Balhék és pofonok a Forma-1-ben

Nincs verseny indulat és ellentét nélkül

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.08.08. 11.30

Legyen szó bármilyen élsportról, a kiélezett küzdelem felszínre hozza az érzelmeket. Elég egy vitás helyzet, hogy az adrenalinban ázó tudatban pusztító indulat gerjedjen, és a parázs vita tettlegességgel végződjön.

Legyen szó bármilyen élsportról, a kiélezett küzdelem felszínre hozza az érzelmeket. Elég egy vitás helyzet, hogy az adrenalinban ázó tudatban pusztító indulat gerjedjen, és a parázs vita tettlegességgel végződjön. Szerencsére a Forma-1 nem a NASCAR, így a pofozkodás, az erőszakos kakaskodás nem tekinthető mindennapi mutatványnak, mégis akad pár olyan eset, amit érdemes felidézni.

Schumacher megy Coulthardhoz! – Általában a nyakleves csak lóg a levegőben, és a józanul gondolkodó csapattársaknak, szerelőknek köszönhetően elmarad a lökdösődés. Ennek a kategóriának abszolút legérdekesebb darabja a Schumacher-Coulthard affér 1998-ban a Belga Nagydíjon. A Ferrari német pilótája komoly előnnyel, első helyen gyűrte az esős pályát, mikor hátulról fékezés nélkül telibe kapta Coulthard Mclarenjét. Az eset után három kerékkel a bokszba hajtott, majd pofonosztó szándékkal rohant a skóthoz, de a hirtelen odasereglő tömegtől nem tudott a közelébe férkőzni.


Előtte sem voltak puszipajtások, és a helyzet csak romlott az évek során, 2000-ben a skót egy előzési kísérlet után mutogatott bőszen német ellenfelének.


Temperamentum kolumbiai módra – Az elmúlt évtized forrófejű bajnokságát nagy előnnyel Juan-Pablo Montoya nyerné, egyszer egy óvatlan operatőrt akart legépelni, de a káromkodás, és a mutogatás sem állt tőle távol.


Szerencsére a hirtelen természetű versenyző megtalálta a helyét, a NASCAR-ba igazolva már bárkit nyugodt szívvel lökdöshet a pályán belül és kívül is.


Webber és Vettel rivalizálása, avagy a túlérett pofon – Korunk legjobban várt tockosa, aminek sosem kerülünk a közelébe, mégis sokak fantáziáját hozza lázba. A Red Bull pilótái között évről-évre növekvő feszültség idén ért a csúcspontjára, nyakamat rá, hogy Webber maradna a királykategóriában, ha hétvégéi versenyzéssel, és nem konfliktuskezelési továbbképzéssel telnének.


Massa szerelője fejjel zúz – 2008 pokoli év volt a Ferrari számára, Felipe Massa pár másodpercen, pár méteren bukta el világbajnoki címét. Ezt a sokkot egyik szerelője csak fizikai úton tudta feloldani, izomból belefejelve egy reklámtáblába.


Az igazi pofonosztó, James Hunt – Az ősszel érkező F-1 film, a Rush egyik fő alakja James Hunt ezernyi apróság között hirtelen természetével szolgált rá, hogy legendává váljon. Körülötte egy pályabíró sem érezhette magát biztonságban. Aki kiesése után próbálta a biztonsági szabályok betartására inteni, az valószínűleg kapott egy nevelő célzatú horgot állcsúcsra.


Kakasviadal a pálya szélén – Nelson Piquet érthető módon kissé feldúltan reagált arra, mikor a körét visszavenni készülő Salazar mindkettőjüket a pálya szélére juttatta. Pár keresetlen szóval, és egy Formula-1-es Kung Fu támadással jutalmazta a mutatványt.

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.