F1: A Lotusnak nem kell drága Räikkönen

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.21. 10.30

Lotus vagy Ferrari, Ferrari vagy Lotus, ez a nagy kérdés Kimi Räikkönent illetően. Egyelőre mindenki csak találgat, hogy az anyagilag biztos nagycsapatot, vagy az őt újra felfuttató enstone-i gárdát választja a finn.

Bár a menedzserétől mostanra úgy tudni, hogy Kimi Räikkönen nem megy a Red Bullhoz, a 2007-es bajnok jövője továbbra is nyitott. A Lotus szerződéshosszabbítást remél, de a Ferrari is csábítgatja egykori versenyzőjét.
“Amíg nem fixálják le a helyeket, nekem kötelességem minden lehetséges csapattal tárgyalni, keresni a lehetőségeket” – mondta Räikkönen menedzsere, Steve Robertson a ferraris találgatásokat illetően.
A szerződtetésekkel, mozgásokkal kapcsolatban általában igen jól értesült egykori csapatfőnök, Eddie Jordan is a ferraris opcióra szavaz: “Räikkönen számára a Red Bull volt a prioritás, de miután a tárgyalások zátonyra futottak, a Ferrari felé fordult.”   
Bár bizonyos szempontokból teljesen logikus lenne a 33 éves pilóta visszatérése a Ferrarihoz, sokan úgy vélik, hogy nehezen elképzelhető ez a fordulat. A spanyol AS szerint Kimi és Fernando Alonso párosítása csak bajt hozna a Ferrarira, hasonló helyzet alakulna ki, mint 2007-ben a McLarennél Alonso és Lewis Hamilton versenyeztetésekor.
“Annak a katasztrófának egyetlen pozitívuma volt: a tanulság, hogy mennyire ártalmas lehet az ilyesmi. Szerintem Kimi és Fernando párosítása kész időzített bomba lenne, kiszámíthatatlan következményekkel” – írta a spanyol sportlap szerzője.
A lépést pedig az elnök, Luca di Montezemolo büszkesége sem teszi lehetővé, véli a brazil Globo Esporte: “Az újraszerződtetés annak a beismerése lenne, hogy Kimi 2009 végi elküldése hatalmas hiba volt.” 
A Red Bull-lehetőség bezárulása után a veterán brazil szakújságíró, Livio Orricchio is inkább a lotusos maradást valószínűsíti: “A dolgok most már a Lotusnak kedveznek.”
Enstone-ban azért cseppet sem nyugodtak, a továbbra is bizonytalan pénzügyi háttér nem erősíti a tárgyalási pozíciójukat. A csapatfőnök, Eric Boullier nyíltan kimondta, hogy csak megfelelően alacsony fizetés mellett akarják Räikkönent, ha túl sokat kér, inkább nem erőlködnek:
“Még nem végeztünk a Kimi-sztorival, megyünk tovább. Kimi jó a csapat számára, jó pilóta, ezt mindenki tudja. Emellett abban is segít, hogy lássuk, merre kell tartanunk. Szerintem tökéletesen illik a csapatba, a csapat pedig tökéletesen illik hozzá” – fejtegette az Autosportnak. 
“Szeretném megtartani, de csak a megfelelő feltételek mellett. Ha pénzügyileg nem fér bele, akkor nem is szeretném, ha maradna, mert úgy csak tehertétel lenne, úgy pedig nehéz építkezni. De ha belefér a keretbe, akkor mindenképp szeretnénk megtartani őt” – tette hozzá.
Érdekesség, hogy bár mostanra tényként kezelhető, hogy Räikkönen nem megy a Red Bullhoz, a bajnokcsapat inkább Daniel Ricciardót lépteti elő, a bejelentést mégsem akarják megtenni a hétvégén Belgiumban.
A motorsportfőnök, Helmut Marko pár napja még spái bejelentésről beszélt, de mostanra meggondolta magát: “Elmondjuk majd, mit akarunk, de biztosan nem Spában” – idézte az osztrákot a SID hírügynökség.
Ki tudja, talán csak blöffölt Räikkönen menedzsere, és futnak még egy utolsó kört a Red Bull-lal, vagy esetleg azért várnak ki, mert végül Fernando Alonso érkezése lesz a szenzáció…?

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.