F1: Gumilutri lesz Belgium

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.21. 12.35

A Pirelli a két legtartósabb keverékét viszi a Belga Nagydíjra, de a csapatoknak így is nagy kihívást jelent majd az abroncsok használata, főképp, hogy az esővel is számolni kell Spában.

A spa-francorchamps-i pálya a maga 7 kilométerével Forma-1-es idény leghosszabbja, a szupergyors kanyarokkal, a motorokat a kör 80 százalékán padlógázzal terhelő vonalvezetésével és a kiszámíthatatlan időjárásával az idény egyik legkeményebb, de egyben legizgalmasabb helyszínévé teszi. 
A gumiszállító Pirelli is tisztában van a spái kihívásokkal, a cég a két legkeményebb keverékét, a keményet (narancs) és a közepest (fehér) viszi a Belga Nagydíjra, ahol természetesen az esőgumik is készen állnak majd a bevetésre.
“Spa nem csak egy legendás pálya, de az év egyik legnagyobb kihívása is a gumik számára. Elsősorban a hatalmas terhelések miatt, amelyből egyenes vonalú – mint például az Eau Rouge-ban – és oldalirányú – mint például a gyors Blanchimont-ban – is akad. A gumik gyakran egyszerre több irányból is kapnak terhelést, ami tovább nehezíti a helyzetet. Egyértelműen nagyon fontos az abroncsok megfelelő kezelése, főleg, hogy a kör is nagyon hosszú” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“A fentiek miatt nagyon széles a stratégiai lehetőségek tárháza, nagyon sokat lehet nyerni vagy veszíteni a taktikával. Azonban bármilyen stratégiáról legyen is szó, annak nagyon rugalmasnak kell lennie, ugyanis sokszor a változékony időjárás is megkavarja a versenyt. A körülmények pillanatok alatt változhatnak, így az esőgumik használata is kulcsfontosságú a csapatok számára. Mindkét esőgumink bizonyított már idén, az átmeneti még változó, felszáradó pályán is jól működik. Spában bőven akadnak előzési lehetőségek, a mostani kombináció által nyújtott gyorsaság és a tartósság pedig segíti majd ezek maximális kihasználását” – magyarázza a szakember. 
A kemény és a közepes keverék között körönként több mint egy másodperces tempókülönbség várható. Ami a stratégiákat illeti, még végig száraz körülmények között is több opció lesz: tavaly Jenson Button és Sebastian Vettel egy kiállással jutott a dobogó első két fokára, míg a harmadik helyezett Kimi Räikkönen két kiállással teljesítette a versenyt. A többség a lágyabb, közepes keverékkel rajtolt, de Nico Hülkenberg a keményet választotta az első etapjára, két kerékcsere mellett pedig így is a 4. helyig jutott.

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.