F1: Alonso az élen, Räikkönen a végén

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.23. 12.05

A vártnál korábban érkezett meg az eső Spába, így már a Belga Nagydíj első szabadedzése is nedves körülmények között zajlott. A leggyorsabb Fernando Alonso és a két Force India lett, Räikkönenék a mezőny legvégén zártak.

Korábban úgy tűnt, hogy a belga versenyhétvége első napján még meleg, száraz idő fogadja majd a Forma-1-eseket, azonban már a pénteki első edzésre hűvös (16-18 fok) és esős körülmények alakultak ki Spában.
A gyakorlás első egy órájában az átmenetei (intermediate) gumikon köröztek az autók, de ahogy az szemerkélő eső egy kicsit alábbhagyott, a nagyjából száraz második szektor kedvéért felkerültek a kemény keverékű slickek is. 
A száraz gumikon persze nem volt könnyű a félig nedves pályán tartani az autót, többen is megcsúsztak, kiszaladtak itt-ott, ennek ellenére nem történt semmilyen komolyabb incidens.
Ami az időket illeti, a körülmények miatt nem igazán irányadók az eredmények, Fernando Alonso mindenesetre biztosan örült neki, hogy ő nyitott az élen. A Force India valamiért hagyományosan erős Spában, ezt mutatja, hogy a 2-3. helyen Paul di Resta és Adrian Sutil zárt.
A McLaren számára is biztató lehet, hogy az edzés első felében, a nedvesebb körülmények mellett az ő autóik tűntek a legjobbnak.
A Red Bull formája egyelőre homályos ? a csúcssebességben nem épp erős autójuk számára nem épp kedvező Spa, egyelőre nem is mutattak sokat, de náluk sosem tudni.
Feltűnő lehet, hogy a két Lotus a mezőny legvégén, a 21-22. helyen végzett, de ebben szerepet játszott, hogy a csapat elsősorban a passzív DRS-ét tesztelte, nagyjából csak az aerodinamikai munkára koncentráltak. Kimi Räikkönennél akadt egy kis gond a jobb első felfüggesztéssel, Romain Grosjean pedig nem is ment kört száraz gumin.
Belga Nagydíj, 1. szabadedzés, Spa-Francorchamps, 2013.08.23.  

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.