Spa morzsái – Technikai érdekességek

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.08.23. 19.00

Érdemes követned a Renault Sport F1 Twitter csatornáját. Bárki is kezeli a hírfolyamot, naprakész, gyorsan válaszol, és érdekes adatokat oszt meg a nagyközönséggel.

Ha műszaki vénával áldott (vagy vert:) meg a sors, akkor érdemes követned a Renault Sport F1 Twitter csatornáját. Bárki is kezeli a hírfolyamot, naprakész, gyorsan válaszol, és érdekes adatokat oszt meg a nagyközönséggel. Tehát ha van kérdés, ami furdalja az oldalatok, tegyétek fel nekik!

Ma már ezeket a morzsákat potyogtatták el:

– A tengerszint feletti magasság változása hatással van a motorok viselkedésére, általában a Les Combes tetején egy százalékkal kevesebb üzemanyag ég el, mint a La Source-nál, és ezt figyelembe kell venni a számításoknál!

– Egy kör alatt átlagosan 3,15 kg üzemanyagot éget el a V8-as, de ez nagyban függ az időjárási viszonyoktól.

– A versenyautókat a hét kilométeres kör hetven százalékában padlógázon hajtják, ez majdnem 5,5 kilométer, tehát akkora táv, mint normál esetben egy egész körpálya. Ez 75 másodperc teljes terhelést jelent, ami komoly kihívás a motoroknak.

– Az Eau Rouge bevételekor +5 G nehézségi erő hat a versenyzőkre és a technikára, vagyis minden autóban lévő folyadék, a versenyző teste a megszokott tömegének ötszörösével préselődik lefelé. A kanyar  tetején a  függőlegesen ható nehézségi erő -3 G-re változik, tehát a hatalmas nyomást lebegés váltja fel, mint a legdurvább hullámvasutak esetén.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.