F1: Gyorsabbak lesznek a 2014-es autók

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.05. 13.30

Remi Taffin, a Renault Sport versenyfőnöke szerint nem lesznek lassabbak a 2014-es autók. Maximum a szezon elején.

Az új V6-os turbómotorok érkezése miatt hónapok óta kárognak a vezető F1-esek, azt állítva, hogy a jövő évi autók másodpercekkel lassabbak lesznek az ideieknél. Remi Taffin, a Renault Sport versenyfőnöke szerint azonban nem lesz nagy visszaesés.

“Nem hiszem, hogy túl sokat veszítenénk köridőben” – mondta Taffin. “A Forma-1 az Forma-1, mindannyian azt akarjuk, hogy itt szerepeljenek a leggyorsabb autók. És nyugodtan mondhatom, hogy jövőre is gyorsak lesznek.”

“Úgy számolok, hogy az új autók egy-két másodperccel lesznek lassabbak az ideieknél a szezon elején, de a szezon közepétől már gyorsabbak lehetnek. Ez mindig így megy: amikor a V10-esekről V8-asokra váltottunk, vagy amikor 2009-ben jöttek a nagy aerodinamikai változtatások.”

Taffin szerint attól sem kell félni, hogy jövőre halk lesz az F1. “Hallott már valaki közelről GP3-as autót? Kötve hiszem, hogy bárki kibírna egy versenyt a bokszutcában füldugó nélkül. Igen, máshogy szólnak majd az F1-es motorok jövőre, de így is nagyon hangosak lesznek.”

Kommentek

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.