Alonso: Rosszul hallotta az elnök!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.23. 09.00

Fernando Alonso Spában határozottan tagadta, hogy megromlott volna a viszonya a Ferrari elnökével, Luca di Montezemolóval. A Red Bull-os pletykákat is cáfolta.

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo a Magyar Nagydíj után szokatlanul éles hangú közleményben osztotta ki, tette helyre Fernando Alonsót, aki szerinte nem volt elég alázatos és nem a csapategység szellemében nyilatkozott.  
A spanyol pilóta a Spában csütörtökön igyekezett tisztázni az affért, azt mondja, nincs balhé
“Hamis információk jutottak az elnökhöz. Visszanéztünk minden sajtónyilatkozatot, ma a mindenféle felvevőnek köszönhetően egyszerű ellenőrizni, mit mondott az ember – és semmi olyan nem volt, amit ne mondtam volna már más versenyhétvégéken is, egyszerűen csak igyekeztem hajtani a csapatot, hogy a legjobb teljesítményt hozzuk.” 
“Montezemolo a Ferrari családfője, nagy motivátor, mindenki számára világossá tette, hogy mit vár tőlünk. A nyári szünet jó volt, pihentető, és persze készültünk erre a hétvégére is, naponta beszéltem a csapattal és az elnökkel is.”
Alonso azt állította, hogy Montezemolóval nem is volt téma a Hungaroringen felröppent Red Bull-os átigazolási pletyka.
“Az elnökünk nagyon okos ember, képes különbséget tenni a pletykák és a valódi dolgok között. Ez szóba sem került közöttünk. Mindketten jó ideje az F1-ben vagyunk már, tudjuk jól, hogy a pletykák beindulnak a nyári szünetben.” 
A kérdésre, hogy szerinte mi volt az eset tanulsága, Alonso így felelt: 
“A tanulság az, hogy a Ferrarihoz tartozni külön kihívás és teher, mert a Ferrari a világ legjobb csapata. Az ifjoncteszt is jó példa volt erre. Akkor én azt mondtam, hogy nem megyek el rá, mert nincs mit tesztelni, és máris jött, hogy Alonso rakoncátlankodik, lázad a Ferrari, a Pirelli, a világ ellen. Kimi sem ment a tesztre, de az mókás volt. A McLaren-pilóták sem mentek, az is csak mókás. Ez a Ferrari terhe. Erre utalt az elnök is, és én is.” 
“Aztán ott volt az is, hogy a hétvége során négy sajtótájékoztatót adtam három különböző nyelven, kettő közülük nem az anyanyelvem. És mivel északi vagyok, a spanyolt sem beszélem olyan tökéletesen. Ilyenkor persze előfordulnak hibák, félreértések.”
“De a lényeg, hogy a versenyzésre koncentráljunk, hiszen javulnunk kell, méghozzá közösen, össze kell kapaszkodnunk, hogy megnyerhessük a bajnokságot. A csapat minden tagjának egy irányba kell húzni, maximálisan kell összpontosítani, nem szabad hibázni.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.