F1: A remény hal meg utoljára a Williamsnél

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.21. 14.30

A Williams mindkét pilótája imádja a Belga Nagydíjnak otthont adó spái pályát. Pastor Maldonado és Valtteri Bottas is bízik az újabb pontszerzésben.

Ahogy a mezőnyből rengetegen, úgy az idén nem túl versenyképes Williams pilótái is imádják a spái versenypályát. Noha a csapattól ebben a szezonban a rendszeres pontszerzés sem várható el, Pastor Maldonado bízik benne, hogy ismét összejön a bravúr.

“Spa az egyik kedvenc pályám, egyrészt a múltja miatt, másrészt mert oltári jó vezetni rajta” – mondta a venezuelai. “Nagyon technikás és gyors pálya, sokféle kanyarral: van emelkedő, lejtő, nagyon lassú, közepes és gyors, valamint hosszú és rövid kanyar is, ez a szezon legösszetettebb pályája. Versenyzőnek és a technikának sem könnyű. A híres Eau Rouge-on átmenve hatalmas a nyomás a testünkön, ezt igazán az időmérőn érezni, amikor megpróbálunk mindent kipréselni az autóból.”

“Az időjárás változékony lehet, és mivel ez egy hosszú, hétkilométeres pálya, arra is van esély, hogy az egyik része vizes, a következő szektor pedig száraz. Két évvel ezelőtt itt szereztem első F1-es pontjaimat, remélhetőleg az idén is sikerül a pontszerzők között célba érni.”

Valtteri Bottas 2007-ben versenyzett először Spában, a Forma-Renault sorozatban. “És azonnal bele is szerettem a pályába” – fogalmazott a finn. “Nagyon gyors és hullámzó, igazi adrenalinbomba az egész. A sokféle kanyar miatt nehéz jól beállítani az autót, de az edzéseken próbálunk majd minél több adatot összegyűjteni a pályáról. A szünetben jól kipihentem magam, de már alig várom, hogy visszaüljek az autóba. Az utóbbi futamokon már javult a versenytempónk, jó irányba megyünk, egy újabb pontszerzés nagy lendületet adhatna az idény második felére.”

A Marussiától szerzett új technikai igazgató, Pat Symonds munkába állt a Williamsnél, de a csapat nem vár azonnali megváltást tőle. A Mike Coughlant váltó Symonds munkája legkorábban a 2014-es idényre érhet be. A Williams közben azt is bejelentette, hogy az idei vesszőfutás ellenére nincs gond a következő szezonnal, “komoly költségvetés” áll a csapat rendelkezésére.

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.