F1: 100 lóerős előnyben a Mercedes jövőre?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.15. 10.30

Az Auto, Motor und Sport elemzése szerint több jel is arra utal, hogy a V6-os turbómotorok fejlesztésében a Mercedes a riválisok előtt jár.

Jövőre mutatkoznak be az új V6-os turbómotorok a Forma-1-ben, ezzel párhuzamosan az aerodinamikára vonatkozó szabályok is változnak. Sokan mondták már, hogy a változásokkal talán soha vissza nem térő lehetőséget kap a Mercedes gyári csapata, amely úgy tűnik, ki is használja az esélyt.

A három motorgyártó, a Mercedes, a Renault és a Ferrari eddig titokban tartotta V6-os motorja műszaki adatait, de az Auto, Motor und Sport szerint vannak arra utaló jelek, hogy a Mercedes egy lépéssel a riválisok előtt jár.

“Zárt ajtók mögött általában az a téma, hogy a Mercedes motorja 100 lóerővel erősebb, mint a Ferrarié és a Renault-é” – írta a lap. “A Mercedes ezt természetesen nem fogja soha megerősíteni, de jelzésértékű, hogy a műszaki vezetők szokatlanul magabiztosak a következő idénnyel kapcsolatban.”

A Mercedes teljesítményfölényére utal az is, hogy korábban a Pirelli jövő évre tervezett abroncsairól is vita alakult ki. A Mercedes azért küzd, hogy a hátsó gumik az ideinél szélesebbek legyenek, mert ezek jobban át tudnák vinni a motor erejét és nyomatékát a pályára. A Ferrari és a Renault ugyanakkor azért lobbizik, hogy maradjanak a jelenlegi méretű abroncsok.

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.