Tudj meg mindent a Belga Nagydíjról

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.08.21. 18.30

Valószínűleg már a pilóták is legalább annyira éhesek egy jó futamra, mint mi nézők, és Spa a legalkalmasabb helyszín az újrakezdésre. Remélem esni fog!

Tudj meg mindent a Belga Nagydíjról 1
Spa-Francorchamps piros betűs ünnep a Forma-1 naptárban. Klasszikus pálya, vaskos történelemmel, lélegzetelállító rekordokkal, amelyek külön-külön is elismerésre méltóak, de a drámai hatás kedvéért összegyűjtöttük a legfontosabbakat. Reméljük a listában szemezgetve, az adatokat böngészve gyorsabban repül az idő, és így észrevétlenül jutunk közelebb a hétvégéhez, amikor végre újra felbőgnek a motorok!

Száraz számok:

A pálya hossza: 7,004 km
Körök száma: 44 kör
A verseny hossza: 308 km
Kanyarok száma: 19
Végsebesség: 330 km/óra
Első Grand Prix verseny: 1925
Legtöbb győzelem: Michael Schumacher (hat alkalommal)
Legtöbb győzelem (csapat): Ferrari (tizenhatszor)

Természetesen Spa ennél sokkal több, a másodpercek, méterek, körszámok nem adják vissza a hely egyedi hangulatát. Az ardenneki kör sikeresen megőrizte a korai F-1 pályák stílusjegyeit, igazi hullámvasút, állandóan változó időjárással, ahol a versenyző úgy érzi tart is valahova, nem csak egy őrülten tekerő mókus a kerékben.

Hét kilométeren mindennek jut hely, végtelenbe tartó egyenest kemény féktávval ugyanúgy találunk, mint lépésben teljesíthető hajtűkanyart. Aki itt gyors körre hajt, annak 23,5 másodpercig kell padlógázzal haladnia, miközben 43 alkalommal vált sebességet. Nem egyszerű feladat, de az igazi rizikófaktor az időjárás. Átlagosan minden harmadik Belga Nagydíj esős, ami nekünk lúdbőröztető izgalom, a versenyzőknek pedig pokoli rizikó, ebből fakadóan 80 százalék az esélye, hogy a biztonsági autó is tiszteletét teszi a futamon.


A sűrű köddel, hideg égi áldással kevert Belga Nagydíjak minden esetben meglepő fordulatokat, és váratlan eredményt hoznak. A káosz királysága egyértelműen az 1998-as futam, ahol már a rajtnál 13 autó tört miszlikbe, roncsteleppé változtatva a pályát. Ekkor még létezett a tartalékautó intézménye, így a piros zászlós szakasz lezártával mindössze négy pilóta maradt versenyautó nélkül, de Spa nem könyörült, a verseny végére mindössze nyolc autó maradt állva. A pódiumra a szezonban esélytelen pilóták állhattak, a Jordan csapatnak kettős győzelmet hozó Damon Hill és Ralf Schumacher mellé Jean Alesi futott be harmadiknak.

Valószínűleg már a pilóták is legalább annyira éhesek egy jó futamra, mint mi nézők, és Spa a legalkalmasabb helyszín az újrakezdésre. Remélem esni fog!

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.