Eau Rouge – Egy kanyar mind felett

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.08.16. 09.30

Spa igazi emeletes-habos torta a mezei nézők számára, aminek tetején íncsiklandó cseresznyeként ül a kanyarok királya. Az Eau Rouge.

Nehezen telik a négyhetes böjt, lassan elülnek a bulvárhírek. Már annyi pletyka felröppent, hogy senkit sem érdekel mi lesz Massával, hova szerződik Kimi, vagy hogy mennyire magányos szegény Hamilton. Így itt az ideje a tényekre koncentrálni! Annyi biztos, a szezon következő futama Belgiumban esedékes, és mindannyian tudjuk mindez mit jelent. Igazi izgalmat, egy pokoli kihívást jelentő klasszikus pályán, ahol mindig lóg az eső lába, az Ardennek mikroklímája kíméletlenül szeszélyes, és vírusként őrjíti meg a processzorok által irányított világot.

Ezért szeretik a cirkuszkedvelők ezt a porondot. Itt lehet imádni, és imádkozni a kedvencekért, akik két kiló fölött esőfüggönyben is pár G-vel a nyakukon próbálnak a legjobbak lenni. A pálya egésze őriz valamit a libabőröztető, emberközeli sebességmámorból, nem egy Tilke féle 24 méter széles szörnyszülött, ahol szinte elvesznek az autók a hatalmas aszfaltteknőben. Spa igazi emeletes-habos torta a mezei nézők számára, aminek tetején íncsiklandó cseresznyeként ül a kanyarok királya. Az Eau Rouge.


Ma a V8-as motorok utolsó évében padlógázzal teljesíthető, persze ez cseppet sem von le a veszéllyel felturbózott élvezeti értékből. Legalábbis a pilóták nyilatkozataiból ez szűrhető le. “A  bal után vakon fordulsz be jobbra, mert egy pillanatra köd ereszkedik a szemedre, elveszíted a látásod. A kanyar túl szűk ahhoz a sebességhez, amelyekre a mi autóink képesek, de mivel a kijáratnál a pálya hegynek felfelé folytatódik, az autók képesek ezzel a hatalmas sebességgel is az úton maradni. Egyszerűen csak kapaszkodsz a kormányba, és reménykedsz abban, hogy minden rendben lesz. Harc a túlélésért. Fantasztikus!” -Jacques Villeneuve

“Őrületes erők hatnak rád, és lefelé rángatnak, amint haladsz a lejtőn. Abban a kanyarban olyan vagy, mint egy ágyúgolyó. Olyan hihetetlen erők érvényesülnek, hogy az autók kitörnek, a kerekek részben felemelkednek az aszfaltról.” -Gerhard Berger

“Ez a színtiszta szenvedély. Nincsenek szavak, amelyekkel leírható ez az érzés.” -Michael Schumacher

Ma már nem jellemző, de pár éve még brutális erejű balesetek helyszíne volt a híres kanyarkombináció, az itt elszálló versenyautók nagy részét kiskanállal kellett összekaparni. Villeneuve 1999-ben tapasztalta meg, milyen itt gumifalba csapódni.


Csapattársa Ricardo Zonta még rosszabbul járt, az autóról tulajdonképpen minden mozdítható alkatrész leszakadt. A sereghajtó csapatnál bohóckodó pilóták állítólag fogadást kötöttek, hogy az akkor némileg átépített kanyart ki tudja padlógázon bevenni. BÁRhogy is volt, az eredmény magáért beszél. Egyiküknek sem sikerült.


Igaz, Villeneuve már tudta milyen érzés, hiszen 1998-ban már bemutatta ugyanezt.


Viszont aki tényleg versenyez, az elképesztő manővereket vihet itt véghez, főleg ha a tehetség mellett megvan a kellő rámenős vakmerőség. Raikkonenre illik a leírás, neki többször is sikerült itt előzni, mindkét alkalommal Michael Schumachert fűzte be. A 2004-es első eset.


Ez pedig a tavalyi előzés, Kimi parádésan oldotta meg a helyzetet.


A lista korántsem teljes, ha tudsz olyan az Eau Rouge-hoz köthető történést, amit érdemes megosztani, várjuk a hozzászólásod!

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.