F1: Nem lehet hűteni a 2014-es autókat?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.17. 11.00

Az F1-es technikai igazgatók egyetértenek abban, hogy az autók hűtésének biztosítása jelenti majd a legnagyobb kihívást a következő szezonban.

Adrian Newey, a Red Bull technikai igazgatója egy interjúban nemrég érintőlegesen beszélt arról, hogy a következő szezonban, a V6-os turbómotorokkal és új aerodinamikai szabályokkal az autók hűtésének biztosítása jelenti majd a legnagyobb kihívást. A szakamberrel Mark Smith és James Key, a Caterham és a Toro Rosso technikai igazgatója is egyetért.

“Valószínűleg ez az a dolog, amely miatt a legtöbben vakarják a fejüket a bokszutcában” – mondta a hűtéskérdésre reagálva Smith. “Természetesen könnyű olyan megoldást találni, amely hűt, de olyan kell, amely nemcsak hűt, hanem az aerodinamikai teljesítményt sem befolyásolja. És ez az igazi nehézség.”

“Az nyilvánvaló, hogy még a turbófeltöltőből kiáramló levegővel is kell kezdenünk valamit, a nagy kérdés, hogy ezek a megoldások mekkorára csomagolhatók össze. Az egész autó felépítését tekintve ez egy kulcsfontosságú kérdés.”

Key szerint a jelentős szabályváltozások miatt csak néhány megoldást lehet átvinni a 2013-as autókról a jövő éviekre. “A 2014-es autók hűtésigénye teljesen más lesz, mint az idén” – vélekedett Key. “Ott a turbófeltöltő, amelynek saját hűtő kell, ott a sokkal nagyobb és ezáltal sokkal több hőt termelő ERS energia-visszanyerő egység, de a váltót, hidraulikát, olajat és vizet továbbra is hűteni kell. Mindehhez a lehető legkisebb méretű megoldás kell, amihez új technológiákat is fel kell használnunk.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.