Spa morzsái – Technikai érdekességek

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.08.23. 19.00

Érdemes követned a Renault Sport F1 Twitter csatornáját. Bárki is kezeli a hírfolyamot, naprakész, gyorsan válaszol, és érdekes adatokat oszt meg a nagyközönséggel.

Ha műszaki vénával áldott (vagy vert:) meg a sors, akkor érdemes követned a Renault Sport F1 Twitter csatornáját. Bárki is kezeli a hírfolyamot, naprakész, gyorsan válaszol, és érdekes adatokat oszt meg a nagyközönséggel. Tehát ha van kérdés, ami furdalja az oldalatok, tegyétek fel nekik!

Ma már ezeket a morzsákat potyogtatták el:

– A tengerszint feletti magasság változása hatással van a motorok viselkedésére, általában a Les Combes tetején egy százalékkal kevesebb üzemanyag ég el, mint a La Source-nál, és ezt figyelembe kell venni a számításoknál!

– Egy kör alatt átlagosan 3,15 kg üzemanyagot éget el a V8-as, de ez nagyban függ az időjárási viszonyoktól.

– A versenyautókat a hét kilométeres kör hetven százalékában padlógázon hajtják, ez majdnem 5,5 kilométer, tehát akkora táv, mint normál esetben egy egész körpálya. Ez 75 másodperc teljes terhelést jelent, ami komoly kihívás a motoroknak.

– Az Eau Rouge bevételekor +5 G nehézségi erő hat a versenyzőkre és a technikára, vagyis minden autóban lévő folyadék, a versenyző teste a megszokott tömegének ötszörösével préselődik lefelé. A kanyar  tetején a  függőlegesen ható nehézségi erő -3 G-re változik, tehát a hatalmas nyomást lebegés váltja fel, mint a legdurvább hullámvasutak esetén.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.