Esős versennyel folytatódhat a Forma-1

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.22. 17.00

A hétvégén a Belga Nagydíjjal újraindul a 2013-as küzdelem, Spa pedig nem hazudtolja meg önmagát: az időmérőn és a futamon is eshet majd.

Hiába nincs még vége a nyárnak, az Ardennekben fekvő spa-francorchamps-i pályán bármikor adódhat egy-egy őszi zápor, de akár nagyobb eső is. A hétvégi Belga Nagydíjon sem lesz ez másképp, az előrejelzések szerint a szünetről visszatérő Forma-1-esek nem ússzák meg szárazon a hétvégét.
A pénteki edzésnapra még száraz idő, 22-24 fokos csúcshőmérséklet várható, de szombaton már legfeljebb 20-22 lesz, délután pedig egyre nő a csapadék valószínűsége. Hogy az időmérőre, vagy csak azután érkezik, egyelőre bizonytalan. Hasonlóan kiszámíthatatlan hogy a futam előtt, alatt vagy után ered majd el vasárnap, mindenesetre a pillanatnyi állás szerint a felhők mindenképp ott lesznek a környéken, egy-egy kisebb zápor vagy szemerkélés bármikor elérheti a 7 km-es pálya egyik vagy másik szakaszát.
Ilyenre azért nem kell számítani… (Belga Nagydíj, 1998)
A nehezen kiszámítható időjárás mellett idén külön nehézséget jelenthet a rajtrács aszfaltja, ugyanis a jobb vízelvezetés kedvéért az első 11 rajthelyet lefedően vékony, sekély átlós barázdák százait marták a felületbe.
“Pont a sajtótájékoztató előtt volt a versenyzői értekezlet, és beszéltünk is erről. Azt hiszem, később is lesz még róla szó a pilóták eligazításán vagy a csapatfőnökök értekezletén, hogy lehetőségek kapjunk a rajtszimulációkra, hogy kiderüljön, jelent-e ez különbséget” – mondta a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne. 
“Feltűnt a pályabejáráson, de a versenyigazgatóval még nem beszéltünk. Az első 11 rajthely esetében mindenkinek ugyanolyan lesz, ebből a szempontból nem lesz hátrányban senki, de a 12 helytől hátrébb gond lehet majd” – tette hozzá a lotusos Romain Grosjean 
Sebastian Vettel nem tart tőle, hogy a mikrocsatornák hátrányt, rosszabb tapadást jelentetnének majd: “Nem tudhatjuk előre, hiszen még sosem rajtoltunk ilyen felületről, de szerintem nem lesz komoly különbség.”
Ahogy a legtöbb helyszínen, 2013-ban Spában is két előzési zónát jelöl ki a Nemzetközi Automobil Szövetség. Idén is marad az Eau Rouge előtti mérési pont, és a Kemmel egyenesre eső nyitási szakasz, de most a rövid célegyenesre is kerül egy zóna, annak detekciós pontja a Buszmegálló sikán előtt előtt lesz.
A pilótasteward a Brit Autóversenyzői Klub (BRDC) elnöke, Derek Warwick lesz, az egykori Toleman-, Renault-, Arrows- és Lotus-pilótának van már rutinja, az intézmény bevezetése óta már féltucatnyi alkalommal töltötte be ezt a szerepet.  
Esős versennyel folytatódhat a Forma-1 1

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.