defektet kaptam. Elveszítettük a jobb hátsót, nagyon hirtelen, szóval ki kell vizsgálnunk – a Pirelli már keményen dolgozik az ügyön. Ezt leszámítva pozitív nap volt: a délelőtt nem volt egyszerű a nedves pálya miatt, sokkal hidegebb volt, mint Magyarországon, de ez hozzátartozik ehhez a pályához. Délután mindketten nagyon elégedettek lehettünk azzal, amit mutattunk.”

Mark Webber (19./2.):
Mindig nehéz itt megtalálni a helyes beállításokat az egész körre, ma több különbözőt is kipróbáltunk. Elég jól mentünk, de még ki lehetne csiholni egy kis teljesítményt az autóból, és bizonyos körülmények között az egyensúly is lehetne jobb. Összességében jó információkat szereztünk délután.”

Nico Rosberg (5./9.): “Nagyszerű visszatérni Spába, mert az autónk versenyképesebb idén, és sokkal jobb vele átmenni a gyors kanyarokon. Nem vagyunk benne teljesen biztosak, hol állunk a riválisokhoz képest, de nagy kihívás lesz, mert ez a pálya teljesen más a Hungaroringhez képest. Azért elég jól ment ma, érdekes hétvége előtt állunk, főleg, ha valóban kicsit bolond lesz az időjárás.”

Lewis Hamilton (15./12.): “Van még egy kis munka előttünk, hogy az autó érzésre tökéletes legyen, de nem volt ez rossz rajt. Az autó teljesen másmilyennek érződik itt az alacsony leszorítóerejű beállításokkal, az egyensúlyon finomítanunk kell. A hosszú etapokon sok értékes információt gyűjtöttünk, és ez a legfontosabb dolog a versenyre. Van időnk a változtatásra, úgyhogy elégedett vagyok.”

Kimi Räikkönen (21./6.):
“Jól éreztem magam, és az autó is rendben volt. Lehetett volna egy kicsit jobb is – nem volt katasztrófa, de holnapra még javulhatunk. Délelőtt nem volt jó az idő, pedig jól jött volna, ha száraz. Az első edzésen volt egy kis gondom az első felfüggesztéssel, emiatt nem mentem annyit, mint szerettünk volna, a délután viszont sima volt. Eléggé úgy néz ki, hogy nehéz lesz megverni a Red Bullt a hétvégén, de nincs más választásunk, ha be akarjuk érni őket a bajnokságban.”

Romain Grosjean (22./3.):
“Sűrű napunk volt. Délelőttre terveztük az eszköz (passzív DRS) tesztelését, de a változó időjárási viszonyok miatt nem tudtuk 100 százalékosan végigvinni a programot, délutánra pedig teljesen leszereltük, hogy a szokásos dolgokkal tudjunk foglalkozni. Elég nehéz volt a gumikat működésre bírni, az autó nem tűnt jónak, de az idő tekintetében nem volt rossz.”

Fernando Alonso (1./7.):
“Bár délelőtt időt veszítettünk az eső miatt, és így délután dupla munka várt ránk, azért jó nap volt. Az adatokat persze ki kell még elemezni, mielőtt következtetéseket vonhatnánk le. Felipével eltérő aerodinamikai konfigurációkat próbáltunk ki, kisebb és nagyobb leszorítóerővel – ez lesz a kulcs, na és persze az időjárás. Az idők tekintetében sikerült közelebb kerülnünk a favoritokhoz, de azt nem tudom, milyen időjárást is szeretnék. Tény, hogy az eső megkeverheti a dolgokat, de ugyanúgy lehet vele nyerni, mint veszíteni is. Fontos, hogy megértsük a gumik viselkedését, valamint hogy kiderüljön, mi történt a Caterhammel, Vettellel és velem. Én úgy gondolom, hogy nem a silverstone-i problémák ismétlődnek, inkább a véletleneknek köszönhetők a mostani defektek, de mindenképp alaposan ki kell vizsgálni.”

Jenson Button (14./15.):
“Az első edzés nagyon jó volt, kifejezetten elégedett voltam az autóval. Az egyensúly rendben volt, ahogy a tempó is, bár a nedves részeken nem nyomtam annyira. A délután teljesen másmilyen volt: amint elhagytuk a bokszutcát, az autó másképp kezdett viselkedni, még nem tudjuk, miért. Van valami gond, de nem az autóval, talán a hőmérséklet és a szél, mindenesetre nagyon érint minket. A tempó nincs meg, akár kevés, akár sok az üzemanyag. Rengeteg munka áll előttünk, hogy kiderítsük az okokat, remélhetőleg szombatra sikerül átrágnunk magunkat ezen.”

Paul Hembery (Pirelli):
“A második edzés vége felé Sebastian Vettel és Fernando Alonso is jobb hátsó defektet kapott a 14-es kanyar környékén. Vizsgáljuk az eseteket, de a kezdeti elemzések azt mutatják, hogy külső tényezők felelősek mindkét defektért, talán a pályára került törmelék okozta őket. Normál körülmények között két-három kiállásra számítunk a versenyen, de a spái sajátosságok miatt kifizetődő lehet a rugalmasan kezelt stratégia. Sokféle megoldás elképzelhető.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.