Balhék és pofonok a Forma-1-ben

Nincs verseny indulat és ellentét nélkül

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.08.08. 11.30

Legyen szó bármilyen élsportról, a kiélezett küzdelem felszínre hozza az érzelmeket. Elég egy vitás helyzet, hogy az adrenalinban ázó tudatban pusztító indulat gerjedjen, és a parázs vita tettlegességgel végződjön.

Legyen szó bármilyen élsportról, a kiélezett küzdelem felszínre hozza az érzelmeket. Elég egy vitás helyzet, hogy az adrenalinban ázó tudatban pusztító indulat gerjedjen, és a parázs vita tettlegességgel végződjön. Szerencsére a Forma-1 nem a NASCAR, így a pofozkodás, az erőszakos kakaskodás nem tekinthető mindennapi mutatványnak, mégis akad pár olyan eset, amit érdemes felidézni.

Schumacher megy Coulthardhoz! – Általában a nyakleves csak lóg a levegőben, és a józanul gondolkodó csapattársaknak, szerelőknek köszönhetően elmarad a lökdösődés. Ennek a kategóriának abszolút legérdekesebb darabja a Schumacher-Coulthard affér 1998-ban a Belga Nagydíjon. A Ferrari német pilótája komoly előnnyel, első helyen gyűrte az esős pályát, mikor hátulról fékezés nélkül telibe kapta Coulthard Mclarenjét. Az eset után három kerékkel a bokszba hajtott, majd pofonosztó szándékkal rohant a skóthoz, de a hirtelen odasereglő tömegtől nem tudott a közelébe férkőzni.


Előtte sem voltak puszipajtások, és a helyzet csak romlott az évek során, 2000-ben a skót egy előzési kísérlet után mutogatott bőszen német ellenfelének.


Temperamentum kolumbiai módra – Az elmúlt évtized forrófejű bajnokságát nagy előnnyel Juan-Pablo Montoya nyerné, egyszer egy óvatlan operatőrt akart legépelni, de a káromkodás, és a mutogatás sem állt tőle távol.


Szerencsére a hirtelen természetű versenyző megtalálta a helyét, a NASCAR-ba igazolva már bárkit nyugodt szívvel lökdöshet a pályán belül és kívül is.


Webber és Vettel rivalizálása, avagy a túlérett pofon – Korunk legjobban várt tockosa, aminek sosem kerülünk a közelébe, mégis sokak fantáziáját hozza lázba. A Red Bull pilótái között évről-évre növekvő feszültség idén ért a csúcspontjára, nyakamat rá, hogy Webber maradna a királykategóriában, ha hétvégéi versenyzéssel, és nem konfliktuskezelési továbbképzéssel telnének.


Massa szerelője fejjel zúz – 2008 pokoli év volt a Ferrari számára, Felipe Massa pár másodpercen, pár méteren bukta el világbajnoki címét. Ezt a sokkot egyik szerelője csak fizikai úton tudta feloldani, izomból belefejelve egy reklámtáblába.


Az igazi pofonosztó, James Hunt – Az ősszel érkező F-1 film, a Rush egyik fő alakja James Hunt ezernyi apróság között hirtelen természetével szolgált rá, hogy legendává váljon. Körülötte egy pályabíró sem érezhette magát biztonságban. Aki kiesése után próbálta a biztonsági szabályok betartására inteni, az valószínűleg kapott egy nevelő célzatú horgot állcsúcsra.


Kakasviadal a pálya szélén – Nelson Piquet érthető módon kissé feldúltan reagált arra, mikor a körét visszavenni készülő Salazar mindkettőjüket a pálya szélére juttatta. Pár keresetlen szóval, és egy Formula-1-es Kung Fu támadással jutalmazta a mutatványt.

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.