F1: Leállnak a fejlesztések

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.20. 14.00

A Lotusnál úgy vélik, hogy hamarosan teljesen leáll a 2013-as fejlesztési verseny, és csak a Red Bull hajt az utolsó pillanatig.

A hétvégi Belga Nagydíjjal megkezdődik a 2013-as Forma-1-es idény második félideje, azonban a csapatok többsége már csak fél- vagy negyedgőzzel koncentrál az idei versenyekre, már ami a fejlesztéseket illeti.
A 2014-ben következő radikális változások – főképp az új, 1,6 literes V6-os turbós erőforrás – egyre több erőforrást kötnek le, valószínű, hogy csak a címvédő Red Bull koncentrál majd a hajrára. A Milton Keynes-iek igyekezete persze érthető, hiszen míg 2014 pillanatnyilag teljesen kiszámíthatatlan, a negyedik dupla siker felé tartó csapatnál a presztízs és a pénzügyi szempontok is hangsúlyosak, most kell maximalizálni az eredményeket.
A Lotusnál elismerik, hogy a versenyképes forma ellenére ők sem fognak már nagy erőket fordítani idénre.
“Szerintem a csapatok többsége – kivéve talán a Red Bullt – most már visszafogja az idei autó fejlesztéseit a 2014-es felkészülés miatt. Ezzel együtt úgy vélem, hogy jó pozícióban várhatjuk a szezon második felét, hiszen az autónk pillanatnyilag az élmezőnyben van. Spára is jön még egy komoly csomagunk, ami aztán az év további részére meg is marad alapként – mindenképpen a dobogókért szeretnénk küzdeni egészen a végéig” – mondta a csapatfőnök, Eric Boullier.
A Lotus vezető pályamérnöke, Alan Permane is egyetért: “Úgy vélem, a legtöbb csapat most már a jövő évre koncentrálja a tervezési és aerodinamikai erőforrásait. Akkora változások jönnek, hogy kimeríthetetlen erőforrások híján mindenképpen váltani kell, ha 2014-ben is versenyképesek akarunk lenni. Még akadhat pár kisebb frissítés a különböző futamokra, de azt gyanítom, hogy az utolsó nagyobb csomagok mostanra mind megérkeztek. Ha ez valóban igaz a teljes mezőnyre, akkor véleményem szerint egészen a szezon végéig versenyben leszünk majd.”
A Lotus mellett a McLaren, a Mercedes, a Force India és a Caterham is jelezte már, hogy az érdemi  fejlesztések befejeződtek számukra idén, a fő cél immár a minél erősebb 2014-es csomag összerakása. 

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.