Tudj meg mindent a Belga Nagydíjról

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.08.21. 18.30

Valószínűleg már a pilóták is legalább annyira éhesek egy jó futamra, mint mi nézők, és Spa a legalkalmasabb helyszín az újrakezdésre. Remélem esni fog!

Tudj meg mindent a Belga Nagydíjról 1
Spa-Francorchamps piros betűs ünnep a Forma-1 naptárban. Klasszikus pálya, vaskos történelemmel, lélegzetelállító rekordokkal, amelyek külön-külön is elismerésre méltóak, de a drámai hatás kedvéért összegyűjtöttük a legfontosabbakat. Reméljük a listában szemezgetve, az adatokat böngészve gyorsabban repül az idő, és így észrevétlenül jutunk közelebb a hétvégéhez, amikor végre újra felbőgnek a motorok!

Száraz számok:

A pálya hossza: 7,004 km
Körök száma: 44 kör
A verseny hossza: 308 km
Kanyarok száma: 19
Végsebesség: 330 km/óra
Első Grand Prix verseny: 1925
Legtöbb győzelem: Michael Schumacher (hat alkalommal)
Legtöbb győzelem (csapat): Ferrari (tizenhatszor)

Természetesen Spa ennél sokkal több, a másodpercek, méterek, körszámok nem adják vissza a hely egyedi hangulatát. Az ardenneki kör sikeresen megőrizte a korai F-1 pályák stílusjegyeit, igazi hullámvasút, állandóan változó időjárással, ahol a versenyző úgy érzi tart is valahova, nem csak egy őrülten tekerő mókus a kerékben.

Hét kilométeren mindennek jut hely, végtelenbe tartó egyenest kemény féktávval ugyanúgy találunk, mint lépésben teljesíthető hajtűkanyart. Aki itt gyors körre hajt, annak 23,5 másodpercig kell padlógázzal haladnia, miközben 43 alkalommal vált sebességet. Nem egyszerű feladat, de az igazi rizikófaktor az időjárás. Átlagosan minden harmadik Belga Nagydíj esős, ami nekünk lúdbőröztető izgalom, a versenyzőknek pedig pokoli rizikó, ebből fakadóan 80 százalék az esélye, hogy a biztonsági autó is tiszteletét teszi a futamon.


A sűrű köddel, hideg égi áldással kevert Belga Nagydíjak minden esetben meglepő fordulatokat, és váratlan eredményt hoznak. A káosz királysága egyértelműen az 1998-as futam, ahol már a rajtnál 13 autó tört miszlikbe, roncsteleppé változtatva a pályát. Ekkor még létezett a tartalékautó intézménye, így a piros zászlós szakasz lezártával mindössze négy pilóta maradt versenyautó nélkül, de Spa nem könyörült, a verseny végére mindössze nyolc autó maradt állva. A pódiumra a szezonban esélytelen pilóták állhattak, a Jordan csapatnak kettős győzelmet hozó Damon Hill és Ralf Schumacher mellé Jean Alesi futott be harmadiknak.

Valószínűleg már a pilóták is legalább annyira éhesek egy jó futamra, mint mi nézők, és Spa a legalkalmasabb helyszín az újrakezdésre. Remélem esni fog!

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.