Eau Rouge – Egy kanyar mind felett

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.08.16. 09.30

Spa igazi emeletes-habos torta a mezei nézők számára, aminek tetején íncsiklandó cseresznyeként ül a kanyarok királya. Az Eau Rouge.

Nehezen telik a négyhetes böjt, lassan elülnek a bulvárhírek. Már annyi pletyka felröppent, hogy senkit sem érdekel mi lesz Massával, hova szerződik Kimi, vagy hogy mennyire magányos szegény Hamilton. Így itt az ideje a tényekre koncentrálni! Annyi biztos, a szezon következő futama Belgiumban esedékes, és mindannyian tudjuk mindez mit jelent. Igazi izgalmat, egy pokoli kihívást jelentő klasszikus pályán, ahol mindig lóg az eső lába, az Ardennek mikroklímája kíméletlenül szeszélyes, és vírusként őrjíti meg a processzorok által irányított világot.

Ezért szeretik a cirkuszkedvelők ezt a porondot. Itt lehet imádni, és imádkozni a kedvencekért, akik két kiló fölött esőfüggönyben is pár G-vel a nyakukon próbálnak a legjobbak lenni. A pálya egésze őriz valamit a libabőröztető, emberközeli sebességmámorból, nem egy Tilke féle 24 méter széles szörnyszülött, ahol szinte elvesznek az autók a hatalmas aszfaltteknőben. Spa igazi emeletes-habos torta a mezei nézők számára, aminek tetején íncsiklandó cseresznyeként ül a kanyarok királya. Az Eau Rouge.


Ma a V8-as motorok utolsó évében padlógázzal teljesíthető, persze ez cseppet sem von le a veszéllyel felturbózott élvezeti értékből. Legalábbis a pilóták nyilatkozataiból ez szűrhető le. “A  bal után vakon fordulsz be jobbra, mert egy pillanatra köd ereszkedik a szemedre, elveszíted a látásod. A kanyar túl szűk ahhoz a sebességhez, amelyekre a mi autóink képesek, de mivel a kijáratnál a pálya hegynek felfelé folytatódik, az autók képesek ezzel a hatalmas sebességgel is az úton maradni. Egyszerűen csak kapaszkodsz a kormányba, és reménykedsz abban, hogy minden rendben lesz. Harc a túlélésért. Fantasztikus!” -Jacques Villeneuve

“Őrületes erők hatnak rád, és lefelé rángatnak, amint haladsz a lejtőn. Abban a kanyarban olyan vagy, mint egy ágyúgolyó. Olyan hihetetlen erők érvényesülnek, hogy az autók kitörnek, a kerekek részben felemelkednek az aszfaltról.” -Gerhard Berger

“Ez a színtiszta szenvedély. Nincsenek szavak, amelyekkel leírható ez az érzés.” -Michael Schumacher

Ma már nem jellemző, de pár éve még brutális erejű balesetek helyszíne volt a híres kanyarkombináció, az itt elszálló versenyautók nagy részét kiskanállal kellett összekaparni. Villeneuve 1999-ben tapasztalta meg, milyen itt gumifalba csapódni.


Csapattársa Ricardo Zonta még rosszabbul járt, az autóról tulajdonképpen minden mozdítható alkatrész leszakadt. A sereghajtó csapatnál bohóckodó pilóták állítólag fogadást kötöttek, hogy az akkor némileg átépített kanyart ki tudja padlógázon bevenni. BÁRhogy is volt, az eredmény magáért beszél. Egyiküknek sem sikerült.


Igaz, Villeneuve már tudta milyen érzés, hiszen 1998-ban már bemutatta ugyanezt.


Viszont aki tényleg versenyez, az elképesztő manővereket vihet itt véghez, főleg ha a tehetség mellett megvan a kellő rámenős vakmerőség. Raikkonenre illik a leírás, neki többször is sikerült itt előzni, mindkét alkalommal Michael Schumachert fűzte be. A 2004-es első eset.


Ez pedig a tavalyi előzés, Kimi parádésan oldotta meg a helyzetet.


A lista korántsem teljes, ha tudsz olyan az Eau Rouge-hoz köthető történést, amit érdemes megosztani, várjuk a hozzászólásod!

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.