F1: Tovább kevernek Alonsóval

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.03. 14.30

A Red Bullnál megint ráerősítettek a Fernando Alonsóval folytatott tárgyalásokra, míg a Ferrari elnöke arról beszél, hogy náluk a pilóták jönnek és mennek, csak a csapat számít.

A Magyar Nagydíjon röppent fel, hogy a Toro Rossó-s Daniel Ricciardo és a lotusos Kimi Raikkönen mellett a Red Bull Fernando Alonsót is Mark Webber lehetséges utódjai közé sorolhatja, miután a spanyol pilóta menedzsere, Luis Garcia Abad a bajnokcsapatnál tárgyalt.
A hír napvilágra kerülése utána a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner nem volt hajlandó egyértelműen kizárni az Alonso-vonalat, sőt azóta is csak lebegteti a témát. Bár egyesek felvetették, hogy Abad mindössze azért járt a Red Bullnál, hogy az energiaital-gyártó utánpótlásprogramjában részt vevő klienséről, Carlos Sainz Jr.-ról tárgyaljon, Horner ezt egy friss megszólalásában cáfolta.
“Hülyeség! Miért tárgyalnék én a kis Sainzról, aki már rég a Red Bull-program tagja?” – mondta a német Sport Bildnek arra utlava, hogy valóban Alonso lehetett a téma.
A Red Bull pilótaprogramját vezető Helmut Marko szintén nyitva hagyta a kérdést: “Hm, nem is emlékszem már, hogy a Red Bullról vagy a spanyol borokról  beszéltünk” – állította a német Sky-nak.
A hét elején a Red Bull-vonal realitását erősítette, hogy a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo példátlan módon kelt ki Alonso ellen, a Ferrari saját honlapján közölték mindenkivel, hogy a vezér a pilóta születésnapján “az orrára koppintott”, és alázatra intette őt.


Montezemolo pénteken az olasz Corriere della Serának nyilatkozva továbbra is kétértelműen beszélt.
“Fernandótól nagyon sokat kaptunk az elmúlt pár évben, a csalódottsága, amely főként Silverstone után tört elő, pedig érthető. Azonban nem tetszett néhány megszólalása, kifakadása, és ezt szóvá is tettem. Mindenkit, így a pilótáinkat is emlékeztettem, hogy a Ferrari minden és mindenki felett áll, az első a csapat.”
“Hadd legyek egyértelmű: engem csakis a Ferrari érdekel. Pilótánk volt már sok, néhány nagyon jó, és pár kiemelkedő is. De a pilóták jönnek és mennek, a Ferrari viszont örök.”
A fenti kemény szavak ellenére Montezemolo hangsúlyozta, hogy tényleg megérti Alonso elkeseredését, hiszem ő maga sem elégedett a csapat versenyképességével.
“Fernando kiemelkedő versenyző, és megértem őt, hasonlítunk egymásra, mindketten győzni akarunk. Egyszerűen csak észben kell tartania, hogy együtt győzünk és együtt veszítünk, a Ferrarinak azonban tényleg olyan autót kellene alá adnia, amellyel az első két sorba kvalifikálhat. Cseppet sem tetszik, hogy az autónk nem versenyképes. Épp ezért avatkoztam be, nem csak a hatalmamat akartam fitogtatni.”
Míg Alonsónak legalább papíron 2016 végéig tart a ferraris jövője, Felipe Massánk csak az idei év végéig van szerződése, a brazil pedig továbbra is csak bukdácsol. Montezemolo nem is áll ki mellette 100 százalékosan:
“Felipe gyors versenyező és nagyszerű srác, de az elmúlt napokban nem kerteltem vele: pontokat kell szereznie a maga érdekében, én is ezt várom tőle. Aztán valamikor majd összeülünk, és eldöntjük, hogyan tovább.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.