F1: Leállnak a fejlesztések

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.20. 14.00

A Lotusnál úgy vélik, hogy hamarosan teljesen leáll a 2013-as fejlesztési verseny, és csak a Red Bull hajt az utolsó pillanatig.

A hétvégi Belga Nagydíjjal megkezdődik a 2013-as Forma-1-es idény második félideje, azonban a csapatok többsége már csak fél- vagy negyedgőzzel koncentrál az idei versenyekre, már ami a fejlesztéseket illeti.
A 2014-ben következő radikális változások – főképp az új, 1,6 literes V6-os turbós erőforrás – egyre több erőforrást kötnek le, valószínű, hogy csak a címvédő Red Bull koncentrál majd a hajrára. A Milton Keynes-iek igyekezete persze érthető, hiszen míg 2014 pillanatnyilag teljesen kiszámíthatatlan, a negyedik dupla siker felé tartó csapatnál a presztízs és a pénzügyi szempontok is hangsúlyosak, most kell maximalizálni az eredményeket.
A Lotusnál elismerik, hogy a versenyképes forma ellenére ők sem fognak már nagy erőket fordítani idénre.
“Szerintem a csapatok többsége – kivéve talán a Red Bullt – most már visszafogja az idei autó fejlesztéseit a 2014-es felkészülés miatt. Ezzel együtt úgy vélem, hogy jó pozícióban várhatjuk a szezon második felét, hiszen az autónk pillanatnyilag az élmezőnyben van. Spára is jön még egy komoly csomagunk, ami aztán az év további részére meg is marad alapként – mindenképpen a dobogókért szeretnénk küzdeni egészen a végéig” – mondta a csapatfőnök, Eric Boullier.
A Lotus vezető pályamérnöke, Alan Permane is egyetért: “Úgy vélem, a legtöbb csapat most már a jövő évre koncentrálja a tervezési és aerodinamikai erőforrásait. Akkora változások jönnek, hogy kimeríthetetlen erőforrások híján mindenképpen váltani kell, ha 2014-ben is versenyképesek akarunk lenni. Még akadhat pár kisebb frissítés a különböző futamokra, de azt gyanítom, hogy az utolsó nagyobb csomagok mostanra mind megérkeztek. Ha ez valóban igaz a teljes mezőnyre, akkor véleményem szerint egészen a szezon végéig versenyben leszünk majd.”
A Lotus mellett a McLaren, a Mercedes, a Force India és a Caterham is jelezte már, hogy az érdemi  fejlesztések befejeződtek számukra idén, a fő cél immár a minél erősebb 2014-es csomag összerakása. 

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.