F1: Gumilutri lesz Belgium

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.21. 12.35

A Pirelli a két legtartósabb keverékét viszi a Belga Nagydíjra, de a csapatoknak így is nagy kihívást jelent majd az abroncsok használata, főképp, hogy az esővel is számolni kell Spában.

A spa-francorchamps-i pálya a maga 7 kilométerével Forma-1-es idény leghosszabbja, a szupergyors kanyarokkal, a motorokat a kör 80 százalékán padlógázzal terhelő vonalvezetésével és a kiszámíthatatlan időjárásával az idény egyik legkeményebb, de egyben legizgalmasabb helyszínévé teszi. 
A gumiszállító Pirelli is tisztában van a spái kihívásokkal, a cég a két legkeményebb keverékét, a keményet (narancs) és a közepest (fehér) viszi a Belga Nagydíjra, ahol természetesen az esőgumik is készen állnak majd a bevetésre.
“Spa nem csak egy legendás pálya, de az év egyik legnagyobb kihívása is a gumik számára. Elsősorban a hatalmas terhelések miatt, amelyből egyenes vonalú – mint például az Eau Rouge-ban – és oldalirányú – mint például a gyors Blanchimont-ban – is akad. A gumik gyakran egyszerre több irányból is kapnak terhelést, ami tovább nehezíti a helyzetet. Egyértelműen nagyon fontos az abroncsok megfelelő kezelése, főleg, hogy a kör is nagyon hosszú” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“A fentiek miatt nagyon széles a stratégiai lehetőségek tárháza, nagyon sokat lehet nyerni vagy veszíteni a taktikával. Azonban bármilyen stratégiáról legyen is szó, annak nagyon rugalmasnak kell lennie, ugyanis sokszor a változékony időjárás is megkavarja a versenyt. A körülmények pillanatok alatt változhatnak, így az esőgumik használata is kulcsfontosságú a csapatok számára. Mindkét esőgumink bizonyított már idén, az átmeneti még változó, felszáradó pályán is jól működik. Spában bőven akadnak előzési lehetőségek, a mostani kombináció által nyújtott gyorsaság és a tartósság pedig segíti majd ezek maximális kihasználását” – magyarázza a szakember. 
A kemény és a közepes keverék között körönként több mint egy másodperces tempókülönbség várható. Ami a stratégiákat illeti, még végig száraz körülmények között is több opció lesz: tavaly Jenson Button és Sebastian Vettel egy kiállással jutott a dobogó első két fokára, míg a harmadik helyezett Kimi Räikkönen két kiállással teljesítette a versenyt. A többség a lágyabb, közepes keverékkel rajtolt, de Nico Hülkenberg a keményet választotta az első etapjára, két kerékcsere mellett pedig így is a 4. helyig jutott.

Kommentek

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.