Tudj meg mindent a Belga Nagydíjról

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.08.21. 18.30

Valószínűleg már a pilóták is legalább annyira éhesek egy jó futamra, mint mi nézők, és Spa a legalkalmasabb helyszín az újrakezdésre. Remélem esni fog!

Tudj meg mindent a Belga Nagydíjról 1
Spa-Francorchamps piros betűs ünnep a Forma-1 naptárban. Klasszikus pálya, vaskos történelemmel, lélegzetelállító rekordokkal, amelyek külön-külön is elismerésre méltóak, de a drámai hatás kedvéért összegyűjtöttük a legfontosabbakat. Reméljük a listában szemezgetve, az adatokat böngészve gyorsabban repül az idő, és így észrevétlenül jutunk közelebb a hétvégéhez, amikor végre újra felbőgnek a motorok!

Száraz számok:

A pálya hossza: 7,004 km
Körök száma: 44 kör
A verseny hossza: 308 km
Kanyarok száma: 19
Végsebesség: 330 km/óra
Első Grand Prix verseny: 1925
Legtöbb győzelem: Michael Schumacher (hat alkalommal)
Legtöbb győzelem (csapat): Ferrari (tizenhatszor)

Természetesen Spa ennél sokkal több, a másodpercek, méterek, körszámok nem adják vissza a hely egyedi hangulatát. Az ardenneki kör sikeresen megőrizte a korai F-1 pályák stílusjegyeit, igazi hullámvasút, állandóan változó időjárással, ahol a versenyző úgy érzi tart is valahova, nem csak egy őrülten tekerő mókus a kerékben.

Hét kilométeren mindennek jut hely, végtelenbe tartó egyenest kemény féktávval ugyanúgy találunk, mint lépésben teljesíthető hajtűkanyart. Aki itt gyors körre hajt, annak 23,5 másodpercig kell padlógázzal haladnia, miközben 43 alkalommal vált sebességet. Nem egyszerű feladat, de az igazi rizikófaktor az időjárás. Átlagosan minden harmadik Belga Nagydíj esős, ami nekünk lúdbőröztető izgalom, a versenyzőknek pedig pokoli rizikó, ebből fakadóan 80 százalék az esélye, hogy a biztonsági autó is tiszteletét teszi a futamon.


A sűrű köddel, hideg égi áldással kevert Belga Nagydíjak minden esetben meglepő fordulatokat, és váratlan eredményt hoznak. A káosz királysága egyértelműen az 1998-as futam, ahol már a rajtnál 13 autó tört miszlikbe, roncsteleppé változtatva a pályát. Ekkor még létezett a tartalékautó intézménye, így a piros zászlós szakasz lezártával mindössze négy pilóta maradt versenyautó nélkül, de Spa nem könyörült, a verseny végére mindössze nyolc autó maradt állva. A pódiumra a szezonban esélytelen pilóták állhattak, a Jordan csapatnak kettős győzelmet hozó Damon Hill és Ralf Schumacher mellé Jean Alesi futott be harmadiknak.

Valószínűleg már a pilóták is legalább annyira éhesek egy jó futamra, mint mi nézők, és Spa a legalkalmasabb helyszín az újrakezdésre. Remélem esni fog!

Kommentek

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.