F1: Nem lehet hűteni a 2014-es autókat?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.17. 11.00

Az F1-es technikai igazgatók egyetértenek abban, hogy az autók hűtésének biztosítása jelenti majd a legnagyobb kihívást a következő szezonban.

Adrian Newey, a Red Bull technikai igazgatója egy interjúban nemrég érintőlegesen beszélt arról, hogy a következő szezonban, a V6-os turbómotorokkal és új aerodinamikai szabályokkal az autók hűtésének biztosítása jelenti majd a legnagyobb kihívást. A szakamberrel Mark Smith és James Key, a Caterham és a Toro Rosso technikai igazgatója is egyetért.

“Valószínűleg ez az a dolog, amely miatt a legtöbben vakarják a fejüket a bokszutcában” – mondta a hűtéskérdésre reagálva Smith. “Természetesen könnyű olyan megoldást találni, amely hűt, de olyan kell, amely nemcsak hűt, hanem az aerodinamikai teljesítményt sem befolyásolja. És ez az igazi nehézség.”

“Az nyilvánvaló, hogy még a turbófeltöltőből kiáramló levegővel is kell kezdenünk valamit, a nagy kérdés, hogy ezek a megoldások mekkorára csomagolhatók össze. Az egész autó felépítését tekintve ez egy kulcsfontosságú kérdés.”

Key szerint a jelentős szabályváltozások miatt csak néhány megoldást lehet átvinni a 2013-as autókról a jövő éviekre. “A 2014-es autók hűtésigénye teljesen más lesz, mint az idén” – vélekedett Key. “Ott a turbófeltöltő, amelynek saját hűtő kell, ott a sokkal nagyobb és ezáltal sokkal több hőt termelő ERS energia-visszanyerő egység, de a váltót, hidraulikát, olajat és vizet továbbra is hűteni kell. Mindehhez a lehető legkisebb méretű megoldás kell, amihez új technológiákat is fel kell használnunk.”

Kommentek

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezte, aki korábban egyes Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.