F1: 100 lóerős előnyben a Mercedes jövőre?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.15. 10.30

Az Auto, Motor und Sport elemzése szerint több jel is arra utal, hogy a V6-os turbómotorok fejlesztésében a Mercedes a riválisok előtt jár.

Jövőre mutatkoznak be az új V6-os turbómotorok a Forma-1-ben, ezzel párhuzamosan az aerodinamikára vonatkozó szabályok is változnak. Sokan mondták már, hogy a változásokkal talán soha vissza nem térő lehetőséget kap a Mercedes gyári csapata, amely úgy tűnik, ki is használja az esélyt.

A három motorgyártó, a Mercedes, a Renault és a Ferrari eddig titokban tartotta V6-os motorja műszaki adatait, de az Auto, Motor und Sport szerint vannak arra utaló jelek, hogy a Mercedes egy lépéssel a riválisok előtt jár.

“Zárt ajtók mögött általában az a téma, hogy a Mercedes motorja 100 lóerővel erősebb, mint a Ferrarié és a Renault-é” – írta a lap. “A Mercedes ezt természetesen nem fogja soha megerősíteni, de jelzésértékű, hogy a műszaki vezetők szokatlanul magabiztosak a következő idénnyel kapcsolatban.”

A Mercedes teljesítményfölényére utal az is, hogy korábban a Pirelli jövő évre tervezett abroncsairól is vita alakult ki. A Mercedes azért küzd, hogy a hátsó gumik az ideinél szélesebbek legyenek, mert ezek jobban át tudnák vinni a motor erejét és nyomatékát a pályára. A Ferrari és a Renault ugyanakkor azért lobbizik, hogy maradjanak a jelenlegi méretű abroncsok.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.