F1: Az a baj, hogy túl jó volt a tavalyi McLaren

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.11. 14.00

Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke szerint a 2012-es autó jobb volt a vártnál a tavalyi szezon végén. Az idei kicsit rosszabb, ezért az éles kontraszt.

Noha a tavalyi szezon végén a McLaren tűnt a legerősebbnek, a csapat teljesen új autót épített a 2013-as szezonra, amely nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Jenson Button és Sergio Perez is messze van az élmezőnytől, a bajnoki álmok már rég elúsztak.

Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke egy őszinte interjúban fejtette ki az Autosportnak, hogy valójában miért olyan éles a kontraszt 2012 és 2013 között. “Néha szerencsések vagyunk és egyszerűen minden összeáll, néha meg nem. Tavaly sokszor előfordult, hogy mi magunk sem tudtuk, mitől vagyunk annyira jók.”

“Ki kell mondanunk, hogy a tavalyi szezon végén egyes fejlesztéseink messze a várakozások felül teljesítettek. Sokkal jobbak voltunk, mint kellett volna, minden számítást felülmúltunk.”

“Tudni kell, hogy a valódi szélcsatornás mérések és a számítógépes szimulációk között mindig van egy kis különbség, de ez lehet menedzselni. Tavaly ugyanakkor úgy alakultak a dolgok, hogy a versenyautó valahogy jobb volt, mint a szélcsatornás modell.”

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.