F1: Vettel nem támadja hátba Ecclestone-t

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.07. 13.30

Sebastian Vettel szerint nem érdemes kígyót-békát kiabálni Bernie Ecclestone-ra, mert a Forma-1 mindent az üzletembernek köszönhet.

Ha nem lenne elég Bernie Ecclestone-nak, hogy július közepén a müncheni ügyészség hivatalosan is vádat emelt ellene a Gerhard Gribkowsky-féle vesztegetési botrányban, most újabb bírósági ügye kezdődik az üzletembernek. Ezúttal egy londoni bíróságon kell bemutatnia azokat a dokumentumokat, amelyek a Forma-1 legutóbbi tulajdonosváltásának részleteit rögzítik.

A pert a Constantin Medien német médiacsoport indította, amely 171 millió dollárt követel amiatt, hogy az F1 értékét jelentősen alulbecsülték, amikor 2006-ban eladták a CVC-nek. Ebben a már elítélt bankár, az Ecclestone-tól 50 millió dolláros csúszópénzt kapott Gribkowskynak is szerepe volt, ő értékelte alul a Bayern LB részesedését. A Constantin Medien ezen azért bukott, mert szerződésben állt a bankkal, és az eladásból származó pénz bizonyos hányada őket illette.

A botrányok is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy Ecclestone inkább előbb, mint utóbb távozik az F1 éléről, de a sok kétes üzleti tranzakció ellenére is vannak támogatói a paddockban. “Soha nem feledkezhetünk el arról, hogy ő juttatta a Forma-1-et arra a magas szintre, ahol most van” – fogalmazott például Sebastian Vettel a Bildnek. “Nagyon sokat tett ezért a sportért, nagyon sok éven keresztül” – mondta a mercedeses Nico Rosberg.

Találgatások szerint akár a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is Ecclestone utódja lehet, ő maga azonban nem foglalkozik a pletykákkal. “Köszönöm szépen, csak arra koncentrálok, amit jelenleg is csinálok. Remélem, hogy Ecclestone még sokáig marad, jelenlegi formájában elképzelhetetlen az üzlet nélküle” – hárított Horner.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.