F1: Most kell észnél lennie a Mercedesnek!

Jövőre nagy esély jön

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.13. 15.30

Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója szerint nagy hiba lenne, ha a magyarországi győzelmen fellelkesülve túl sok energiát ölne a 2013-as szezon második felébe a csapat.

Nem várt győzelmet aratott számára ismeretlen gumikkal a Mercedes a Hungaroringen, amelynek hatására a csapaton belül is egyre többen kezdtek beszélni a vb-címről. A magyarországi győzelem ellenére is 48 pont azonban Lewis Hamilton hátránya, a konstruktőri versenyben pedig 69 ponttal van lemaradva a Mercedes a Red Bulltól.

Toto Wolff sportigazgató szerint most kell nagyon észnél lenni, a csapat számára fantasztikus lehetőséget kínáló 2014-es szezont nem lehet alárendelni az idei bajnoki harcnak. “Elképesztő örültség lett volna, ha fél évvel ezelőtt bajnoki álmokról beszéltünk volna” – mondta Wolff.

“Most lehetne, amit azonban látnunk kell, hogy a riválisaink fenntartható módon tudnak csúcsteljesítményt nyújtani. Pontosan ezt kell nekünk is elérnünk, az év második felére így a konszolidáció a cél, nem pedig a vb-álmok üldözése.”

Wolff szerint azt is korai lenne kijelenteni, hogy Magyarországon meglett a kulcs a gumiproblémákhoz. “Ezt nem hihetjük el, ez rossz hozzáállás lenne. Minden pálya más, most azon kell dolgoznunk, hogy az adatok kielemzése után mindenhol ugyanolyan jól tudjunk teljesíteni.”

Nico Rosberg szerint nehéz döntést kell meghoznia a csapatnak. “Kettős érzéseim vannak” – fogalmazott Rosberg. “Nagyszerű érzés minden versenyre a legjobb autóval érkezni, úgy, hogy a pole-ra és a győzelemre is gondolhatok. Másrészről viszont ott van a fejemben, hogy a változások miatt jövőre óriási lehetőség lesz előttünk. Ha nem állunk le, még szép sikereket érhetünk el ezzel az autóval, a 2014-es újításokat viszont szinte egy olyan gyári csapatra szabták, mint a Mercedes.”

Ross Brawn csapatfőnök tisztában van a megosztott fejlesztés kockázataival, de egy interjúban azt mondta, amíg van esély a világbajnoki címre, miért ne harcolhatna érte a Mercedes? A következő két verseny azért sorsdöntő lesz. “Spára és Monzára már előkészítettünk néhány remek fejlesztést” – nyilatkozta Brawn. “Meglátjuk, hogy mennek a dolgok, és aztán eldöntjük, mire koncentráljunk a szezon második felében.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.