Kutyaütőkkel van tele a Forma-1?

Webbernek nincs jó véleménye a mezőnyről

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.06. 11.30

Mark Webber szerint a fizetős pilóták miatt a mai mezőny messze nem olyan minőségi, mint amikor beszállt a sorozatba.

Mark Webber eldöntötte, hogy a szezon végén kiszáll a Forma-1-ből, így már nyugodtan elmondhatja, ami a szívét nyomja. A Red Bulltól búcsúzó ausztrál egy interjúban most arról beszélt, hogy 2002-es bemutatkozása óta sokat csökkent a mezőny színvonala, döntően a fizetős pilóták alkalmazása miatt.

Webber szerint az anyagi nehézségek kényszerítik arra a csapatokat, hogy a pénzt, és ne a tehetséget nézzék, így pedig sok igazán jó versenyző esélyt sem kap az F1-es szereplésre. “Amikor 2002-ben, a Minardival ott voltam a mezőny végén, olyan srácok voltak körülöttem, mint Eddie Irvine vagy Mika Salo. Akik korábban dobogósok is voltak” – mondta Webber.

“A mezőny tele volt olyan pilótákkal, akik nyertek az F3000-ben, és egy rakás értékes győzelmen is túl voltak. Ma is rengeteg tehetséges srác vezet különböző sorozatokban, de sokan elkallódnak a pénz miatt. Ez egy szomorú helyzet. Robin Frijns tökéletes példa, fenomenális tehetség, de nincs pénze.”

Webbernek is van egy fiatal pártfogoltja, Mitch Evans, aki még csak 19 éves, de már megnyerte a GP3-at, és a GP2-ben is gyűjtött négy dobogós helyet az Ardennel. Webber a Le Mans-ból is egyengeti majd a pilóta karrierjét, de túl korán nem akarja bedobni a mélyvízbe. “19 évesen el lehet vezetni egy F1-es autót, de nem ez az ideális pillanat a beszállásra” – foglalt állást egyúttal Szergej Szirotkin esetleges bemutatkozásával kapcsolatban is Webber. “Igen, bizonyos értelemben jelenthet biztonsági kockázatot az ilyesmi.”

Kommentek

Így sprólol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.