F1: A Ferrari csak kínlódik a szélcsatornával

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.09. 15.30

Képtelen megoldást találni szélcsatornás problémáira a Ferrari, ezért akadozik az F138-as fejlesztése.

Nem tegnap, hanem tavaly kezdődtek a Ferrari szélcsatornás problémái, de az olaszoknak azóta sem sikerült kijavítaniuk a hibákat. A mérnökök képtelenek jó adatokat kinyerni a szélcsatornás szimulációkból, így nem halad az F138-as fejlesztése.

Az új fejlesztések annyira nem működtek az utóbbi versenyeken, hogy a Ferrari kénytelen volt visszaállni korábbi alkatrészekre, amelyek lassabbak ugyan, de legalább megbízhatóan működnek. A Ferrari maranellói szélcsatornájában még tart a felújítás, a csapat a Toyota kölni berendezését használja.

“Szenvedtünk tavaly és szenvedünk most is” – jelentette ki Simone Resta, az F138-as főmérnöke. “Egy külső szélcsatornában dolgozunk, amíg tökéletesítjük a sajátunkat, a munka a nyár végéig tart. Dolgozunk a megoldáson, de jelenleg a szélcsatornában kapott adatok egyszerűen nincsenek szinkronban azokkal, amelyeket a pályán gyűjtünk be.”

A Ferrari nem adja fel, a következő versenyeken új alkatrészek jönnek, hogy Alonsónak maradjon esélye a vb-címre. “Azért szenvedtünk az utóbbi versenyeken, mert olyan elemeket szereltünk az autóra, amelyek nem működtek. Van egy rakás új fejlesztésünk Spára, Monzára és Szingapúrra, versenyről versenyre figyeljük majd, melyeket érdemes megtartani.”

Kommentek

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.