F1: Brutálisan gyors kerékcserék a Red Bullnál

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.10. 14.00

Nemcsak mindkét világbajnoki ponttáblázatot, hanem a kerékcsereversenyt is vezeti a Red Bull az idei szezonban.

Tavaly a McLaren volt, az idén viszont a Red Bull a kerékcserék bajnoka, derül ki az Auto, Motor und Sport statisztikájából. A lap szerint az idény első felében mindössze 2,83 másodpercig tartottak Sebastian Vettel és Mark Webber átlagos kerékcseréi.

“A tavalyi év második felében átlagosan három tizeddel voltunk gyorsabbak a Red Bullnál. Most pont fordítva van” – ismerte el Sam Michael, a McLaren sportigazgatója. A második leggyorsabb kerékcseréket a Ferrari produkálta 2,9 másodperces átlaggal, míg a harmadik hely a Mercedesé 3,06 másodperccel.

A Red Bullé az év eddigi öt leggyorsabb kerékcseréje is, a lista első helyén Webber 2,13 másodperces, rekordot jelentő malajziai bokszkiállása áll. A Mercedes szerint lehet ezt még gyorsabban csinálni.

“A Nürburgringen, az egyik edzésen 1,6 másodperces cserénk volt” – dicsekedett Ron Meadows sportigazgató. “De természetesen egy edzésen hiányzik az a feszültség, amely szinte tapintható egy versenykiállás során.” Az Auto, Motor und Sport szerint a szezon második felében lassabb kerékcserék jönnek, mert a Red Bull nürburgringi bakija, vagyis Webber bokszban lerepülő és egy operatőrt kiütő kereke miatt az FIA egy olyan rögzítő anya bevezetését tervezi, amely hibás felszerelés esetén sem engedi lerepülni a kereket.

A Red Bull a Német Nagydíjon történtek miatt önként vállalta, hogy teszteli az új megoldást a Hungaroringen, és ezek a kiállások átlagosan fél másodperccel voltak lassabbak a korábbiaknál.

Kommentek

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.